AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #1 Skrevet 21. juni 2015 Fikk telefon fra typen min som er alenefar: hvordan bruker man tørrsjampo?? Hans 7 år gamle datter hadde så flatt og livløst hår tydeligvis. Er dette noe man bryr seg om? Når jeg så henne så håret ut som normalt "barnehår" Har ikke barn selv så jeg ble litt satt ut av at dette hadde noe å si. Men ehm, har det? Uansett er ikke tørrsjampo det riktige valget åpenlyst (han er bare helt lost), liksom.. Hva gjør man med barnehår? Jeg spørr for han, for Jeg aner ikke selv. Hun har veldig tynt hår, ikke rart det er flatt, men hva skal man gjøre? Hun bryr seg selvfølgelig ikke om håret sitt selv, hun har bare en hysterisk far som er redd for å bli dømt av amdee mødre som alenefar.. Anonymous poster hash: 53041...0ee
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #2 Skrevet 21. juni 2015 Han kan jo føne håret hennes om han er redd for at det er flatt. Håper dette er trolling jeg da. Anonymous poster hash: d89ee...066 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #3 Skrevet 21. juni 2015 Fikk telefon fra typen min som er alenefar: hvordan bruker man tørrsjampo?? Hans 7 år gamle datter hadde så flatt og livløst hår tydeligvis. Er dette noe man bryr seg om? Når jeg så henne så håret ut som normalt "barnehår" Har ikke barn selv så jeg ble litt satt ut av at dette hadde noe å si. Men ehm, har det? Uansett er ikke tørrsjampo det riktige valget åpenlyst (han er bare helt lost), liksom.. Hva gjør man med barnehår? Jeg spørr for han, for Jeg aner ikke selv. Hun har veldig tynt hår, ikke rart det er flatt, men hva skal man gjøre? Hun bryr seg selvfølgelig ikke om håret sitt selv, hun har bare en hysterisk far som er redd for å bli dømt av amdee mødre som alenefar.. Anonymous poster hash: 53041...0ee vitaminmangel? Anonymous poster hash: a5dda...3a9
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #4 Skrevet 21. juni 2015 Det er ikke troll! Faktisk. Jeg tenkte det da typen kom med dette selv, men nei.. Han har ikke hårføner hjemme hos seg :/ Jeg selv synes dette er merkelig å tenke på, men kan vel ikke dømme siden jeg ikke har barn selv. Prøver bare å finne ut om dette er noe folk tenker på å gjør noe med eller om han bare er.. rar..Anonymous poster hash: 5f254...afe
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #5 Skrevet 21. juni 2015 Han er vel bare litt usikker. Han kan flette håret hennes da vel. Anonymous poster hash: d89ee...066
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #6 Skrevet 21. juni 2015 Han er vel bare litt usikker. Han kan flette håret hennes da vel.Anonymous poster hash: d89ee...066 Han gjorde det, men var fortsatt flatt og livløst. usikker ja, må han jo være. Skulle ønske han slappet av litt, jeg prøver å si det til han, men ja. Det er denne diskrimineringen han er så redd for -_- Anonymous poster hash: 5f254...afe
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #7 Skrevet 21. juni 2015 Tror det beste du kan fortelle ham er at han stresser med noe som ikke trengs å stresses med. Anonymous poster hash: d89ee...066 8
Chizue Skrevet 21. juni 2015 #8 Skrevet 21. juni 2015 Er håret til datteren veldig tykt? Om det er det, kanskje fått klippet håret opp slik at det ikke legger seg så flatt... Men det er jo bare ett barn, kanskje han må lære seg og flette håret hennes x)
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #9 Skrevet 22. juni 2015 Hun har veeldig tynt hår Ja'a, sa det til han, ikke noe å stresse med, og han bruker å flette forresten Nei, han er så redd for at hun skal se ustelt ut så andre skal dømme han som alenefar. Bare vent, neste er vel sminke.Anonymous poster hash: 5f254...afe
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #10 Skrevet 22. juni 2015 Ikke bruk tørrshampo i det i alle fall, hvis det er veldig tynt kan det se litt tykkere og falle litt finere hvis man klipper det litt kortere, men ikke gjør det hvis hun vil ha langt hår selv. Så lenge han børster håret og det blir vasket så er det ingen som kommer til å tro han er en dårlig far bare fordi hun har hår som kan se litt livløst ut.Anonymous poster hash: 12fb7...421 1
Pinkee Skrevet 22. juni 2015 #11 Skrevet 22. juni 2015 Han kan prøve volum-shampo, fungerer på mitt tynne hår i alle fall. Men, vet ikke om det hjelper på små piker. Jeg har brukt en fra Elvital, noe mørkegrønne flasker. Heller det, tror jeg, enn å begynne med slike styling preparater.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #12 Skrevet 22. juni 2015 Kan hun ha jernmangel? Det er ikke helt uvanlig hos barn,og da kan håret bli livløst og tynt. Dette må man til legen for å finne ut. Anonymous poster hash: e51d9...09d 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #13 Skrevet 22. juni 2015 Hvis håret er veldig tynt, bør det ikke være langt. Langt tynt hår er ikke pent. Klipp det i skulderlengde.Anonymous poster hash: 22daf...adc
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #14 Skrevet 22. juni 2015 Flatt hår er helt vanlig, jeg som voksen har dette. Både jeg og mitt barn har tynt hår, og da blir det flatt. Å begynne med volumshampo og føning for at håret ikke skal se flatt ut er jo å servere komplekser på sølvfat til barnet!! Spør han om han hadde sminket bort blåmerker på en så liten unge. Sier han nei så overfører du til håret. Man lager ikke problem ut av noe som ikke er noe problem, komplekser for hår og kropp kommer uansett tidsnok! Anonymous poster hash: c3786...5a4 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #15 Skrevet 22. juni 2015 For litt mer liv og fylde, flett håret mens det er vått og la det tørke. Mitt tips fra jeg var liten med veldig glatt og tynt hår Og hvis man først skal ha noe i det for å få volum, er virkelig ikke tørrsjampo det verste. Det gir volum til mitt tynne, glatte hår, mest fordi det gir håret mer struktur, men det bør i så fall være til spesielle anledninger Anonymous poster hash: b6249...be7
Gjest pærecider Skrevet 22. juni 2015 #16 Skrevet 22. juni 2015 Mange nordiske barn har jo tynt, lyst hår og da ser jo gjerne håret veldig flatt og fjonete ut. Vet ikke om det gjelder for ungen til typen din, men er hun norsk, så er det jo normalen. Ser støtt og stadig jentunger her med små tynne musefletter og generelt tynt hår og tenker ikke så mye over det. Å begynne å styre med tørrshampo og diverse kjemikaliske greier er bare tull, holder vel å lære seg å flette hår og kjøpe noe pynt til håret hennes hvis hun liker sånt.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #17 Skrevet 28. juni 2015 Det er heeelt vanlig at mange barn har tynt hår. Vet ikke alderen på denne ungen, men hvertfall frem til skolealder er dette vanlig, og en del har jo tynt hår hele livet uten at det er noe galt. Selv hadde jeg kjempetynt hår til jeg ble 5-6, nå i voksen alder har jeg helt normalt hår. Spiste sunt og alt det der som barn. Anonymous poster hash: df98b...e2e
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 #18 Skrevet 28. juni 2015 Takk for alle svar dere :D Jeg fikk frem et godt poeng da jeg tok denne samtalen med han tidligere, sa at hvis det er noe du ser som er "feil" på barnet, som barnet ikke ser selv, så ikke si noe, da er det ikke noe galt - det du gjør er å merke feil på henne og tilslutt vil hun begynne å se det selv, feil som ikke er feil, men fordi at pappa sier det så blir mann ekstra oppmerksom på ingenting. Som noen her over sier, hun får nok av skjønnhetspress når hun blir eldre, det trenger ikke å starte tidligere enn det "må".. Dette hjalp da. Fikk stoppet denne galskapen heldigvis - tsAnonymous poster hash: 5f254...afe 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #19 Skrevet 30. juni 2015 Det er helt vanlig at nordiske barn har tynt og flatt hår. At han ser dette som et problem og tenkte at tørrshampo var en god løsning er helt latterlig. Anonymous poster hash: 58e12...c3b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #20 Skrevet 30. juni 2015 Stakkars far hvis han bekymrer seg over håret til datteren sier jeg bare. For det første, gi han ett råd : IKKE bruk tørrshampo i datterens hår, det tørker ut hodebunnen. For det andre: ikke legg så mye vekt på utseendet til små barn, man vil jo ikke at de skal vokse opp å bare tenke på utseendet. Det beste han kan gjøre for selvtilliten hennes når hun blir eldre er å ikke legge mye vekt på utseendet nå. Så lenge hun er ren og velstelt, så er det mer enn bra nok. Og mange barn har tynt flatt hår, de er fortsatt like søte Anonymous poster hash: fec8c...d2f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå