Gå til innhold

skal i kirken og se bryllup idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja jeg skal i kirken og se bryllup idag men hva skal jeg ha på meg??? kan jeg gå i olabukse og et eller annet over??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg villle ikke troppet opp i kirkebryllup i olabukse.

Selv om du bare skal sitte bakerst og overvære det hele, så ville jeg ha pyntet meg litt...

(får ikke olabukser til å se pyntet ut jeg, desverre)

En svart bukse, eller ett eller annet skjørt passer bedre, synes jeg...

Skrevet

Ta på deg hva du vil.

Jeg har vært i nærmere tredve vielser i kirken det siste året, og folk kommer i alt mulig rart. Og forlk som kommer av nysgjerrighet kommer i helt vanlige hverdagsklær.

Skrevet

Jeg la ikke merke til hva folk hadde på seg under vielsen, gratulasjonsrunden gikk også veldig fort. Men hadde jeg gått i en vielse kun for å se, hadde jeg nok hatt noe annet enn dongri og en slitt genser. Et hverdagsskjørt og en grei genser duger.

Skrevet

Hvordan sniker dere dere ut?

Har også lyst å se en vielse, men lurer så fælt på et på slutten.. :klø:

Skrevet

Vi kjente alle som kom i kirken. Men jeg hadde ikke reagert på om det var noen som gratulerte oss og sa at de kun var for å kikke. Det går rett og slett an å si at du skal gifte deg snart og ville se andre vielser først. Det hadde jeg syntes var helt greit. Bedre å si det som det er enn å snike seg ut og risikere å se ganske så dum ut. :wink:

Skrevet

Det dukker alltid opp folk i kirken som ikke er gjester uansett. Ingen reagerer på det.

Skrevet

Dersom folk sniker seg ut, så hadde folk lagt merke til det. Bekjente som ikke er invitert til bryllup, men som vil gå i kirken er noe helt annet.

Skrevet

Hvis man sitter på galleriet går det helt fint å snike seg ut (hvis trappene ikke knirker verre da), for da er man usynlig fra nede i kirken og kommer ut i våpenhuset. Men det er jo ikke noe kjekt å sitte der hvis man skal se bruden når hun kommer inn, man ser jo nesten ingenting...

Mener man bør ta på seg noe annet enn jogg eller dongeri, gjerne bare pene hverdagsklær men ikke det man labber på butikken eller bare hjemme i.

Skrevet

det var faktisk ei som kom i joggedress der idag :o

jeg tok på meg en bluse og svart bukse jeg, og da var jeg veldig fint kledd i forhold til de andre som kom for og se. De gikk i olabukser og henne i joggedress da :-?

Skrevet

Min tante, onkel, fetter og kusine hadde ikke pyntet seg i kirken og det syns jeg ble veldig rart for å være ærlig. Det blir jo tatt mange bilder under/etter en vielse og det ødelegger endel bilder at noen står der i jeans og t-skjorte mens alle andre har penkjoler og mørke dresser. Det synes veldig godt og man legger godt merke til det når man ser igjennom bildene etterpå. Tilogmed mammas klubbvenninner, som bare kom for å se, hadde tatt på seg sommerkjoler. En annen jente, min manns tremenning, hadde på seg et superkort jeans-miniskjørt og en sånn undertøys-singlet, og det ser heller ikke spesielt stilig ut på bildene.

Jeg var i en vielse for noen måneder siden hvor jeg bare skulle kikke, og da passet jeg på å ta på meg litt pene klær. Bedre å gli litt inn i mengden i sånne sammenhenger...og dessuten syns jeg det å pynte seg litt er det minste man kan gjøre for å hedre brudeparet.

Hvis man på død og liv insisterer på å komme i en vielse i olabukser, syns jeg man bør snike seg super-raskt ut og passer godt på å ikke bli med på noen bilder.

Skrevet
Jeg var i en vielse for noen måneder siden hvor jeg bare skulle kikke' date=' og da passet jeg på å ta på meg litt pene klær. Bedre å gli litt inn i mengden i sånne sammenhenger...og dessuten syns jeg det å pynte seg litt er det minste man kan gjøre for å hedre brudeparet.[/quote']

Enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...