Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg helt rådløs og skriver til dere der ute - for kanskje å få noen gode råd eller erfaringer som dere vil dele.

Jeg er alenemor med verdens skjønneste datter. Avtalen mellom barne faren og meg, er at han har henne annen hver helg. Han sliter psykisk på forskjellige måter - men jeg syns at han gjør en god jobb som far likevel.

Det har hent at jeg har vært beskymret for hvordan datteren min har hos han i helgene. Men tenkte at jeg får bare overse - litt rot i huset, useriøse frokoster mm. Men i kveld så begynte datteren min å gråte etter en helg hos sin far. Og da kom det fram at hun syns at pappa ikke var som andre voksne og dette syntes hun var leit. Hun ville finne på ting med han - men bare på dagtid, og heller sove og spise hjemme.

Hva gjør jeg? Hvis jeg sier dette til barnefaren, vet jeg at han kommer til å klikke helt. Kanskje han anmelder meg til barnevernet - hvis han føler seg truet nok. Eller skal jeg bare unskylde at datteren min er invitert bort - i de helgene som han skal ha henne?

Et annet problem, er at i de helgene hun er hos sin far - har jeg jobbet, siden jeg er student. Jeg mister jo en veldig viktig inntekt hvis jeg plutselig ikke tørr å sende henne til sin far... Uten om har jeg ikke stort av familie rundt meg...

Har tenkt å spørre barnevernet om råd, men vet ikke om jeg tørr det heller. De er jo kjent for å ta barna fra deg...

hva gjør man?!...

Anonymous poster hash: 30eae...132
Videoannonse
Annonse
Gjest Mythic
Skrevet

Barnevernet tar ikke barnet fra deg om du tar kontakt med dem angående fars omsorgsevne. Jeg ville nok heller bestilt en time på familievernkontoret for en samtale, enten alene eller sammen med far. Barnets beste skal komme først, uansett, og det er lettere å få til en ordning sammen med en objektiv tredjepart.

Skrevet

ta kontakt med familievernkontoret, ha en samtale sammen så dere kan finne ut hva far gjør feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...