Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom på å tenke på en viktig ting.... mange av dere jenter klager så fælt over skjønnhetspresset og slanking hele tiden.

Hver tredje kvinne slanker seg til enhver tid.... og de fleste menn liker fine sprudlende damer som vi ser på MTV....

Når så mange mennesker jager etter dette idealet... kanskje det ligger noe i det? Kanskje det skal være sånn?

Er ikke rart så mange ivrer når man tenker seg om littegranne, ikkesant?

Waco

....litt glad for at vi har det presset vi engang har... det er vel ikke noe galt i å like slanke piker?

Videoannonse
Annonse
Gjest ¤_Fairytale_¤
Skrevet

Slanke piker kan jeg være enig i, det er fint, men forbildene våre er ikke slanke, men SYLTYNNE, det er det som er saken. De har ikke pupper og hofter, og er en rett strek; altså nesten helt lik en mann, bare ikke med fullt så mye muskler og kraftig benbygning. Jeg sier ikke at det er "kravene" som stilles i vårt samfunn er grunnen til at jeg har et spiseproblem, jeg kan jo ikke legge hele skylden på det, men det påvirker meg. Veldig også, faktisk. Og, jenter skal se sunne og GLADE ut, ikke som de jentene som går på catwalken.. som ser ut som de har lyst til å dø!

Skrevet

Jammen hva er problemet deres da? Helt ærlig så mener jeg rett og slett at damer kanskje burde tatt litt mer ansvar selv.

La oss si at det blir kjempekult for menn å veie hundreogtyve kilo... jeg ville aldri giddet å gå opp i vekt pga holdninger....

Tror vi menn er litt smartere enn dere damer akkurat på det punktet...

Men hvordan skal vi få damer til å ta litt mer ansvar for sin egen lykke og helbred istedetfor å angripe alle andre hele tiden? Slik som å rive ned H&M plakater, forby annonser for fettsuging og andre diverseheter.

Kanskje jenter skulle begynne å jobbe litt med seg selv?

Gjest ¤_Fairytale_¤
Skrevet

Du har rett i det Waco, man har ansvar for sin egen kropp. Det er da ikke bare kvinner som burde jobbe med seg selv, menn også. Det virker forresten som det HAR kommet en trend for gutter å veie hundre kilo, 30 % av alle menn innrømmer at de aldri trener. Det forklarer ølmagen. Så det er ikke bare kvinner som burde skjerpe seg!

Gjest Anonymous
Skrevet

hei er faktisk litt enig med waco her, selv om det kanskje er logisk, jeg er slank selv og har aldrihatt vektproblemer.

Du må huske på icewhite at idealet har nå forflyttet seg litt vekk fra den syltynne kroppen du nevner, det begynner faktisk å bli in med litt former på kvinner igjen...

Dessverre blir vi mennesker påvirket av reklame, men den som blir påvirket i all for stor grad av det, bør ta seg selv i nakken og tenke selv! man må jo ha lov til å vise tynne modeller uten at det skal påvirke alle sammen til å tenke at: oj, saånn må jeg bli! det er faktisk lov å tenke selv....

Gjest ¤_Fairytale_¤
Skrevet

Til "Gjest":

Er det virkelig blitt inn med former igjen?

Jeg ser enten radmagre modeller eller sånne modeller som passer inn i "big is beautiful"-klassen. Hva med noen helt normale jenter?

Gjest Janna
Skrevet

Alle skal få lov til å være som de er, og alle har ansvar for sin egen kropp. Det er min mening.

Slankepresset er livsfarlig og treffer svake individer rett i hjertet. Ikke bra.

Skrevet

Er det ingen som har hørt om BMI?

Gjest ¤_Fairytale_¤
Skrevet

BMI er teit.

Skrevet

Hvor mye bør man veie da? :-?

Gjest ¤_Fairytale_¤
Skrevet

Jeg tror BMI er feil. Min er 14,5 og det tror jeg er feil. Men det har sikkert noe med å gjøre at jeg ikke er over 18, har hørt at det ikke gjelder for de som er under.

Skrevet

Min vekt ligger innenfor normalområdet ifølge BMI. Men det er vel kanskje litt i mye laget da?

Til Kristian:

Hva synes du at jenter/kvinner skal veie?

Til Ice White:

Jeg tror at BMI gjelder for voksne som har sluttet å vokse. Kanskje du har et annet syn på det om ti år?

Skrevet

Min vekt ligger innenfor normalområdet ifølge BMI. Men det er vel kanskje litt i mye laget da?  

Hvorfor skulle det være i meste laget da? Du har en kroppsvekt som er riktig i forhold til din høyde, så med mindre du selv ikke er fornøyd med kroppen din, er vel alt i orden?

Til Kristian:

Hva synes du at jenter/kvinner skal veie?

Umulig å svare på det sånn generelt at hun skal veie så og så mye. Jeg liker vel best de som har en normal kroppsbyggning, det vil si ikke for tynn og ikke for tykk. Dersom en jente skulle ha noen kilo for mye vil det jo også avhenge av hvordan kiloene er fordelt på kroppen hennes.

Selv ligger jeg på grensa mellom normalvekt og lett overvektig og trives med det.

Skrevet

Hvorfor handler alt om vekt? Og jeg som trodde det var det indre som teller..! :o Okey, trodde kanskje ikke det, men hadde det ikke vært fint det hadde vært slik? :wink:

BMI er en bra ting. Man finner lett ut om man er litt under eller overvektig, eller om man er "normal". Hva nå enn det er..

Slankepiller tror jeg ikke på. Ikke på lang sikt iallefall. Det eneste som funker er rett innstilling, motivasjon, kosthold og trening!

Skrevet

BMI kan være vel og bra for mange, men det sier jo ingenting om den virkelige kroppen og formen du er i.

BMI går på vekt i forhold til høyden din. Dersom du er veltrent og har mye musker, kan du lett ende opp som "overvektig"! :o

Du kan ha lett beinbygning, og dermed ende opp som undervektig uten å være det også!

Men som wacko sier; kvinner bør bli flinkere til å ta ansvar for seg selv og sine følelser! Vi må bli flinkere til å se det positive i oss selv og det vi har, istedenfor å alltid fokusere på det negative!

(og jeg tror det hjelper fint lite på NOENS selvtillitt å rive ned H&M plakater!) :hoho:

Men "idealene" er fremdeles for gutteformede! Og det er noe man ikke kan unngå å kjenne på kroppen.

Prøv å gå ut å kjøp ei stilig bukse eller ett lekkert skjørt, når du er slank, men har kvinnelige former!! Jeg synes det er like lite artig nesten hver gang jeg...... Finner DEN dritstilige buksa, men det å få den lenger opp en til hofta er ofte ett problem! Og det er ikke fordi jeg er for tjukk i låra nei! får dem greit opp hele veien så lenge jeg nøyer meg med ett bein! men å få dem over hofta? :hoho:

Så, sånn sett blir vel jeg også preget av slankehysteriet. Jeg prøver også å oppnå en figur som passer inn i dagens klær. Jeg synes egentlig jeg har en fin kropp jeg! Men jeg har også lyst til å kunne kjøpe det jeg har lyst på i butikken, og da er det slanking og trening som er måten.

Som Kristian sier: det er vel umulige å si hvor mye en kvinne skal veien!? fasong, beinbygning og muskelmasse gjør det totalt individuelt hvordan vekten fordeles. Jeg for min del synes det er penere med ett par kilo for mye en ett par kilo for lite!

Skrevet

Hva hjelper vel det indre når du engang ikke klarer det ytre!!! :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...