Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!:)

Vi tenker oss på ferie om to uker og skal til Danmark via Sverige på camping og videre til Tyskland. Hvordan er det med pass til hund osv? Hva trenger vi å ha klart?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hunden må ha rabies vaksine, passet får du hos dyrlegen, og du må huske på å ta med hunden til dyrlegen i landet du er i for å gi den en ormekur før den kommer hjem igjen. Den kan tidligst få ormekuren 5 dager før dere kommer hjem 😊

Anonymous poster hash: 39c48...3dd

Skrevet

Hei, fant ut det:)

Har gitt den vaksine og ordnet pass. Men merker det var stor usikkerhet i forhold til karantenetiden inn til Danmark etter å ha tatt vaksinen. Alle dyrelegene jeg har ringt sa at det ikke var karantenetid på 21 dager. Mattilsynet sa at DET var det og var sikker i sin sak, og den danske ambassaden visste ikke, og henviste meg til jordbruksdepartementet sine sider og der ble jeg forvirra.

Der står det at det er karantenetid, men ikke etter revaksinering.. Så ikke lett å bli klok på :/

AnonymBruker
Skrevet

21 dager etter vaksinasjon. Det er nye regler ang hyppigheten på revaksinasjon fra 1.juli(?). En kommer inn i Danmark fra Norge uten vaksine, en får bare ikke hunden med seg hjem. Husk kur mot revene dvergbendelorm og beskyttelse mot lopper og flått

Anonymous poster hash: 3b6fd...29f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...