Gå til innhold

Hvor tålmodige er dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en herlig liten tass på 3 år som virkelig tester grenser om dagen... Prøver så godt jeg kan å ta de kampene jeg må ta og "overse" det som ikke er så viktig... Men kjenner jeg sliter litt med tålmodigheten innimellom når han holder på som verst :( Føler at innimellom kan jeg kjefte mye og være rimelig streng ovenfor han...ikke fysisk altså! Men får jo så dårlig samvittighet... :(

Noen flere som har det slik?

Anonymous poster hash: ad832...593
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er en tålmodighetsprøve, og man skal etter min mening ikke være "alt for tålmodig", alt med måte. Irettesett når det trengs og ignorer når det trengs. Men en 3-åring kan man snakke til, mellom anfallene. Kanskje det hjelper litt.

Anonymous poster hash: 37f2a...47b

AnonymBruker
Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det, har selv en toåring som til tider er veldig trassig! Noen episoder må jeg ignorere. Andre ganger må jeg kjefte litt og deretter får jeg dårlig samvittighet.

Ikke lett dette.

Anonymous poster hash: e0f97...3b6

Skrevet

Er ikke spesielt tålmodig av meg.... :) Jeg orker ikke veldig mye om og men og diskusjoner med 3-åringen. Har prøvd, og det blir som å gi lillefingeren hver bidige gang.

Enkelte ting kan jeg forhandle om men stor sett forventer jeg at barnet hører etter. Hvis ikke (skjer veeeeldig ofte..), gjør jeg kort prosess. Dersom barnet maser om å få allskens ting i butikken SELV om vi har avtalt på forhånd at han kan få en pastilleske, sier jeg at dersom maset fortsetter, må vi bare gå ut. Fortsetter maset etter advarsel, går vi ut.

Prøver alltid å gjennomføre når jeg "truer" med å frata et gode.

Dårlig samvittighet tror jeg alle foreldre får når de må være strenge og det ender med tårer og sinne og whatnot ;)

Skrevet

Man må ta noen kamper med 3-åringer, ellers utvikler de seg til pøbler ;) Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for at du oppdrar barnet ditt. Du er mor, ikke venn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...