AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #21 Skrevet 23. juni 2015 Poenget med en barneforsikring er vel at den gir barnet ekstra utbetalinger i tillegg til NAV dersom BARNET ble ufør...(og ikke foreldrene).Anonymous poster hash: 505ad...1f5 Også er det masse "regler" som gjør at det skal mye til før forsikrings faktisl dekker. Til og med ansatte i en rekke forsikringsselskap sier at barneforsikring bare er tull og en måte for selskapene å tjene litt ekstra kroner Anonymous poster hash: 52b65...53c 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #22 Skrevet 23. juni 2015 Den prosentsatsen er forsvinnende liten.Anonymous poster hash: 505ad...1f5 Ikke for dem det gjelder....Anonymous poster hash: 46ca9...3bb
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #23 Skrevet 23. juni 2015 Forstår du og dere andre hva 100 % medisinsk invaliditet er? Vet dere hvordan medisinsk invaliditet beregnes? Kjenner dere forskjellen på ervevsmessig og medisinsk invaliditet? Anonymous poster hash: 514f5...1ce Jeg har forstått det sånn at få leger (nesten ingen) erklærer barn medisinsk invalid. Tror forsikringsselskap bruker den for det høres så bra ut. Dessverre...Anonymous poster hash: 46ca9...3bb
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #24 Skrevet 23. juni 2015 Forstår du og dere andre hva 100 % medisinsk invaliditet er? Vet dere hvordan medisinsk invaliditet beregnes? Kjenner dere forskjellen på ervevsmessig og medisinsk invaliditet? Anonymous poster hash: 514f5...1ce Nei, det vet jeg ikke. Har fått forklart at det er satte regler for dette som forsikringsselskapene skal følge. Vet ikke hva som ligger i begrepet ervervsmessig invaliditet. Er det i hvilken grad det innvirker på ens evne til å jobbe? Jeg har vurdert å endre barneforsikring for det yngste barnet for da å få inkludert en uføredel. Men da inkluderer ikke den nye forsikringen diagnosen eldste søskenet har fått. Ettersom diagnosen er arvelig er jeg veldig i tvil om det er smart å bytte. Men skulle gjerne ha hatt en uførhetsdel.Anonymous poster hash: 76c02...8bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå