AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #1 Del Skrevet 21. juni 2015 Har du barneforsikring? Hvor mye betaler du i året? Anonymous poster hash: 79194...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 21. juni 2015 #2 Del Skrevet 21. juni 2015 Har barneforsikring. (2 barn) Husker ikke hvor mye vi betaler i året men med alle forsikringer samlet betaler vi ca 700,- i måneden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #3 Del Skrevet 21. juni 2015 Har forsikring. 2 barn. Usikker på hvor mye men ca 900 i mnd + mannen. Han betaler på meg.Anonymous poster hash: 46ca9...3bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #4 Del Skrevet 21. juni 2015 Nøyaktig helt konkret hva dekker den som dere IKKE får i det offentlige for barn frem til og med 18 år? Gi eksempler! Forsikringen dekker jo heller ikke tannlege.Anonymous poster hash: 505ad...1f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #5 Del Skrevet 21. juni 2015 Man burde ihvertfall ha uførepensjon til barnet. Slik at om barnet blir ufør før det har kommet seg i arbeidslivet har du økt årsinntekten til barnet med en viss sum inntil pensjonsalder. Den er gull verdt. Vår forsikringer øker årsinntekten med 100 000. Det er også dagpenger ved lengre sykehusopphold og en sum om barnet får en kritisk sykdom. Har barn ekstra hos Tryg og betaler ca 3500 i året! Anonymous poster hash: c88a4...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 21. juni 2015 #6 Del Skrevet 21. juni 2015 Har ikke barneforsikring. Ut fra det jeg har lest er det helt unødvendig. Les for eksempel her: http://www.nrk.no/norge/pappaen-til-tobias-_2__-barneforsikringen-var-bortkastet-1.12237695 Vi har derimot livsforsikring og uføreforsikring på oss voksne. Slik er også barna sikra økonomisk hvis noe skulle skje en av oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #7 Del Skrevet 21. juni 2015 Man burde ihvertfall ha uførepensjon til barnet. Slik at om barnet blir ufør før det har kommet seg i arbeidslivet har du økt årsinntekten til barnet med en viss sum inntil pensjonsalder. Den er gull verdt. Vår forsikringer øker årsinntekten med 100 000. Det er også dagpenger ved lengre sykehusopphold og en sum om barnet får en kritisk sykdom. Har barn ekstra hos Tryg og betaler ca 3500 i året! Anonymous poster hash: c88a4...8da Sannsynlighet for at et barn under 18 år blir ufør er forsvinnende liten! Dagpenger ved kritisk og lengre sykdom er på hvor mye? Hva er navnet på sykdommene/diagnosene som barneforsikringen dekker? -"Vondt i nakken, vil til fysioterapeut"? -"Ønsker å gå til psykologtimer pga eksistensielt drama som 16-åring"? ...eller dekker en barneforsikring kun diagnoser som dette: -MS -Kreft -Schizofreni -og andre sykdommer som svært få har...?Anonymous poster hash: 505ad...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #8 Del Skrevet 21. juni 2015 Har ikke barneforsikring. Ut fra det jeg har lest er det helt unødvendig. Les for eksempel her: http://www.nrk.no/norge/pappaen-til-tobias-_2__-barneforsikringen-var-bortkastet-1.12237695 Vi har derimot livsforsikring og uføreforsikring på oss voksne. Slik er også barna sikra økonomisk hvis noe skulle skje en av oss. Poenget med en barneforsikring er vel at den gir barnet ekstra utbetalinger i tillegg til NAV dersom BARNET ble ufør...(og ikke foreldrene).Anonymous poster hash: 505ad...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 21. juni 2015 #9 Del Skrevet 21. juni 2015 (endret) Poenget med en barneforsikring er vel at den gir barnet ekstra utbetalinger i tillegg til NAV dersom BARNET ble ufør...(og ikke foreldrene).Anonymous poster hash: 505ad...1f5 Jeg vet det, men som du kan lese i linken så er dette usannsynlig: "I praksis er det to hendelser som kan føre til at det lønner seg å ha en barneforskring. – Kun hvis barnet blir erklært medisinsk invalid i en alvorlig grad som for eksempel 50 prosent. Det andre er hvis barnet erklæres arbeidsufør når det er 18 år og skaden skjedde før barnet ble myndig. Men det vil skje i ytterst få tilfeller, mener redaktør i Finansportalen, Elisabeth Realfsen. Men ifølge Barnelegeforeningen vil en lege sjelden erklære et barn for invalid så lenge barnet er i vekst." Altså er det mest sannsynlig smartere å bruke de tusenlappene i året på å betale ned lån og på den måten sikre barna økonomisk. Endret 21. juni 2015 av Sushi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #10 Del Skrevet 21. juni 2015 Sannsynlighet for at et barn under 18 år blir ufør er forsvinnende liten!Anonymous poster hash: 505ad...1f5 Men i årene før man fyller 18år kan man pådra seg skader eller sykdommer som senere kan gjøre en ufør. Fordelen med barneforsikring er jo at man slipper å levere ny helseerklæring på uførepensjon når man blir voksen (sett at man har hatt forsikringen hele veien). i min familie hadde vi lite kunnskap om forsikringer, så jeg søkte først uførepensjon som 23åring. Som 16åring var jeg med i en bilulykke og fikk whiplash, og fikk godkjent helseerklæringen men med forbehold mot skader som kan relateres til dette. Og det "meste" kan relateres til whiplash om man legger god vilja til eller ikke kan peke ut noe annet. Det er riktig nok et enkelt eksempel(ogg jeg er heldigvis ikke ufør), men jeg kommer ikke til å ta noen sjanser på at mitt barn ender opp som minstepensjonist dersom hun skulle bli ufør. Anonymous poster hash: c3b4d...c3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #11 Del Skrevet 21. juni 2015 En ting dere må huske på er at barneforsikringen gjelder helt til barnet fyller 26! Det er mye barneforsikringer i bruk på min jobb i forsikringsselskap, også uføre-delen av den. Så at de er helt nytteløse er ikke korrekt. Anonymous poster hash: b3773...eac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #12 Del Skrevet 22. juni 2015 Vi fikk et barn som plutselig ble alvorlig sykt. Vi hadde ikke barneforsikring. For denne sykdommen (kreft) ville vi fått utbetalt ca 150 000 om vi hadde hatt barneforsikring. Vi ble tatt vare på av velferdsstaten, og hadde ingen utgifter knyttet til behandlingen. Staten sørget for pleiepermisjoner til meg og mannen min. De 150 000 kr vi hadde fått, ville vi egentlig ikke ha hatt bruk for (selv om det alltid kommer godt med, selvsagt). MEN: Det er en ting som er viktig å huske på: Når et barn har fått en alvorlig sykdom, uten å være forsikret, så vil barnet ikke kunne få en ny uføreforsikring noengang i sitt liv. Ingen forsikringsselskap vil gi vår datter forsikring nå eller i fremtiden, nå som hun har hatt en kreftdiagnose, selv om hun er friskmeldt aldri så mye. Akkurat det synes jeg er kjipt, og det betyr mer enn den engangssummen man får utbetalt ved diagnosetidspunktet. Anonymous poster hash: cc587...07e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #13 Del Skrevet 22. juni 2015 Sannsynlighet for at et barn under 18 år blir ufør er forsvinnende liten! Dagpenger ved kritisk og lengre sykdom er på hvor mye? Hva er navnet på sykdommene/diagnosene som barneforsikringen dekker? -"Vondt i nakken, vil til fysioterapeut"? -"Ønsker å gå til psykologtimer pga eksistensielt drama som 16-åring"? ...eller dekker en barneforsikring kun diagnoser som dette: -MS -Kreft -Schizofreni -og andre sykdommer som svært få har...?Anonymous poster hash: 505ad...1f5 . Gir 2,5 mil ved medisinsk invaliditet ved ulykke eller sykdom, 160000 til hjelpemidler ved ombygging av bolig, 130000 i inntil 5 år til merutgifter ved nødvendig pleie og tilsyn, 400 kr pr dag ved sykehusopphold lengre enn to uker, 300000 i økonomisk trygghet ved alvorlige tilstander, og 100 000 mer i årslønn til pensjonsalder ved uførhet. Kjenner en dame hvor sønnen ble invalid i en ulykke som 14-åring, de var ekstremt fornøyd med Tryg. I tillegg har jo Tryg inntil 10 timer gratis psykolog ved krise.. Siden du spør om det. Min forsikring dekker også 600 kr pr behandlingstime på fysikalske behandlinger. Så det er en veldig god forsikring, ikke det samme som å spare. I tillegg er det ikke krav til varig uførhet på uførepensjon. Anonymous poster hash: c88a4...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #14 Del Skrevet 22. juni 2015 Vi fikk et barn som plutselig ble alvorlig sykt. Vi hadde ikke barneforsikring. For denne sykdommen (kreft) ville vi fått utbetalt ca 150 000 om vi hadde hatt barneforsikring. Vi ble tatt vare på av velferdsstaten, og hadde ingen utgifter knyttet til behandlingen. Staten sørget for pleiepermisjoner til meg og mannen min. De 150 000 kr vi hadde fått, ville vi egentlig ikke ha hatt bruk for (selv om det alltid kommer godt med, selvsagt). MEN: Det er en ting som er viktig å huske på: Når et barn har fått en alvorlig sykdom, uten å være forsikret, så vil barnet ikke kunne få en ny uføreforsikring noengang i sitt liv. Ingen forsikringsselskap vil gi vår datter forsikring nå eller i fremtiden, nå som hun har hatt en kreftdiagnose, selv om hun er friskmeldt aldri så mye. Akkurat det synes jeg er kjipt, og det betyr mer enn den engangssummen man får utbetalt ved diagnosetidspunktet. Anonymous poster hash: cc587...07e Hvor mange prosent barn under 21 år får diagnosen kreft i Norge? Anonymous poster hash: 505ad...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #15 Del Skrevet 22. juni 2015 . Gir 2,5 mil ved medisinsk invaliditet ved ulykke eller sykdom, 160000 til hjelpemidler ved ombygging av bolig, 130000 i inntil 5 år til merutgifter ved nødvendig pleie og tilsyn, 400 kr pr dag ved sykehusopphold lengre enn to uker, 300000 i økonomisk trygghet ved alvorlige tilstander, og 100 000 mer i årslønn til pensjonsalder ved uførhet. Kjenner en dame hvor sønnen ble invalid i en ulykke som 14-åring, de var ekstremt fornøyd med Tryg. I tillegg har jo Tryg inntil 10 timer gratis psykolog ved krise.. Siden du spør om det. Min forsikring dekker også 600 kr pr behandlingstime på fysikalske behandlinger. Så det er en veldig god forsikring, ikke det samme som å spare. I tillegg er det ikke krav til varig uførhet på uførepensjon.Anonymous poster hash: c88a4...8da "Fysikalske behandlinger": hva må skadene / diagnosene være? Anonymous poster hash: 505ad...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #16 Del Skrevet 23. juni 2015 Har en eldre barneforsikring på ungene som både dekker ulykkes- og medisinsk invaliditet fram til barnet er 20 år. Ved 100 % invaliditet får barnet utbetalt 2.8 mill. Det betyr at ved feks diabetes får barnet utbetalt 10 % av maks beløp (husker ikke eksakt %), enten barnet blir ufør eller ikke. Har nå et barn som nettopp har fått en medisinsk diagnose, og sendte inn forsikringskrav i forrige uke. Så får vi se om barnet får dekket noe. Vet at i de nye forsikringstilbudene fra samme selskap er disse diagnosene utelatt fra forsikringen (i tillegg til mange andre medisinske diagnoser). Man får mao ikke lengre kjøpt typen barneforsikring som vi har på våre barn (antagligvis var det dårlig fortetning for forsikringsselskapet). Anonymous poster hash: 76c02...8bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #17 Del Skrevet 23. juni 2015 Har du barneforsikring? Hvor mye betaler du i året? Anonymous poster hash: 79194...4aa I bilen gjelder bilforsikringe, utenfor dørstokken gjelder reiseforsikringen (Europeiske) , når de skal i barnehage/skole så er der pålagt forsikring, så nei, dette ser vi ikke behov for. Hva skal du forsikre mot som ikke alt er dekket inn? Anonymous poster hash: 514f5...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #18 Del Skrevet 23. juni 2015 Hvor mange prosent barn under 21 år får diagnosen kreft i Norge?Anonymous poster hash: 505ad...1f5 I aldersgruppen 0-14 er det ca 10 stk PR 100 000 årlig. Det vanligste er leukemi eller hjernekreft. 80% overlever, men det er vanlig med alvorlige senskader og skader etter behandling. Noen blir medisinsk invalid, andre må amputere lemmer. Så det er ikke bare kreften men ettervirkninger også. Det er flest dødsfall blant unge som følge av kreft og sykdommene rundt. Og ingen vet hvorfor barn får kreft...Anonymous poster hash: 46ca9...3bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #19 Del Skrevet 23. juni 2015 I aldersgruppen 0-14 er det ca 10 stk PR 100 000 årlig. Det vanligste er leukemi eller hjernekreft. 80% overlever, men det er vanlig med alvorlige senskader og skader etter behandling. Noen blir medisinsk invalid, andre må amputere lemmer. Så det er ikke bare kreften men ettervirkninger også. Det er flest dødsfall blant unge som følge av kreft og sykdommene rundt. Og ingen vet hvorfor barn får kreft...Anonymous poster hash: 46ca9...3bb Den prosentsatsen er forsvinnende liten.Anonymous poster hash: 505ad...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #20 Del Skrevet 23. juni 2015 Har en eldre barneforsikring på ungene som både dekker ulykkes- og medisinsk invaliditet fram til barnet er 20 år. Ved 100 % invaliditet får barnet utbetalt 2.8 mill. Det betyr at ved feks diabetes får barnet utbetalt 10 % av maks beløp (husker ikke eksakt %), enten barnet blir ufør eller ikke. Har nå et barn som nettopp har fått en medisinsk diagnose, og sendte inn forsikringskrav i forrige uke. Så får vi se om barnet får dekket noe. Vet at i de nye forsikringstilbudene fra samme selskap er disse diagnosene utelatt fra forsikringen (i tillegg til mange andre medisinske diagnoser). Man får mao ikke lengre kjøpt typen barneforsikring som vi har på våre barn (antagligvis var det dårlig fortetning for forsikringsselskapet). Anonymous poster hash: 76c02...8bb Forstår du og dere andre hva 100 % medisinsk invaliditet er? Vet dere hvordan medisinsk invaliditet beregnes? Kjenner dere forskjellen på ervevsmessig og medisinsk invaliditet? Anonymous poster hash: 514f5...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå