Gå til innhold

Angrer på leiekontrakt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har skrevet under en leiekontrakt som var fra midten av juni. Har betalt første husleie og skrevet under på depositumskonto.. Men nå angrer jeg. Ser det ligger finere og billigere leiligheter med bedre beliggenhet ute nå. 

 

Er det noe å gjøre med dette egentlig? Skjønner at jeg burde hatt is i magen og ikke gått for det første og "beste".... Er 2 mnd oppsigelsestid i denne kontrakten forresten. 

 

Er ikke bare "redd" for det juridiske her. Utleier må jo få et veldig dårlig inntrykk av meg som menneske da jeg sa jeg så for meg å bo der i ca 3 år da jeg er ferdig med studiene etter det. Får dårlig samvittighet..

 

Det her gnager altså....



Anonymous poster hash: ee78e...e2c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må betale ut oppsigelsestiden. Hva slags inntrykk utleier får av deg er vel bare å drite i så lenge du gjør det.



Anonymous poster hash: cd57f...fa5
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Kjedelig å betale på 2 leiligheter samtidig da når man er student. Har ikke flyttet inn enda, og har alle tingene mine i den gamle leiligheten som jeg må være ute av før 1. juli.



Anonymous poster hash: ee78e...e2c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du får bare drite i hva utleier mener. Du har rett til å si opp i henhold til hva som som står i kontrakten. Er mange huseiere som leier ut utedass for de vet at studenter begynner å bli desperate på denne tiden. Jeg synes overhodet ikke synd på dem. De er rike folk som har hatt råd til å kjøpe leiligheter slik at de kan leve fet på utleiesummer...

Endret av Cowboy Lotte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TS her. Kjedelig å betale på 2 leiligheter samtidig da når man er student. Har ikke flyttet inn enda, og har alle tingene mine i den gamle leiligheten som jeg må være ute av før 1. juli.

Anonymous poster hash: ee78e...e2c

 

 

Sånn går det når man underskriver noe.

 

 

Anonymous poster hash: cd57f...fa5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har skrevet under en leiekontrakt som var fra midten av juni. Har betalt første husleie og skrevet under på depositumskonto.. Men nå angrer jeg. Ser det ligger finere og billigere leiligheter med bedre beliggenhet ute nå. 

 

Er det noe å gjøre med dette egentlig? Skjønner at jeg burde hatt is i magen og ikke gått for det første og "beste".... Er 2 mnd oppsigelsestid i denne kontrakten forresten. 

 

Er ikke bare "redd" for det juridiske her. Utleier må jo få et veldig dårlig inntrykk av meg som menneske da jeg sa jeg så for meg å bo der i ca 3 år da jeg er ferdig med studiene etter det. Får dårlig samvittighet..

 

Det her gnager altså....

Anonymous poster hash: ee78e...e2c

 

Du har ingen mulighet til å bryte kontrakten som jeg får inntrykk av at du lurer på. Det du kan gjøre er å si opp med en gang, og betale dine to mnd som står i kontrakten.

Er det slik at du finner deg en annen med en gang, så må du jo betale på begge inntil oppsigelsestiden på den første er over.

Så kommer det an på hvor mye du tjener på å flytte siden du må betale for begge en periode. Det kommer også an på størrelse, om det er med strøm eller ikke, hvor langt det er til studiested på begge, og om det er noe å tjene på å bytte osv.

Men de andre du ser på, kanskje er de ikke innflytningsklare før om to mnd? Veldig ofte er det jo slik, og da taper du jo ikke noe.

Jeg hadde nok prøvd å bo der for en periode og heller sett meg om etter noe annet om en stund, hvis det skiller veldig mye penger på to nesten like hybler. 

Anonymous poster hash: 84cee...972

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan spørre huseier om du kan bryte kontrakten. Hvis hen har noen andre som også var på visning og var interessert, så kanskje hen kan få noen andre til å flytte inn raskt. Ellers kan du være behjelpelig med å finne noen som kan ta over raskt, så du slipper å betale to måneder oppsigelse.

 

Hvis ikke foreslår jeg som over at du kan jo alltids leie der i to måneder mens du leter etter noe billigere og bedre.



Anonymous poster hash: f9ad9...f7b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huseier har ikke lov til å ta betalt av to personer samtidig, så dersom han får en annen til å flytte inn trenger ikke du betale lengre enn frem til noen andref lytter inn.



Anonymous poster hash: e701a...8b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...