Becka Skrevet 21. juni 2015 #1 Skrevet 21. juni 2015 Kvinne på 31, som ønsker tips til hvor jeg kan reise alene i sommer. Jeg har aldri reist på reise alene før, men har vært på en del reiser, så er litt vant. Men det blir liksom noe annet å skulle forsøke alene. Noen som har noen erfaringer og anbefalinger å komme med?
MorTil2 Skrevet 21. juni 2015 #2 Skrevet 21. juni 2015 Kommer an på hva du liker. Selv har jeg reist alene til København og Lanzarote. København var best. Det er ok å være alene i en storby : parker å sitte i, museer , slott , sightseeing og andre attraksjoner å bruke tiden på. Jeg ville tenkt mest på valg av hotell : at det ligger i et noenlunde ok område, gåavstand til ulike aktiviteter, at det gjerne er et oppholdsrom for gjestene om kveldene (der jeg bodde var det er lite bibliotek), at det er wifi osv. Lanzarote ble litt ensomt - det er greit å sitte på stranden eller gå tur alene en dag eller to, en "alle" er liksom sammen med noen, og da blir det veldig merkbart at en reiser alene. Så jeg ville satset på en Stockholm eller København, byer som er trivelig å være i og som har mye av interesse å se på.
FrittgåendeBurugle Skrevet 21. juni 2015 #3 Skrevet 21. juni 2015 Jeg skal reise alene til Irland i høst. Tror det er greit å reise alene der. Trygt land, veldig imøtekommende folk, mye flotte ting å se og gjøre, og ikke så langt unna, så reisen blir ikke så lang :-)
Becka Skrevet 21. juni 2015 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2015 Jeg tenkte først at en syden tur var lettest, men jeg tenkte ikke på at faktisk der ser man folk sammen stort sett overalt. Har vært i Dublin en gang, og jeg likte meg der. Og jeg er veldig glad i irske folk. De jeg har møtt så langt er artige og hyggelige folk, så det hadde kanskje ikke vært helt dum ide. Men kjenner at jeg er litt små redd for å bli ensom og fortapt. Så det er viktig for meg at det ikke er for stort. Jeg tenker jo litt at det er mer vanskelig å komme i kontakt med folk i en storby, men det er kanskje litt avhengig av hvordan man bor? Jeg tenkte litt på å ta inn på hostel, men er det kanskje mest for de yngre? Husker jeg bodde på et hostel da jeg gikk på en skole i 3 uker, og da var det faktisk litt av hvert av folk. Eneste er at jeg vil ikke sove sammen med en haug, ( SÅ sosial er jeg ikke. ) så tror jeg måtte hatt enkeltrom der.
Gjest Mythic Skrevet 21. juni 2015 #5 Skrevet 21. juni 2015 Jeg var på Rhodos alene en uke i fjor sommer, storkoste meg! I år drar jeg på en 4-dagers tur til Roma alene. Gleder meg
caroprins Skrevet 22. juni 2015 #7 Skrevet 22. juni 2015 Om du reiser alene og samtidig ønsker å komme i kontakt med andre så vil jeg anbefale å ta en kikk på Capre Diem, Jomfrureiser, Albatross reiser og Star Tour Tema.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #8 Skrevet 22. juni 2015 Jeg har vært i Hellas, Egypt, Tunisia, Marokko og Spania + flere steder i sørlige Afrika alene, og kan anbefale alle stedene. Faktisk vil jeg trekke frem Egypt som spesielt bra. Nydelige snorkle -og dykkemuligheter, deilig avslapning osv. Det krever litt av deg som kvinne å gå alene der, me nfølte meg ikke utrygg et sekund, det var bare mye mas. Anonymous poster hash: 659d7...4e4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #9 Skrevet 22. juni 2015 Kvinne på 31, som ønsker tips til hvor jeg kan reise alene i sommer. Jeg har aldri reist på reise alene før, men har vært på en del reiser, så er litt vant. Men det blir liksom noe annet å skulle forsøke alene. Noen som har noen erfaringer og anbefalinger å komme med? Reis hvor du vil. Gjør litt ressearch på forhånd og ta vanlige sikkerhetsregler som det anbefales. Sjekk ut om du kan bruke airbnb. Du kan treffe interessante folk som låner ut et rom, osv. Anonymous poster hash: c4caf...a76
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #10 Skrevet 23. juni 2015 Syns forslaget om å reise på arrangert tema/gruppetur er lurt. Tide Reiser har også slike reiser. Da blir en ihvertfall ikke alene, men har samtidig sitt eget rom å trekke seg tilbake til når en kommer frem. Anonymous poster hash: 90b5d...690
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #12 Skrevet 24. juni 2015 London, Dublin, Berlin og Stockholm er gjengangere på min "reise alene" liste. Ganske trygge byer med mye å gjøre, flotte parker for avslapping, god mat, lett å ta seg rundt og de er vant til at folk reiser alene, så ingen ser rart på deg om du bestiller bord til en eller bare en billett til en konsert e.l. Personlig trenger jeg mer komfort enn det hostel tilbyr, så jeg booker meg inn på hotell. Gjennom en hel dag med farting og mas blir det nok kontakt med folk likevel, og dessuten er det lett å komme i snakk med folk på pub, spesielt i Dublin. Har også reist på dagsturer i regi av reiseselskap, og da er man jo en gjeng som holder sammen hele dagen. Hvis du har vært i Dublin før er jo det en trygg by å starte i, da kan jeg anbefale dagstur med buss til Wicklow fjellene (billetter på turistinformasjonen i den gamle kirken).Anonymous poster hash: 47fd0...21f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå