Gå til innhold

Tusenvis av innvandringsmotstandere demonstrerte i Slovakias hovedstad lørdag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge slovakiske medier deltok nærmere 8.000 mennesker i den rasistiske demonstrasjonen, som ble arrangert av organisasjonen Stop islamiseringen av Europa.

Blant talerne var lederen for det høyreekstreme Folkepartiet vårt Slovakia, Marian Kotleba, som er kjent for sine mange sigøynerfiendtlige utspill.

- Jeg ønsker dere en fin, hvit dag. Vi er her for å redde Slovakia, lød hans hilsen til demonstrantene.

Bakgrunnen for lørdagens demonstrasjon var et vedtak i EU-kommisjonen som pålegger Slovakia å ta imot 471 båtflyktninger fra Italia og 314 fra Hellas.

http://www.dagbladet.no/2015/06/21/nyheter/krig_og_konflikter/politikk/39774028/

Og her i Norge tar man i mot 8 000 båtflyktninger uten et pip til protest.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi man i praksis ikke har ytringsfrihet her, og blir hengt ut om man sier noe imot galskapen. Er derfor folk ender opp som Breivik, farlig.

Anonymous poster hash: 73382...400

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Innvandringsmotstandere kastet også flasker mot en arabisk familie på jernbanestasjonen i Bratislava og gikk løs på tilskuerne til et sykkelshow. Store politistyrker ble satt inn og 140 ble pågrepet."

Som forventet fra brunskjortene, når de ikke får viljen sin i valg, tyr de til vold :fnise: 

Anonymous poster hash: 97e48...f6d
Skrevet

"Innvandringsmotstandere kastet også flasker mot en arabisk familie på jernbanestasjonen i Bratislava og gikk løs på tilskuerne til et sykkelshow. Store politistyrker ble satt inn og 140 ble pågrepet."  Som forventet fra brunskjortene, når de ikke får viljen sin i valg, tyr de til vold :fnise:  Anonymous poster hash: 97e48...f6d

"- Jeg ønsker dere en fin, hvit dag. Vi er her for å redde Slovakia, lød hans hilsen til demonstrantene."

Tror ikke noen er direkte overrasket over at de fant på dette.

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge slovakiske medier deltok nærmere 8.000 mennesker i den rasistiske demonstrasjonen, som ble arrangert av organisasjonen Stop islamiseringen av Europa.

Blant talerne var lederen for det høyreekstreme Folkepartiet vårt Slovakia, Marian Kotleba, som er kjent for sine mange sigøynerfiendtlige utspill.

- Jeg ønsker dere en fin, hvit dag. Vi er her for å redde Slovakia, lød hans hilsen til demonstrantene.

Bakgrunnen for lørdagens demonstrasjon var et vedtak i EU-kommisjonen som pålegger Slovakia å ta imot 471 båtflyktninger fra Italia og 314 fra Hellas.

http://www.dagbladet.no/2015/06/21/nyheter/krig_og_konflikter/politikk/39774028/

Du tar feil. Vi er mange som er i mot galskapen som Støre tvinger på oss. Jeg håper, virkelig håper at folk straffer dette tullepartiet nå i høst og ved neste Stortingsvalg. Forskjellen mellom her og Slovakia er at her blir man hetset stort hvis man er imot, mens i Slovakia er det reell ytringsfrihet. 

Anonymous poster hash: cdeb5...c94

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du tar feil. Vi er mange som er i mot galskapen som Støre tvinger på oss. Jeg håper, virkelig håper at folk straffer dette tullepartiet nå i høst og ved neste Stortingsvalg. Forskjellen mellom her og Slovakia er at her blir man hetset stort hvis man er imot, mens i Slovakia er det reell ytringsfrihet. Anonymous poster hash: cdeb5...c94

Isåfall er det jo rart at de må ty til å banke opp innvandrere da, med full ytringsfrihet skulle de jo bare trenge å stille til valg så ville de få nok stemmer til å endre systemet. Kan det være at ingen ønsker å støtte ytre-tøysehøyre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slovakia har også større befolkning enn Norge. 

Anonymous poster hash: 2b9ba...900

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slovakia har også større befolkning enn Norge.  Anonymous poster hash: 2b9ba...900

Ikke veldig mye større (ca 400k), og de er et fattigere land med høyere arbeidsledighet og lavere kjøpekraft.

Anonymous poster hash: 769f9...386

Skrevet

Du tar feil. Vi er mange som er i mot galskapen som Støre tvinger på oss. Jeg håper, virkelig håper at folk straffer dette tullepartiet nå i høst og ved neste Stortingsvalg. Forskjellen mellom her og Slovakia er at her blir man hetset stort hvis man er imot, mens i Slovakia er det reell ytringsfrihet. 

Det er du som tar feil. Den virkelige galskapen ser man i demonstrasjoner som den i Slovakia. Forskjellen mellom oss og dem er vel mer at det knapt finnes noe mer xenofobt enn en xenofob øst-europeer. Det er ingen som kan hate som dem.

• Liker 4
Gjest Halvveis
Skrevet (endret)

Slovakia har historisk vært ganske ekstreme når det gjelder fremmedfrykt. Kanskje til og med verre enn ukrainerne (og de var ganske brutale under krigen mot minoriteter). Under 2 verdenskrig så var slovakerne allierte med nazistene og betalte til og med penger til Hitler for å bli kvitt sine minoriteter.

På mine mange turer i Slovakia de siste årene så har jeg møtt mange hyggelige slovakere, men jeg vet at de misliker sterkt de mange sigøynere som bor i østlige deler (i hovedstaden er de ikke synlige i det hele tatt). Det er derfor ikke overraskende at de ikke vil ta imot knapt en flyktning.

Endret av Halvveis
AnonymBruker
Skrevet

Isåfall er det jo rart at de må ty til å banke opp innvandrere da, med full ytringsfrihet skulle de jo bare trenge å stille til valg så ville de få nok stemmer til å endre systemet. Kan det være at ingen ønsker å støtte ytre-tøysehøyre?

Lær deg å lese og forstå norsk. Jeg skrev reell ytringsfrihet. Meningspolitiet man ser i Norge finnes ikke der. Ytre-høyre er på fremmarsj i ganske mange land, fordi de har støtte hos befolkningen, så her mistet du nattesøvnen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er du som tar feil. Den virkelige galskapen ser man i demonstrasjoner som den i Slovakia. Forskjellen mellom oss og dem er vel mer at det knapt finnes noe mer xenofobt enn en xenofob øst-europeer. Det er ingen som kan hate som dem.

In a time of universal deceit - telling the truth is a revolutionary act. - George Orwell.

Skjønner godt at du blir provosert når du leser sannheten. Det er mange forskjeller mellom oss og øst-europeere. For det første har de mye mer erfaring med fenomener som er ganske nye i Norge og ble først synlige etter at Øst-Europa slapp inn i EØS og folkevandringen begynte. Slapp av, nordmenn begynner å åpne øynene sine, de også. Det tar bare litt mer tid.

• Liker 1
Skrevet

In a time of universal deceit - telling the truth is a revolutionary act. - George Orwell.

Skjønner godt at du blir provosert når du leser sannheten. Det er mange forskjeller mellom oss og øst-europeere. For det første har de mye mer erfaring med fenomener som er ganske nye i Norge og ble først synlige etter at Øst-Europa slapp inn i EØS og folkevandringen begynte. Slapp av, nordmenn begynner å åpne øynene sine, de også. Det tar bare litt mer tid.

Hvilke fenomener mener du de har så mye mer erfaring med?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slovakia har historisk vært ganske ekstreme når det gjelder fremmedfrykt. Kanskje til og med verre enn ukrainerne (og de var ganske brutale under krigen mot minoriteter). Under 2 verdenskrig så var slovakerne allierte med nazistene og betalte til og med penger til Hitler for å bli kvitt sine minoriteter.

På mine mange turer i Slovakia de siste årene så har jeg møtt mange hyggelige slovakere, men jeg vet at de misliker sterkt de mange sigøynere som bor i østlige deler (i hovedstaden er de ikke synlige i det hele tatt). Det er derfor ikke overraskende at de ikke vil ta imot knapt en flyktning.

Jeg støtter ikke demonstrasjonen, men at det er skeptiske til å ta i mot innvandrere fra Midt-Østen er ikke bare fremmed frykt.

Anonymous poster hash: 8e0d6...169

Skrevet (endret)

Jeg støtter ikke demonstrasjonen, men at det er skeptiske til å ta i mot innvandrere fra Midt-Østen er ikke bare fremmed frykt.

Anonymous poster hash: 8e0d6...169

Når tusenvis av mennesker stiller opp for å demonstrere mot å ta mot en håndfull flyktninger, så er det vel akkurat fremmedfrykt det er snakk om.

Og kanskje en aldri så liten gratispassasjermentalitet? Slovakia vil være medlem av EU og nyte godt av fordelene, men vil ikke vite av noen forpliktelser.

Kanskje EU burde kvitte seg med daukjøttet, de fattige landene i Øst?

Endret av Mann 42
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke fenomener mener du de har så mye mer erfaring med?

Organisert tigging, omreisende bander som raner hjemmene våre, vinningskriminelle grupper for å nevne noen. Bor du i Norge? Du virker temmelig lite opplyst.

• Liker 1
Skrevet

Organisert tigging, omreisende bander som raner hjemmene våre, vinningskriminelle grupper for å nevne noen. Bor du i Norge? Du virker temmelig lite opplyst.

Og derfor er de redde for flyktninger?

De er en del av EU. De burde ta noe av belastningen med flyktningene som kommer til EU. Men de vil selvsagt heller skumme fløten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lær deg å lese og forstå norsk. Jeg skrev reell ytringsfrihet. Meningspolitiet man ser i Norge finnes ikke der. Ytre-høyre er på fremmarsj i ganske mange land, fordi de har støtte hos befolkningen, så her mistet du nattesøvnen.

Er du over myndighetsalderen? Jeg nekter å tro at noen som har kommet ut av puberteten er så kåte på propaganda. 

Anonymous poster hash: eb760...530

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lær deg å lese og forstå norsk. Jeg skrev reell ytringsfrihet. Meningspolitiet man ser i Norge finnes ikke der. Ytre-høyre er på fremmarsj i ganske mange land, fordi de har støtte hos befolkningen, så her mistet du nattesøvnen.Anonymous poster hash: cdeb5...c94

Så hvorfor må de ty til primitiv voldsbruk om de har reell ytringsfrihet? Det skulle jo være unødvendig når de har ytringsfrihet og kan hente støtte på fredelig vis, er det slik at folk flest ikke støtter disse primitive apekattene trur du? :laugh:

• Liker 1
Skrevet

"Reell ytringsfrihet", er det når alle er enige med deg, eller i det minste ikke gir uttrykk for at de ikke liker meningene dine? I så fall er jeg redd din idealiserte form for ytringsfrihet aldri kommer til å eksistere noe sted. Noen sinne.

Nei, Slovakene har en annen form for meningspoliti. De går i gatene og slår ned folk som de mistenker for å være uenige med dem, eller anderledes enn dem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...