AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #1 Skrevet 21. juni 2015 Hei. Hva må man gjøre for å være dagmamma? Kort historie: Jeg skal flytte fra samboer.vi har bedrift sammen men det står i hans navn, og jeg har sagt opp.nå står jeg uten jobb. Jeg har litt penger spart opp, slik at jeg kan flytte fra ham og overleve i 3-4mnd uten intekt. 1:jeg kommer til å søke om overgangsstønaden, men kommer nok til å få avslag, da det står på nav at man ikke får innvilget hvis man slutter på jobben uten rimelig grunn. 2:skal registrere meg som arbeidssøker hos nav. Regner med en karantene tid på 2mnd før jeg får dagpenger. Dermed vil jeg ikke ha noe inntekt før i august/sept. 3:søke om barnebidrag fra far.så får jeg rundt 3000kr ? I mnd 4:søle om stønad til barnepass, for det vil jeg trenge om jeg får jobb og min mor skal passe på babyen (8mnd idag). Eller når jeg er arbeidssøker og mottar dagpenger fra nav i august.da kreves drt at jeg er i aktivitet 50%, da må min mor passe babyen. Spørsmålet er hva som trenges for henne å være registrert som barnepass? Hun er uføretrygdet.får hun lov å "jobbe"? Babyen blir da 10mnd når jeg trenger barnepass, og er veldig lett å hanskes med.kun mate, skifte bleie, trille henne litt.ikke mye pes med babyen.dessuten er det snakk om 50% pass pr dag, ca 4timer.og hun sover jo 2-3timer i de 4timene allerede.. Er det noe jeg mangler??? Vil jo selvfølgelig få jobb så fort som mulig, men må regne med "hva hvis". Så, kort sagt kommer jeg ikke til å ha noe inntekt før om 2mnd. Fordi overgangsstønaden trolig ikke blir innvilget. Etter 2mnd får jeg dagpenger fra nav,barnebidrag fra far, og penger til barnepass, denne betaler jeg til min mor, men kommer godt med.Anonymous poster hash: 87c7f...3dc
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #2 Skrevet 21. juni 2015 Obs. Glemte å spørre om rettigheter ang babyen.jeg kommer til å kjempe et slag med samboer, han vil ikke gi fra seg foreldreansvaret. Jeg kommer til å gå med på samværer i helgene, men vet ikke om det er nok..han sa at han skal gjøre alt for at jeg ikke skal få foreldreansvaret. Jeg sliter ikke med noe, bare ulempen at jeg ikke er i arbeid.håper jeg ikke mister retten til samværet..han er en svææært manupulerende person, samtidig godt ordforlag, veldig innsiktfull mann, kan mye om masse osv..jeg er bare en blondine sammenliknet med han. Ikke at jeg er dum, men kanskje veldig enkel perso . Hva slags advokat rettigheter har jeg? Uten inntekt.. har hatt foreldrepenger hittil på 30000 i mnd brutto.men gikk ut i juni.Anonymous poster hash: 87c7f...3dc
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #3 Skrevet 21. juni 2015 En ting til. Må jeg varsle 1m d før jeg flytter ut med babyen? Skriftlig til samboer? Eller tar jeg det bare opp med helsesøster? Skal til kontroll imorgen, vaksine.Anonymous poster hash: 87c7f...3dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå