Gå til innhold

Hvor mye syns du at du fortjener i lønn, utifra innsats?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet som hjelpepleier med 8 års ansiennitet, jobber mye kveld og tredjehver helg. Ligger på ca 360 000 brutto (inkludert tillegger). Syns jeg fortjener ca 500 000.

Hva med deg? Skriv også hva du jobber med, og hva du tjener i dag.

Anonymous poster hash: 7ef4c...59b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Walden
Skrevet

Jobber i helsevesenet som ufaglært. Tjener elendig, men jobben er så enkel og kan knapt kalles en jobb fordi vi bare sitter og slavrer og drikker kaffi hele dagen, så..tja..fortjener kanskje halvparten av det jeg tjener i dag.

Jobber også som selvstendig næringsdrivende, og der fortjener jeg nøyaktig den lønnen jeg får - fordi markedet alltid er ærlig, i motsetning til kommune og stat. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg arbeider med regnskap, masse overtid og generelt alltid travelt, mye ansvar og masse tidsfrister. Synes min innsats burde vert betalt med kr 700 000

Anonymous poster hash: 534ae...0f3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, hvor mye skulle du ha hatt for å bli kjeftet på, truet og skreket til "hver dag"? Ja, i tillegg til den jobben du er satt til å gjøre da, som behandle søknader, følge opp tyngre problematikk, ha møter, veilede osv.

Anonymous poster hash: 99d3f...cf5
AnonymBruker
Skrevet

Har nk-tillegg i butikk på noen kr. Kunne tenkt meg tariff på vanlig grunn-lønn. Minst. Har ca 300 000 i "vanlig" lønn. 350 000 med tillegg. Vært fornøyd med 400 000 i året på 100%.

Anonymous poster hash: 71734...f6c

Skrevet

Dere i helsevesenet fortjener mer enn de fleste andre, langt mer enn 500000! Jeg tjener 356 000 nå, fortjener vel akkurat det også, kanskje noen titalls tusen mer. Jobber med opplæring av konsulenter som ikke gjør noe viktig for menneskeheten sånn egentlig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ut fra innsats fortjener jeg ca. 100 000 mer enn jeg har i dag. Tror det er ca. det konkurrerende firmaer ligger på for en med min utdanning og kompetanse. Dessverre har jeg vært såpass lenge i samme firma at konkurrentene ikke har spesielt lyst til å ansette meg. De tror jeg vil ombestemme meg og stikke tilbake til "moderfirmaet" ved første gitte anledning. 

Jobber som ingeniør, med dr. gradsutdanning. 

Anonymous poster hash: fe9e7...e05
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i helsevesenet og syns jeg fortjener 500 000-600 000 i året! Lett! 

Anonymous poster hash: e3bc9...c31
AnonymBruker
Skrevet

Ut fra innsats fortjener jeg ca. 100 000 mer enn jeg har i dag. Tror det er ca. det konkurrerende firmaer ligger på for en med min utdanning og kompetanse. Dessverre har jeg vært såpass lenge i samme firma at konkurrentene ikke har spesielt lyst til å ansette meg. De tror jeg vil ombestemme meg og stikke tilbake til "moderfirmaet" ved første gitte anledning. 

Jobber som ingeniør, med dr. gradsutdanning. 

Anonymous poster hash: fe9e7...e05

Hvor mye er det, da? Jeg har også dr.grad, og er nysgjerrig!

Selv er jeg fornøyd med lønna, men jobber mer og har mer ansvar enn mange som tjener noen 100 000 mer enn meg. Jeg ligger på 550.000 i dag.

Anonymous poster hash: 0b077...b77

Skrevet

Jobber som vikar og tjener gjennomsnittlig 144 kroner i timen. Vet aldri når eller hvor jeg skal jobbe og dermed vet jeg aldri hva jeg får i lønn. Det er HELT forskjellig fra måned til måned.

Med tanke på min innsats på jobb mener jeg at jeg bør tjene minst 160 kroner i timen. Minst. Jeg vet aldri når eller hvor jeg skal jobbe, jeg vet aldri hva jeg får i lønn. Jeg må bli kjent med nye mennesker, nye rutiner, omtrent hver dag. Jeg gjør en god innsats på jobb og er flink i det jeg gjør. Jeg er åpen og tar initiativ, jeg er hjelpsom og omsorgsfull. Jeg gjør det jeg blir bedt om. 160 kroner i timen er ikke det beste, men det hadde jeg vært veldig takknemlig for.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i kommunen og har et skikkelig slaraffenliv på jobb... :sjenert: Jeg bruker vel i snitt ca 20-30 % av min arbeidskapasitet på jobb, resten av dagen surfer jeg på nettet, skravler med kolleger, drikker kaffe, går på apoteket/posten/matbutikken o.l. Ut fra innsats burde jeg vel ha tjent 150-200.000, men jeg tjener faktisk 595.000... :sjenert:

Anonymous poster hash: c09bb...4b6

Skrevet

Jeg jobber i kommunen og har et skikkelig slaraffenliv på jobb... :sjenert: Jeg bruker vel i snitt ca 20-30 % av min arbeidskapasitet på jobb, resten av dagen surfer jeg på nettet, skravler med kolleger, drikker kaffe, går på apoteket/posten/matbutikken o.l. Ut fra innsats burde jeg vel ha tjent 150-200.000, men jeg tjener faktisk 595.000... :sjenert:

Hvilken jobb har du, da?

AnonymBruker
Skrevet

Arbeider på bensinstasjon, jobbet der i ca 10 mnd som ekstrahjelp, får 130 i timen. Syntes jeg fortjener 20-30 kr timen mer. Jobber ca 60%, aldri sagt nei til en vakt, stepper alltid inn når det trengs og gjør masse av oppgavene til de med "spesialansvar" fordi de aldri gjør det (noe de får ekstra lønn for).

Anonymous poster hash: 1cf62...90e
AnonymBruker
Skrevet

Jobber som renholder. Hadde ihvertfall fortjent over 200 kr timen...

Anonymous poster hash: 5798a...391

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jobber som ingeniør, fortjener ca 215 000 kr i årslønn

Anonymous poster hash: c680b...d55
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber bare deltid, men er assisterende sjef (dog uten personalansvar utover at jeg må sørge for at de andre på jobb gjør det de skal når jeg er alene med dem) og er vel den eneste utover sjefen som er genuint opptatt av at ting skal gå rundt, at ting blir gjort riktig etc. så jeg synes vel jeg fortjener litt mer enn det de andre får betalt. 150-160 kr timen hadde jeg kunnet leve fint med så lenge jeg er student :)

Anonymous poster hash: 74b63...bf8
AnonymBruker
Skrevet

Jobber bare deltid, men er assisterende sjef (dog uten personalansvar utover at jeg må sørge for at de andre på jobb gjør det de skal når jeg er alene med dem) og er vel den eneste utover sjefen som er genuint opptatt av at ting skal gå rundt, at ting blir gjort riktig etc. så jeg synes vel jeg fortjener litt mer enn det de andre får betalt. 150-160 kr timen hadde jeg kunnet leve fint med så lenge jeg er student :)

Anonymous poster hash: 74b63...bf8

Kjenner meg igjen her, er omtrent den eneste unntatt sjefen som er genuint opptatt av at ting skal gå rundt. Hadde vært sjeleglad for 150-160kr timen..

Anonymous poster hash: 1cf62...90e

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken jobb har du, da?

Jobber som spesialkonsulent i en kommunal etat.

Gjest Walden
Skrevet

Dere i helsevesenet fortjener mer enn de fleste andre, langt mer enn 500000! Jeg tjener 356 000 nå, fortjener vel akkurat det også, kanskje noen titalls tusen mer. Jobber med opplæring av konsulenter som ikke gjør noe viktig for menneskeheten sånn egentlig.

Tullball! Enkelte som jobber i PU-boliger, en-til-en, osv fortjener kanskje litt mer, men for de fleste av oss så er det bare kaffedrikking, sladring og surring rundt. Vi fortjener mindre. Likevel er alt jeg hører blandt mine forsmådde kolleger (som tross alt tjener bedre enn 99% av resten av verden) klaging og syting. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Det er mye kaffedrikking og skravling hos meg også. Er også kommunalt ansatt. (Faktisk i PU-bolig ;) )Bruker ikke hele kapasiteten min. Men grunnen til at jeg syns jeg skulle tjent mer er pga alle de ugunstige tidspunktene. Julaften, nyttår, påsken, 17 mai, helger, kvelder, netter.

Anonymous poster hash: 7ef4c...59b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...