Gå til innhold

jeg har så lyst på katt,men

vimse dokka

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst på en liten pels dott.Men jeg er så utrolig ælergisk.var hos en venninde i går å hun har katt,klarte ikke å dy meg fra å kose med den.Noe jeg fikk angre på.Øynene var så røde å hovne så jeg klarte nesten ikke å se etter på.Det er så trist,for jeg elsker dyr.Kunne gjerne hatt både hund og katt.Blir så lei meg jeg. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes jo allergivennlige hunderaser tror jeg. Vet allikevel ikke om det passer for alle, eller om det nytter å ha en av disse rasene om du er veldig allergisk. Ellers er det både hunder og katter uten pels, men så spørs det hva du synes om et slikt alternativ da...

Føler uansett med deg, for jeg er og har alltid vært veldig glad i dyr selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd allergimedisiner? Finnes også en del homeopatiske alternativer mot det. Så finnes det også noe som heter Petal Clense, som du kan ta på hunden/katten, som gjør at du reagerer mindre på den. Hør med noen om du kan låne/passe en katt en stund, og prøv og se hvordan det går. Føler med deg jeg også, har en allergisk far og har alltid vært redd for å arve det, men har heldigvis sluppet unna så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finst jo hårlause kattar - Sphynx-kattar til dømes. Men det kan vere du reagerer på flass frå huden til dyra, og ikkje på sjølve pelsen, og då vert det ingen forskjell... Men for nokon er det jo ei god løysing...

(Kunne personleg aldri tenkt meg ein katt utan pels - det blir liksom litt....feil?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det blir nevnt over her, det de fleste reagerer på er vel flasset og ikke selve håret i pelsen. Jeg har en kamerat som er fryktelig allergisk, men som VILLE ha hund. Familien bestemte seg for å låne forskjellige allergi-vennlige hunderaser og se om det gikk bra. De endte opp med en terrier (som jeg aldri husker hva heter), en ganske så langhåra en, men som visstnok ikke har dette flasset og fettet i pelsen som folk kan reagere på.

Kanskje du kunne lese litt om allergivennlige katter/hunder, og teste litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår løs katt har jeg ikke lyst på."grøss" di synes jeg er ekkle.Å det er vel ikke selve håret man reagerer på men stoffene i huden? Vi passet en terjer en gang,skulle vist vere di som er ælergiske.Men det funka ikke.Men det kan vere pollen ute jeg reagerte på oksa da.For det var i den perioden pollen begynte.Så det er jo litt vanskelig å si for sikkert.Ælergi piller har jeg prøvd hjelper litt men ikke nok til å skaffe meg katt.Å di er jo bare sååååå vakre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er også alergisk mot katter

men greier å venne meg til katter som jeg er mye med

men skal love det det er en GRUSOM tilvennings periode, og det er ikke alle alergikere som greier å venne seg til enkelte katter

men når jeg er med en nye katt, så får jeg store astma anfall, greier nesten ikke å puste osv.

nese renner, øynene renner det klør og alt er skikkelig dritt, særlig fordi jeg reagerer mye sterke på kattunger enn enn voksende katter.

Det du kan gjøre for å teste ut er, når du besøker venninna du kos litt med katten, hvis du merker at du reagerer mindre ettervert kos litt mer.

Jeg skaffet meg ikke katt før jeg helt sluttet å reagre på katten til venninna mi og det tok noen år.

Tok meg et par mnd å venne meg til mine egene katter, men var vert det, men hender av og til at jeg fremdeles må ta alergipiller etter å ha kost med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...