AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #1 Skrevet 21. juni 2015 Har nå vært røykfri en uke, ved hjelp av nikotinplaster og nokotintyggis. Dette har gårr overraskende bra denne gangen, og jeg er veldig motivert til å klare dette. Problemet ligger i at jeg blir fryktelig sint, og føler deter like før jeg mister besinnelsen. Jeg har to barnehagebarn, og det er til tider en stor utfordring. Før kunne jeg trekke meg ut av situasjonen ved å ta meg e røyk, og dermed få innhentet meg når sinnet kom, men dette skjer ikke lenger, og jeg er redd for å ikke klare å holde hodet kaldt. I det siste har jeg blott så sint at jeg blir redd meg selv. Og redd for at jeg skal slå barna (noe som alt av mine verdier byr meg sterkt imot). Det blir mye irrasjonelle håndteringer av situasjoner som forelder jeg ikke tror er bra for barna i noen lengd (som kjefting over den minste ting ol) og føler jeg må snu situasjonen nå.. vet bare ikke hvordan. Gode råd mottas med stort takk :)Anonymous poster hash: 29671...375
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #2 Skrevet 21. juni 2015 gå unna og tell til ti..... skrik i ei pute eller ett eller annet. Hadde det sånn selv da jeg sluttet... samboern min var så oppgitt og sa bare «at det er bare å ikke bli så sint!" NEI det er faktisk ikke bare bare... selvom det er barna det er snakk om, så er det ikke lett altså... men jeg hadde vurtert en e røyk uten nikotik fremfor de tyggisene og plastrene.. Vet det er nikotin i de, men det er faktisk den vanen og sitte med den røyken imellom fingrene som ofte e vesrt og bli kvitt. Men klart, du tar jo tyren ved hornene da Anonymous poster hash: 226c1...cb0
litle_my Skrevet 21. juni 2015 #3 Skrevet 21. juni 2015 Har nå vært røykfri en uke, ved hjelp av nikotinplaster og nokotintyggis. Dette har gårr overraskende bra denne gangen, og jeg er veldig motivert til å klare dette. Problemet ligger i at jeg blir fryktelig sint, og føler deter like før jeg mister besinnelsen. Jeg har to barnehagebarn, og det er til tider en stor utfordring. Før kunne jeg trekke meg ut av situasjonen ved å ta meg e røyk, og dermed få innhentet meg når sinnet kom, men dette skjer ikke lenger, og jeg er redd for å ikke klare å holde hodet kaldt. I det siste har jeg blott så sint at jeg blir redd meg selv. Og redd for at jeg skal slå barna (noe som alt av mine verdier byr meg sterkt imot). Det blir mye irrasjonelle håndteringer av situasjoner som forelder jeg ikke tror er bra for barna i noen lengd (som kjefting over den minste ting ol) og føler jeg må snu situasjonen nå.. vet bare ikke hvordan. Gode råd mottas med stort takk :)Anonymous poster hash: 29671...375 Du kan fortsatt trekke deg ut av situasjonen. Det er fullt mulig å gå ut på trappa og ta en tre-fire "magadrag" med friskluft. Å stå der og kjenne sinnet legge seg, pulsen normaliseres og at du igjen puster med magen, og ikke bare øverst i lungene. Du trenger ikke ha røyken som unnskyldning for å gjøre dette, helt sikkert! (BTDT) 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #4 Skrevet 21. juni 2015 Snus. Jeg klarte ikke nikotintyggis. Den ble dyr...brukte mye. Fikk tips om snus med bla mint i. Jeg brukte det. Brukte 2 om dagen. Gikk veldig greit. Sluttet med snus også etterhvert. Vel, snus er vel heller ikke bra, men bedre enn røyk når du slutterAnonymous poster hash: c43a5...214
Rotemor Skrevet 21. juni 2015 #6 Skrevet 21. juni 2015 Puss tenner, gå på do og spill på mobilen, vask hendene, smugspis sjokolade, gå ut og trekk pusten.... Bare finn ett eller annet som føles litt godt og endrer tankebanen. Lykke til videre:) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå