Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
.
Endret av maskineple
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Ja, det gjør det. Men andre mangler det strukturelle perspektivet vårt. Vil ikke bare ha likestilling, men kvinnefrigjøring.

OMG! Frigjøring fra hvem? Jeg tror feminister har schizofreni, ser for seg fæle mektige menn som styrer Norge og undertrykker kvinner....

• Liker 1
Gjest Uchiha Madbrah
Skrevet

Nå er jo Norge en av verdens mest likestilte land. Helt for likestilling og feminisme i flere land i verden, men vi lever i ett veldig rettferdig samfunn spør du meg. Ja, det finnes fremdeles forskjeller mellom kvinner og menn i arbeidslivet, men det betyr ikke nødvendigvis at det alltid er negativt for kvinner.

På den andre siden så finnes det både gode og smarte feminister, såvel som mindre smarte feminister som bruker usaklige og dårlige argumenter. Likestilling er bare bra det, men når noen (merk noen) feminister begynner å argumentere så virker det som om de egentlig kun vil at kvinner skal ha det bedre enn menn. Fremdeles er det viktig å ikke bruke disse kvinnene som et mal for feminismen.

Skrevet

Hvis jeg startet et "parti for menn" og jeg la fram tilsvarende synspunkter, bare skiftet kjønnene, ville jeg fått sparken fra min stilling som offentlig ansatt, da?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

http://www.osloby.no/nyheter/Starter-nytt-feministparti---og-stiller-til-valg-i-Oslo-til-hosten-7961738.html

Fortell meg nå noen ,hvem er det som undertrykker kvinner i Norge? Er ikke Erna og Siv de 2 på toppen av regjeringen? 

Seriøst? Det er liksom over tre ganger så mange unge menn som tar selvmord enn kvinner, det er også flere unge kvinner i høyere utdanning enn menn. Du finner ingen menn som syter, det finnes ikke noe " maskulin parti ". Tvert imot faktisk. 

Jeg ser et parti fullt med bittre kvinner som har blitt dumpet og har stiftet et nytt parti. :fnise:

http://www.nrk.no/ostfold/flest-unge-menn-tar-livet-sitt-1.12163453

Ja menn tjener i snitt et par tusen mer enn kvinner, men det varer ikke lenger enn 1 generasjon. Noe som Fem Initiativ burde forstå. De tror fortsatt dette er 1920. 

Så når det er flere unge menn som tar selvmord, flere unge kvinner i høyere utdanning. Så vil disse FI folka stifte et feminist parti?

Syyyyting hvis du spør meg :snurt:

Feminist-parti i Norge, er som Islamist-parti i Saudi Arabia, totalt unødvendig.

Stemmer du på dette er du fra nå av bitter og sadistisk, enig?

Edit; Im out, flytter fra Oslo snarest mulig.  :kari:

Feminisme handler jo også om menn, om å utviske urettferdige maktbalanser i samfunnet, så det skal jo også gagne menn. Det finnes menn som også er feminister. Siden så mange unge menn tar selvmord trenger kanskje mannsrollen bli mykere eller menn må få snakke mer åpent om det som plager dem.

At kvinner fortsatt blir behandlet dårligere enn menn finnes det utallige eksempler på. Voldtekt, fysisk og psykisk vold i hjemmet, seksuell trakassering, noe vi nettopp har sett skjedd i NRK av gubbene som jobber der. Mangel på kvinnelige ledere/sjefer. Gutteklubben grei ansetter dem de vil ansette, gjerne en mann som har like interesser som dem. At vi har kvinnelig statsminster er en sjeldenhet i norsk historie og ikke noe godt argument for at vi ikke trenger likestilling. Sykepleiere og økonomer får ulik lønn selv om utdannelsen er like lang. Det er fordi sykepleie er et kvinneyrke.

Anonymous poster hash: ae4b7...b62

• Liker 5
Gjest Castielz
Skrevet

Feminisme handler jo også om menn, om å utviske urettferdige maktbalanser i samfunnet, så det skal jo også gagne menn. Det finnes menn som også er feminister. Siden så mange unge menn tar selvmord trenger kanskje mannsrollen bli mykere eller menn må få snakke mer åpent om det som plager dem.

At kvinner fortsatt blir behandlet dårligere enn menn finnes det utallige eksempler på. Voldtekt, fysisk og psykisk vold i hjemmet, seksuell trakassering, noe vi nettopp har sett skjedd i NRK av gubbene som jobber der. Mangel på kvinnelige ledere/sjefer. Gutteklubben grei ansetter dem de vil ansette, gjerne en mann som har like interesser som dem. At vi har kvinnelig statsminster er en sjeldenhet i norsk historie og ikke noe godt argument for at vi ikke trenger likestilling. Sykepleiere og økonomer får ulik lønn selv om utdannelsen er like lang.Det er fordi sykepleie er et kvinneyrke.

Nei, det er fordi en sykepleier ikke genererer verdi, de er offentlig ansatte, og der handler alt om å spare penger.

Sier dermed ikke at det ikke er en viktig jobb, for det er det!

Skrevet

Dette nye partiet kommer til å hente velgerne sine fra de andre partiene på venstresiden, men uten å få stor nok oppslutning til å få særlig mange mandater i kommunestyrene - om noen som helst. Dermed ødelegger de bare for saken sin. Selv ikke i Sverige hvor en kjent og populær person leder partiet, klarte de å komme over sperregrensen ved valget til Riksdagen. 

• Liker 1
Gjest Bossa Nova
Skrevet

"Jeg ser et parti fullt med bittre kvinner som har blitt dumpet og har stiftet et nytt parti.  :fnise:"

Det må du faen meg bare tro, typisk uttalelse fra en mann som skjelver i buksene. 

Men takk for tipset, skal ta en nærmere kikk på dette partiet. Kanskje det er noe for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Så litt kjapt over partiprogrammet deres. De var flinke til å påpeke at de fleste voldsforbrytere er menn, men jeg kunne ikke se at de skrev noe om hvem som stort sett er voldsoffer. Det sa meg alt jeg trenger å vite om dette partiet.

Anonymous poster hash: 6204f...966

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Jeg ser et parti fullt med bittre kvinner som har blitt dumpet og har stiftet et nytt parti.  :fnise:"

Det må du faen meg bare tro, typisk uttalelse fra en mann som skjelver i buksene. 

Men takk for tipset, skal ta en nærmere kikk på dette partiet. Kanskje det er noe for meg.

Primitiv uttalelse.

Du passer perfekt for denne typen folk. 

Anonymous poster hash: 0aded...ec3

• Liker 2
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Primitiv uttalelse.

Du passer perfekt for denne typen folk. 

Du passer perfekt inn i den selvutslettende mannegruppa som skriver krampaktige, antifeministiske tråder på kg. Stakkar deg  :kose:

AnonymBruker
Skrevet

Du passer perfekt inn i den selvutslettende mannegruppa som skriver krampaktige, antifeministiske tråder på kg. Stakkar deg  :kose:

Takk du. 

Men dette varer ikke lenge, når fri flyt av ekte informasjon fra internett blir enklere å få tilgang til vil det til slutt vise sitt sanne ansikt slike folk som deg. 

Men til den tid får jeg bare ta vare på alle de fordelene jeg har da. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

At det (eventuelt) dukker opp (nok) en minimal bråkebøtte i den lilla-røde sfæren som bidrar til å eliminere denne ubetydelige delen av politikken (les: Sv & Rødt) er ingen grunn til bekymring. 

• Liker 1
Skrevet

At kvinner fortsatt blir behandlet dårligere enn menn finnes det utallige eksempler på. Voldtekt, fysisk og psykisk vold i hjemmet, seksuell trakassering, noe vi nettopp har sett skjedd i NRK av gubbene som jobber der. Mangel på kvinnelige ledere/sjefer. Gutteklubben grei ansetter dem de vil ansette, gjerne en mann som har like interesser som dem. At vi har kvinnelig statsminster er en sjeldenhet i norsk historie og ikke noe godt argument for at vi ikke trenger likestilling. Sykepleiere og økonomer får ulik lønn selv om utdannelsen er like lang. Det er fordi sykepleie er et kvinneyrke.

Dette. Norge er dessverre ikke helt likestilt enda. Det er fortsatt mange der ute med svært nedsettende holdninger til kvinner, og de fleste opplever seksuell trakassering alt for ofte. Dette er noe som ikke burde skje i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Dette. Norge er dessverre ikke helt likestilt enda. Det er fortsatt mange der ute med svært nedsettende holdninger til kvinner, og de fleste opplever seksuell trakassering alt for ofte. Dette er noe som ikke burde skje i det hele tatt.

Kilde?

Skrevet (endret)

Kilde?

Haha, med mindre man har levd under en stein er det ikke så vanskelig å få med seg. Dere gutta får det kanskje ikke med dere like mye, men vi jenter vet hvordan det er... Har ikke telling på hvor mange ganger dette har skjedd meg , eller jeg har sett/hørt det skje med andre. 

Endret av urenluren
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Kilde?

Det er bare å lese denne tråden, eller lignende tråder på forumet, så har du kilder nok. Det er ganske mye diskriminering som er litt indirekte, men gjør like vondt. Her er et par eksempler:

Fortell meg nå noen ,hvem er det som undertrykker kvinner i Norge? Er ikke Erna og Siv de 2 på toppen av regjeringen? 

Seriøst? Det er liksom over tre ganger så mange unge menn som tar selvmord enn kvinner, det er også flere unge kvinner i høyere utdanning enn menn. Du finner ingen menn som syter, det finnes ikke noe " maskulin parti ". Tvert imot faktisk. 

Jeg ser et parti fullt med bittre kvinner som har blitt dumpet og har stiftet et nytt parti. :fnise:

Ja menn tjener i snitt et par tusen mer enn kvinner, men det varer ikke lenger enn 1 generasjon. Noe som Fem Initiativ burde forstå. De tror fortsatt dette er 1920. 

Så når det er flere unge menn som tar selvmord, flere unge kvinner i høyere utdanning. Så vil disse FI folka stifte et feminist parti?

Feminist-parti i Norge, er som Islamist-parti i Saudi Arabia, totalt unødvendig.

I tillegg til "sånne som deg"-karakteristikker.

AnonymBruker
Skrevet

Feil fokus.

Feminist parti er råbra!!

Man har bare èn stemme ved valg. Femist parti, rødt, Miljøparti og SV fisker i hverandres lille dam med velgere av unge , lett naive velmenende  med de beste intensjoner. Ved å spre disse drømmefangerene med gitar, dreds og tresmykker  tynt utover flere partier så vil ALLE havne under sperregrensa. Vinn vinn.

Tenk om de hadde klart å samle seg, da kunne de fått reel makt.

Grøss og gru.....

Anonymous poster hash: f7ab1...90d

• Liker 1
Skrevet

Kan hende det er noe for meg også. :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...