Gå til innhold

Burde han reddet hjorten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En mann ble vitne til et brutalt drap på en hjort. Bjørnen tok tak og bet i den mens hjorten skrek av tydelige smerter. Noen mener at mannen burde skremt vekk bjørnen og dermed reddet hjorten. Andre mener at mannen gjorde det rette, for det er slik naturen fungerer. Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 15f57...8b2
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er slik naturen fungerer.

Du tror vel ikke at kjøttet vi spiser blir laget i butikken?

AnonymBruker
Skrevet

Det er slik naturen fungerer.

Du tror vel ikke at kjøttet vi spiser blir laget i butikken?

Nei, men det blir ikke akkurat pint ihjel da. Dyret får en kule og det dør før det rekker å si au.

Skrevet

Nei, men det blir ikke akkurat pint ihjel da. Dyret får en kule og det dør før det rekker å si au.

Naturen er grusom..

Men det er bare slik det er :)

Kjøttetere må ha mat de også, selvom vi ikke liker det vi ser, så er det en grunn for at noen dyr er utstyrt med skarpe tenner og klør.

Synes egentlig det er ganske fantastisk å se på jeg...

F.eks. Ei ugle som fanger ei mus, eller ørn som skaffer seg en fisk. Flokkdyr som jakter sammen...

naturen er bra fin ^^

AnonymBruker
Skrevet

Grusomt er fint?

Skrevet

Grusomt er fint?

Ja, vil nok si det..

Nå er jo jeg en av de som vokste opp med "Flukten fra dyreskogen" Og elsket den serien som barn og allerede da fikk en forståelse av hvordan naturen fungerer. Men idag skal jo alt skånes og helst ikke vite hvordan dyr skaffer seg mat.. For det dyret som er øverst på næringskjeden er mennesket..Vi er utstyrt med ei hagle og kan drepe alt mulig og har dermed egentlig ingenting som er farlig fordi vi kan beskytte oss...(Men uten våpen så er vi forsvarsløs)

Ja det kan være grusomt å se, men det er bare slik naturen er..Derfor synes jeg at naturen er vakker og fin å se på...Se på hvordan alt fungerer og får ting til å gå rundt..

For uten rovdyr så ville vi hatt altfor mange planteetere+gnagere og det er ikke bra i lengden for planter/trær. Så vi må jo ha de dyrene vi har..Kan jo ikke skyte en bjørn fordi den drepte og spiste en hjort..

Har du ikke sett Løvenes Konge?

"Men vi spiser jo antiloper? -Når vi dør blir kroppene våre til gress og antilopene spiser gress"

Burde kanskje blitt forbudt med Disney filmer også... x)

AnonymBruker
Skrevet

det dyret som er øverst på næringskjeden er mennesket..

Er det ikke løven? Eller anakonda? De spiser mennesker. 

Hva tror dere hjorten tenkte når den så mannen bare stå der og filme uten å hjelpe.

Gjest Angry Man
Skrevet (endret)

Ja, vil nok si det..

Nå er jo jeg en av de som vokste opp med "Flukten fra dyreskogen" Og elsket den serien som barn og allerede da fikk en forståelse av hvordan naturen fungerer. Men idag skal jo alt skånes og helst ikke vite hvordan dyr skaffer seg mat.. For det dyret som er øverst på næringskjeden er mennesket..Vi er utstyrt med ei hagle og kan drepe alt mulig og har dermed egentlig ingenting som er farlig fordi vi kan beskytte oss...(Men uten våpen så er vi forsvarsløs)

Ja det kan være grusomt å se, men det er bare slik naturen er..Derfor synes jeg at naturen er vakker og fin å se på...Se på hvordan alt fungerer og får ting til å gå rundt..

For uten rovdyr så ville vi hatt altfor mange planteetere+gnagere og det er ikke bra i lengden for planter/trær. Så vi må jo ha de dyrene vi har..Kan jo ikke skyte en bjørn fordi den drepte og spiste en hjort..

Har du ikke sett Løvenes Konge?

"Men vi spiser jo antiloper? -Når vi dør blir kroppene våre til gress og antilopene spiser gress"

Burde kanskje blitt forbudt med Disney filmer også... x)

Ja naturen kan være grusom. Akkorat som at mennesker kan være grusomme.

Men de av oss som ikke er sosiopatiske galninger prøver vel stort sett å holde oss unna grusomme handlinger, og kunne verken tenke oss å utføre eller se de bli utført?

Det finnes jo mindre og mere grusomme dyr mot dyr scenarioer. Et mildt et kan være at løven bykser på antilopen og knekker nakken dens på 2 sekunder så er det over og ut og feeding time, et groteskt et må vel være hvor et dyr spiser et annet og det tar 10 minutter før det dauer mens det skriker og står i.

Hadde dette vært et menneske mot menneske scenario hadde det blitt definert som grotesk tortur.

Ja, dyr har ikke vårt moralske og empatiske vesen men det trenger vel ikke å bety at vi ikke skal reagere når vi ser de litt mere tragiske hendelsene i dyreriket? :(

Må ærlig inrømme at jeg fikk litt vont når jeg hørte skrikene mens bjørnen holdt på, og jeg hadde nok vært litt skeptisk til de som ikke hadde reagert i det hele tatt.

Endret av Angry Man
Skrevet

Hva tror dere hjorten tenkte når den så mannen bare stå der og filme uten å hjelpe.

Vet ikke, men jeg tenker mitt om en som forslår å forsøke å skremme en bjørn som jakter på måltidet sitt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må ærlig inrømme at jeg fikk litt vont når jeg hørte skrikene mens bjørnen holdt på, og jeg hadde nok vært litt skeptisk til de som ikke hadde reagert i det hele tatt.

Ja, jeg nøt ikke å se det akkurat. Men ble ikke sint på bjørnen, den gjør bare det instinktet sier atden skal gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, men jeg tenker mitt om en som forslår å forsøke å skremme en bjørn som jakter på måltidet sitt.

Det handler ikke omåødelegge for bjørnen, men å redde hjorten. Bjørnen kan også spise vegetarmat, så den klarer seg.

Skrevet

Det handler ikke omåødelegge for bjørnen, men å redde hjorten.

Blir skremt av naiviteten til enkelte.

Man forsøker aldri å påkalle oppmerksomheten til et stort rovdyr, spesielt ikke når det jakter.

Btw hvis du synes det er grusomt burde du sett hvordan ulv jakter. Det er grusomt det.

Skrevet

Jeg klikker ikke inn på slike linker jeg. Det verker i meg av å se dyr ha vondt, men bjørnen må også ha mat.

Skrevet

Vi får trene opp bjørner til å bære våpen da så de slipper å pine maten sin

Skrevet

Det handler ikke omåødelegge for bjørnen, men å redde hjorten. Bjørnen kan også spise vegetarmat, så den klarer seg.

Haha - lykke til med å forklare dette for bjørnen mens du tar fra den hjorten.

Hjorten reflekterer nok heller ikke noe særlig over at det står et menneske og ser på. Om noe føler den vel heller mer frykt, siden hjort også frykter mennesker.

Jeg kjenner jeg blir litt overrasket over hvordan folk mener naturen funker, eller skal funke. Tror vi har fjernet oss for langt unna det naturlige når vi mener dette er feil.

Skrevet

Jeg tror nok jeg hadde gjort det jeg kunne for å hjelpe hjorten. Har ikke sett klippet. Hater å se dyr som har det vondt :(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

men kanskje bedre at hjorten blir drept "relativt raskt" enn å skremme vekk bjørnen for så å la hjorten gå rundt med store skader til noen får skutt den?

Anonymous poster hash: e5f87...7a6
Skrevet

Jeg tror nok jeg hadde gjort det jeg kunne for å hjelpe hjorten. Har ikke sett klippet. Hater å se dyr som har det vondt :(

Du hadde fått vondt selv, en kort stund om du hadde prøvd på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...