Gå til innhold

Hvis du kunne bestemme din egen lønn...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ville du hatt i lønn hvis du selv kunne bestemme? Jeg diskuterte dette med en kollega i dag, og hun sa at hun ikke ville tjent mer enn 1 million. Hun var redd for at hun ville bli høy på pæra og bli narkomak og spillegal hvis hun tjente mer enn dette. 

Hva ville du tjent? Personlig finnes det ingen øvre grense for meg. Jeg tror jeg ikke hadde forandret personlighet om jeg var søkkrik. Hadde ikke gjort flere dumme ting. 

Anonymous poster hash: b90e5...98e
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En nettolønn på 25000 hadde holdt for min del. Har 14000 nå så 25000 hadde vært luksus

AnonymBruker
Skrevet

Ville du ikke hatt mer enn 25 000 utbetalt i måneden?

• Liker 1
Skrevet

Skulle nok levd godt med 1 million i året. Men tja, 40-50 000 kr utbetalt i måneden kanskje? Jeg har såpass lite utgifter nå at det ville bare gått til shopping, sparing og reiser uansett. 

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke mer? Hadde ikke skadet. Plutselig finner man på noe som koster penger. 

Skrevet (endret)

Hva skal jeg med alle pengene egentlig? Det hadde jo ikke vært et stort problem å gjøre det jeg ville hvis jeg fikk utbetalt 50 000 kr i måneden. Da kan man også raskt spare seg opp en god del penger og enkelt få råd til det man ønsker seg. Og jeg hadde også gitt bort en del penger hvis jeg tjente veldig mye.

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal jeg med alle pengene egentlig? 

Kanskje bestemoren din trenger en operasjon. Eller du har lyst til å dra på luksuscruise. Eller du vil starte en bedrift. 

Skrevet

Kanskje bestemoren din trenger en operasjon. Eller du har lyst til å dra på luksuscruise. Eller du vil starte en bedrift. 

Det ville uansett vært mulig med den lønnen, og da ser jeg ikke helt vitsen med å tjene så mye. Altså, materielle goder er tross alt ikke det viktigste i livet.

Skrevet

Kunne gjerne hatt 2,5 mill per år brutto.

AnonymBruker
Skrevet

Det ville uansett vært mulig med den lønnen, og da ser jeg ikke helt vitsen med å tjene så mye. Altså, materielle goder er tross alt ikke det viktigste i livet.

Nei, men det skader ikke akkurat heller. 

Skrevet

Nei, men det skader ikke akkurat heller. 

Selvfølgelig ikke, men det er ikke det viktigste for min del.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke det viktigste, men ser ingen grunn til å begrense inntekten mer enn nødvendig hvis man kan velge.

Skrevet

Ikke det viktigste, men ser ingen grunn til å begrense inntekten mer enn nødvendig hvis man kan velge.

Hver sin smak. :)

Skrevet

Jeg hadde valgt å fått 100 milliarder i året. Er svært glad i penger, særlig om de er gratis... Kjenner jeg blir helt varm inni meg av å tenke på så høye tall... Føler meg rett og slett helt overlykkelig av disse tankene...  :rodmer:

• Liker 4
Skrevet

Fornøyd med lønna jeg har. Egentlig kunne jeg jobbet for lite penger om jeg hadde jobbet for noe viktig som for eksempel i leger uten grenser. Er noe jeg ønsker,men aldri gjort. Trives i livet mitt her i Norge og med jobben og kan delta på frivillige opplegg her i Norge, men jeg har lyst til å dra ut i felt senere i livet.

Skrevet

eller bare jobbe selvstendig som frivillig. ta med masse cash ned til et land,leie leilighet og bruke cashen på mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

Skal denne superlønna ha noen sammenheng med jobben man gjør, eller er det bare fri fantasi?

Jeg tjener 500 000 i den jobben jeg har i dag, og synes det passer godt. Å tjene millioner for den jobben jeg gjør ville vært grovt overbetalt, så jeg sier meg fornøyd som det er ;)

Anonymous poster hash: 7cda0...7f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tjent så mye at jeg hadde hatt råd til alle utgiftene mine pluss litt til slik at jeg kunne kjøpt meg noe ekstra om jeg ville uten å måtte snu på krona.

Anonymous poster hash: 6dd7b...b5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

pøh, jeg hadde klart å bli narkis på 6k i måneden, det er ikke så vanskelig.

ville hatt 1 mill i året, tenker jeg. skjønner ikke hva jeg skulle brukt mer penger enn det på.

Anonymous poster hash: 64eab...d84
Skrevet

Syns det var skikkelig ålreit å tjene rundt 1 million så kunne godt tenke meg noe sånt igjen, men det måtte også ofres litt og det er vel der problemet mitt ligger. Fritid og familie er vel viktigere. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...