AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 Jeg er student med deltidsjobb og har hatt avsragsfrihet de 2 første årene mens jeg har studert. Nå betaler jeg ca 7000 i måneden i boutgifter. Totalt bruker jeg ca 10 000 i måneden totalt. Jeg ca 32 000 på sparekonto og ca 20 000 på forbrukskontoen min. I tillegg får jeg ca 13 000 igjen på skatten og skal jobbe hele sommeren. Totalt vil dette utgjøre ca 100 000. I tillegg ligger jeg foran med rentene for boliglånet så det er i utgangspunktet dekket frem t.o.m oktober). Jeg er klar over at rentenivået er veldig lavt nå, og om jeg skulle betalt avdrag ville levekostnadene mine utgjort ca 13 000 i måneden. Det er usikkert hvor mye jeg har tid og anledning til å jobbe det neste studieåret. I utgangspunket regner jeg med at jeg kan gå ned så mye som 40 000 i verste tilfelle. Vil det da være lurest av meg å be om fortsatt avdragsfrihet? Eller bør jeg betale avdrag og helle be om ny avdragsfrihet (i god tid) om jeg ser at jeg ikke kommer til å få råd til å betale lån + renter under studietiden? Anonymous poster hash: ac005...ae8
Lulilelu Skrevet 21. juni 2015 #2 Skrevet 21. juni 2015 Hvorfor kan du ikke bare beholde avdragsfriheten og betale inn ekstra utenom av det du har til overs hver mnd? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå