Gå til innhold

Veslemor skal bli storesøster, vil gi henne en gave på sykehuset, men hva?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å gi veslemor en gave på sykehuset når hun kommer for å møte lillesøster for første gang.

Noen forslag til hva det kan være?

Skal være fra lillesøster til storesøster :)

Hun er da 17 mnd gammel

Anonymous poster hash: df992...16d

Videoannonse
Annonse
Gjest agnesb
Skrevet

tja hun er jo ganske liten enda men hun vil jo fortså at  «babyen har gitt den til deg».

Det trenger vel nesten ikke være noe relevant iforhold til å bli storesøster engang.

Bare noe hun liker godt?

:)

når vår andre kommer er eldste 3 år, og vi tenker det samme.

Men hun er jo så stor at det kan være noe hun feks får fordi nå er hu så stor jente e.l.

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke noe poeng i å gi en gave til det eldste barnet.

Anonymous poster hash: cdd02...19d
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke noe poeng i å gi en gave til det eldste barnet.

Anonymous poster hash: cdd02...19d

Hørt om søskensjalusi? Det er veldig klare anbefalinger på å huske søskenene når det kommer nye babyer til i familien.

Anonymous poster hash: 58435...7a3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hørt om søskensjalusi? Det er veldig klare anbefalinger på å huske søskenene når det kommer nye babyer til i familien. Anonymous poster hash: 58435...7a3

Hørt om å ta bort fokus og forvirre enda mer?

Hun er 17 mnd og skjønner knapt en ting. Hun kan vel bare være sammen med folkene sine, i et fremmed miljø, uten unødvendig forstyrrelser som gaver.

Anonymous poster hash: f6c76...676

• Liker 5
Skrevet

Nå er vel en på 17mnd ikke i stand til å forstå alt. Men det hadde vært søtt om hun fikk gi gave til lillesøsteren, f.eks. en body med "lillesøster" og at hun fikk gave igjen av sin lillesøster og da får en tskjorte med "storesøster". Kanskje kjekt å se tilbake på når hun blir litt eldre og forstår sammenhengen :)
Ellers så vil vel en bamse eller noe annet lite være kjekt? Kunne også vært kjekt å kjøpt inn frø så hun kan plante en blomst/tomatplante eller lignende. Så har dere et prosjekt å gjøre sammen med henne som er noe "eget". At hun får være med på å plante tomater, legge frø i jorden, dere kan sjekke hvordan det står til med planten, la henne vanne og tilslutt få se at det kommer tomater og smake :) Kanskje hun ikke skjønner alt, men da har man en liten ting som kun er hennes eget prosjekt og som gjøres alene med deg, far eller begge to mens babyen sover f.eks. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hørt om søskensjalusi? Det er veldig klare anbefalinger på å huske søskenene når det kommer nye babyer til i familien.

Anonymous poster hash: 58435...7a3

De blir pseudotvillinger når de er så tett og da er ikke sjalusi like aktuelt. Les deg opp:)

Anonymous poster hash: 06baa...687

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er 17 mnd og skal få en gave? Vet hun i det hele tatt hva det er ?

Anonymous poster hash: dd92f...b55
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når de er såpass små er gjerne gavepapiret mer spennende enn det som er inni gaven.

Anonymous poster hash: 3d5fc...a58
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar til dere som faktisk har noe konkret å komme med :)

Fatter ikke hvorfor hver eneste tråd på kg må bli ødelagt av at andre skal komme med negative synspunkt på alt heletiden!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er vel en på 17mnd ikke i stand til å forstå alt. Men det hadde vært søtt om hun fikk gi gave til lillesøsteren, f.eks. en body med "lillesøster" og at hun fikk gave igjen av sin lillesøster og da får en tskjorte med "storesøster". Kanskje kjekt å se tilbake på når hun blir litt eldre og forstår sammenhengen :)

Ellers så vil vel en bamse eller noe annet lite være kjekt? Kunne også vært kjekt å kjøpt inn frø så hun kan plante en blomst/tomatplante eller lignende. Så har dere et prosjekt å gjøre sammen med henne som er noe "eget". At hun får være med på å plante tomater, legge frø i jorden, dere kan sjekke hvordan det står til med planten, la henne vanne og tilslutt få se at det kommer tomater og smake :) Kanskje hun ikke skjønner alt, men da har man en liten ting som kun er hennes eget prosjekt og som gjøres alene med deg, far eller begge to mens babyen sover f.eks.

Hun har nok ikke god innsikt i symbolikk.....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar til dere som faktisk har noe konkret å komme med :)

Fatter ikke hvorfor hver eneste tråd på kg må bli ødelagt av at andre skal komme med negative synspunkt på alt heletiden! Anonymous poster hash: df992...16d

Fatter ikke at "hva skal jeg kjøpe til babyen min" er et debattens heller..

Du får jo idiotiske svar på idiotiske spm

• Liker 7
Gjest Lalalala59
Skrevet

Her blir det ca lik aldersforskjell, men tenker ikke å gi noe gave. Bare sikre at storesøster får nok kos og oppmerksomhet hun også :)

Skrevet (endret)

Vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet? Du kan gi en bamse, en dokke, en lekebil eller som finns å velge i av leker. Hva spør du egentlig om?

Endret av mini-mio
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et smykke kan jo være et symbol, milepæl og minne også når hun blir voksen.

Har selv to pseudotvillinger. Til deg som sa at sjalusi sjelden er et problem, kan jeg informere deg om at det faktisk kan bli et stort problem. Det gikk fint de første årene, men nå som de er 11 og 12 er det et levende mareritt. Mulig du bare mente de første årene altså.

Jeg er ellers enig at en gave for å hindre sjalusi er mer relevant for eldre søsken. Husker likevel at vi kjøpte en travle med tegne- magnet hun kunne leke med da hun var "ferdig" med å se på sin nye lillesøster. Noe som kan skje relativt raskt i den alderen. 😉

Anonymous poster hash: ff0e1...7ee

• Liker 1
Gjest chiki
Skrevet

Jenta vår var 3,5 da hun ble storesøster. Hun fikk seg akvarium ett par uker før termin fordi hun var så stor og flink jente.

Så fikk hun selv bli med pappaen å velge en gave til lillebror da de skulle besøke oss.

Det viktigste her tror jeg var at nesten alle som kom på besøk var med henne litt først og hadde med en liten gave til henne også. Hun kunne fort blitt lei seg om kun lillebroren fikk oppmerksomhet

AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke at "hva skal jeg kjøpe til babyen min" er et debattens heller..

Du får jo idiotiske svar på idiotiske spm

Sånne om deg ødelegger tråder. Skam deg.

Anonymous poster hash: 070b7...b3e

AnonymBruker
Skrevet

Du forebygger ikke sjalusi med å gi en gave til et barn på den alderen. Da er det nok helt andre ting som spiller inn.

Forøvrig så syns jeg det er et utrolig dumt spørsmål, når du spør om hva du skal kjøpe...

Det er du som kjenner barnet ditt best og vet hva hun trenger, liker, sikler på i lekebutikken osv.

Anonymous poster hash: 4b866...4e2

• Liker 5
Skrevet

Sønnen vår fikk en stor lastebil han hadde ønsket seg. Han var tre år. Hadde han vært yngre tror jeg ikke jeg hadde kjøpt gave. De skjønner det ikke likevel.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar og forslag til noen av dere :)

Til dere andre: forstår ikke at man ikke kan lage en tråd uten å få negative tilbakemeldinger bare.. Ønsket kun noen idéer til hva jeg evnt kunne gi storesøster, ikke i form av å værken forvirre henne eller at det har med søskensjalusi å gjøre..

Forstår jo man ikke kan spørre om noe her på kg lengre, uten at det blir oppfattet som negativt og "idiotisk"?! :sukk:

Trenger ingen flere kommentarer :)

Skulle slettet tråden dersom det var mulig ja....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...