Gå til innhold

Hva kan man gjøre for at det skal bli en god første date. Forslag? Erfaringer? Inspirasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Første date er nesten alltid kleint. Spesielt når man ikke kjenner hverandre så godt og hvis det blir for formelt. Men hva kan man egentlig gjøre på eg low-key første date?

Anonymous poster hash: f1c85...030

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er ikke hva dere gjør. Det viktigste er å bli kjent.

Så jeg synes en kaffe og/eller spasertur er best på førstedate.

Men om dere kjenner hverandre fra før, så er middag på en avslappet restaurant innafor.

Anonymous poster hash: 075c5...870

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes en øl eller kaffe på puben kan være en god start,passe uformelt.Men det trenger ikke være alkohol inni bildet for enhver pris.Jeg synes bare det gir en avslappet ramme rundt en første date i forhold til å f.eks.dra på kino eller spise på restaurant.Det kan fort bli litt stivt og kleint.

Ellers er det vanskelig å gi konkrete råd,men personlig synes jeg man bør unngå prat om triste ting. Det trekker ned stemningen.Det samme gjelder dypt personlige spørsmål om antall tidligere forhold osv..  

Anonymous poster hash: b8e52...fe3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å gå tur, trenger ikke være i skogen, men bare gå rundt i byen.
Og å ta en rask lunsj.
Eller møtes på rolig cafe/bar/spiseri.

Foretrekker faktisk at det blir litt formellt jeg, syntes at de "Keen på å ta en øl på fredag?"-datesene blir veldig useriøse. Ikke fordi de ikke er seriøse nok, men fordi det alltid da er litt vagt om man egentlig er på date eller om man bare er ute å tar en øl, liksom og den ene vil alltid sitte igjen med et annet inntrykk enn den andre og da ender man opp begge to som usikre med hva den andre egentlig syntes om daten og hva som er grunnen til at man hører eller ikke hører fra de igjen. Med mere formelle rammer blir det veldig direkte "Dette var hyggelig. Du ser ut som en jeg kan begynne å like godt. La oss bli bedre kjent for å se om vi kan bli kjærester" evn. "Desverre dette funket ikke, men lykke til videre" og det liker jeg :)

Anonymous poster hash: f2bd5...a1a
  • Liker 2
Skrevet

Eg tok med en på bowling, og det fungerte veldig bra. Den kleine stemningen som eg har følt før var helt vekke, og erstattet med humor og konkurranseinstinkt :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...