Gå til innhold

Naboer som drikker og krangler med barna tilstede

Anbefalte innlegg

Gjest Raggy
Skrevet

Lurer på hva jeg skal/bør gjøre/ikke gjøre i forhold til dette. Som overskriften sier så drikker mine naboer mens barna er med dem, dette skjer stort sett hver helg og det er snakk om synlig beruselse/fyll.

Barnevernet har tidligere vært inn i bildet.

Det eldste barnet har begynt å være mye hos meg i helgene og jeg forstår jo hvorfor...

Har så lyst til å prate med barnet om dette men er rådvill.. 

Vondt å observere men vanskelig å vite hva en skal gjøre her i en lita bygd. Alle vet det men ingen sier eller gjør noe...

Forøvrig så er foreldrene veldig flinke med barna i hverdagen.

Noen som kan hjelpe meg litt på veien her? Trenger virkelig råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekymringsmelding til barnevernet.

Skrevet

Barnevernet

Ring hver eneste gang. Ta gjerne å noter ned alle episodene, evnt film med mobilkameraet dersom du kan det. Da har du bevis for oppførsel og at barna er til stede

Skrevet

Vet du hva barnevernet konkluderte med sist? Hvem kontaktet da? Hvor gamle er barna? 

Jeg synes også du skal sende inn en ny bekymringsmelding. Dette er ikke bra, uansett hvor gode foreldre de er ellers i uka. Barna føler seg utrygge i helgene, såpass utrygge at de heller er hos deg, og det er ikke bra.

Gjest Raggy
Skrevet

Vet du hva barnevernet konkluderte med sist? Hvem kontaktet da? Hvor gamle er barna? 

Jeg synes også du skal sende inn en ny bekymringsmelding. Dette er ikke bra, uansett hvor gode foreldre de er ellers i uka. Barna føler seg utrygge i helgene, såpass utrygge at de heller er hos deg, og det er ikke bra.

Det vet jeg ikke noe om.. Alle barna går på barneskolen. Ja uff kjenner jo at dette er fryktelig feil..

Kjenner at det er en sperre i forhold til å sende inn bekymringsmelding selvom jeg jo vet at jeg bør gjøre det.

Gjest agnesb
Skrevet

det er ikke noe å lure på... 

ikke for og anklage,sladre eller  hetse naboene på noen måte... men for og få barneværnet inn i bildet på nytt. 

Dette går utover barna... de er og store nok til å skjønne alvoret om det er barneskole alder det er snakk om Hvor gammel er eldstemann?

Skjønner det kan være vanskelig i ei lit bygd, bor sånn til selv men det er ingen unnskyldning...

tenk om det skjer noe, og du ikke har gjort tiltak for å unngå det <3

lykke til

Skrevet

Her er det klinkende klart at det eneste rette er å sende bekymringsmelding.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...