Gå til innhold

Klær i babygave-er hvitt/kremhvitt upraktisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om dette hører hjemme her men det kan vel flyttes om det er feil.

Altså. Har hatt en del gaver å kjøpe til kommende foreldre siste månedene. Kjøper som regel klær i gave og lurer som sagt på om hvitt/kremhvitt egentlig er en særlig praktisk til disse små? Syns det er problematisk nok å holde mine egne lyse klær fri for flekker og holde dem pene,og tenker da på gulp og bæsj som fører til uendelige turer i vaskemaskinen for mini klærne. Dere som er foreldre har sikkert innspill her :-) Syns det er kjedelig å bare gi stereotype lyse blå/lyse rosa klær og syns også særlig kremhvitt er nydelig, men om det er upraktisk vil jeg heller gi noe annet :-)

Anonymous poster hash: e256d...1e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig at andre tenker annerledes, men for min del var hvitt helt ok før han begynte med fast føde. Gulp er hvitt og lager ikke flekker før babyen spiser annet enn morsmelk/erstatning. Her var og lille av typen som bæsjet opp til nakken når det først kom, men det vasket alltid av normalt i maskinen. Så jeg satte pris på alle hvite klær som var i størrelse 50-62 (til nøds 68 og)

• Liker 1
Gjest Lalalala59
Skrevet

Jeg er veldig glad i hvitt til babyer. Har ikke opplevd at noe ikke går bort i vask ved bruk av gallesåpe og/eller sitronsåpe. Bruker fortsatt en del hvitt på mitt barnehagebarn også.

AnonymBruker
Skrevet

Syns lyse plagg funker fint i str 50/56/62. Når han brukte str 68 begynte vi med fast føde, og det ble en del flekker. Men... Har likevell lyse plagg, for det er jo knallfint. Bsre ikke like praktisk lenger

Anonymous poster hash: aafa0...e67

Skrevet

Syntes ikke at hvitt var så greit. Morsmelk er jo fett, så gulp gir gulaktige flekker om man ikke skyller klærne med en gang. Og det hadde i hvert fall ikke jeg alltid tid til... Om du skal kjøpe hvitt bør du gi klær som kan vaskes på 60 grader (overraskende nok er det masse babyklær som bare tåler 40 grader...). Til større barn er det matflekkene som er problematiske som de over skriver. Typiske matvarer som avokado, banan, eple og gulrot gir ganske stygge flekker.

Skrevet

Syntes ikke at hvitt var så greit. Morsmelk er jo fett, så gulp gir gulaktige flekker om man ikke skyller klærne med en gang. Og det hadde i hvert fall ikke jeg alltid tid til... Om du skal kjøpe hvitt bør du gi klær som kan vaskes på 60 grader (overraskende nok er det masse babyklær som bare tåler 40 grader...). Til større barn er det matflekkene som er problematiske som de over skriver. Typiske matvarer som avokado, banan, eple og gulrot gir ganske stygge flekker.

Jeg tar alt babytøyet på 60 grader

Skrevet

Jeg er også veldig glad i hvitt og kremhvitt. Det er ikke upraktisk. Man søler like mye på det som alt annet.

Det er noe med det uskyligebarnet som er kledd i disse fargene som er så harmonisk.

Ikke tenk på det som en plage å få et plagg ødelagt. Det går alltids ann å vaske og bytte klær. En flekk,,, pyttsann. 60 grader fikser det meste.

AnonymBruker
Skrevet

Hvite klær med paljetter, perler, dilldall og fjas som bare kan vaskes på 30 grader bør styres unna. Jeg blir glad for alt som kan vaskes på 60.

Anonymous poster hash: 9c013...10b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...