AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 vi venter barn i sluttne på året.. da er jenta vi har akkurat 3 år. Vi lurer litt på å prøve at de deler rom (når baby blir stor nok til å sove på eget rom og nattmating er forbi ca da) mener eldstejenta var rundt 6-7 mnd når hu flyttet på eget rom, men hu fikk vel fortsatt mat på natta en stund.. Noen erfaringer med dette? Eldste skal selvfølgelig få være med og bestemme om hun vil dette osv men foreløpig er det bestemt! haha negative / positive erfaringer med deling av rom? Anonymous poster hash: 84e22...cc4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #2 Skrevet 20. juni 2015 Det er ikke noe jeg ville forsøkt på. det hadde rett og slett ikke fungert her. Ville ikke utsatt 3 åringen min for nattevåk. Da hadde jeg heller hatt babyen hos meg til vi fikk stort nok hus og nok soverom så barna kunne fått hvert sitt rom. Anonymous poster hash: 2c8f4...278 3
Sushi Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 (endret) Mine har samme aldersforskjell og deler rom. Vi flytta vel inn minsten da han var 9-10 mnd og sov greit på natta. Nå er han litt over året og storesøster er fire. Det går strålende. Vi legger begge samtidig, sier godnatt og går ut av rommet. Som regel sovner begge uten noe mer styr. Eldste sover seg glatt gjennom skriking om morgenen (lillebror våkner tidlig). En liten periode var det problematisk å få dem til å sovne på samme rom, men da lot vi bare storesøster ligge på vårt soverom til hun sovna. Endret 20. juni 2015 av Sushi
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 Det er ikke noe jeg ville forsøkt på. det hadde rett og slett ikke fungert her. Ville ikke utsatt 3 åringen min for nattevåk. Da hadde jeg heller hatt babyen hos meg til vi fikk stort nok hus og nok soverom så barna kunne fått hvert sitt rom. Anonymous poster hash: 2c8f4...278 mhm okei. dette ville evt blitt som jeg skrev i den alderen at nattmat og verste våkennetter var over. ja vi har plassen da. ikke det det står på her Anonymous poster hash: 84e22...cc4
Steget Skrevet 20. juni 2015 #5 Skrevet 20. juni 2015 Her sover minstemann på snart etr og største på fire på samme rom. startet med det da minste var ca åtte måneder. det gårhelt strålende! minste sovner først, og vi leser for største på vårt rom. hun elsker å ha minstemann på rommet! De våkner Inger av hverandre dersom en våkner på natta.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #6 Skrevet 20. juni 2015 Mine har samme aldersforskjell og deler rom. Vi flytta vel inn minsten da han var 9-10 mnd og sov greit på natta. Nå er han litt over året og storesøster er fire. Det går strålende. Vi legger begge samtidig, sier godnatt og går ut av rommet. Som regel sovner begge uten noe mer styr. Eldste sover seg glatt gjennom skriking om morgenen (lillebror våkner tidlig). En liten periode var det problematisk å få dem til å sovne på samme rom, men da lot vi bare storesøster ligge på vårt soverom til hun sovna. så koselig! Sånn jeg ser for meg det vil bli her og.. eldste sover så sinnsykt tungt at jom minsten skulle våkne ville hun nok bare sovet videre jaja vi får nå se Anonymous poster hash: 84e22...cc4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #7 Skrevet 20. juni 2015 ingen flere? Anonymous poster hash: 84e22...cc4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #8 Skrevet 20. juni 2015 Ser ikke hvorfor det skulle vært et problem. Jeg hadde kommet til å putte de på samme rom med en gang jeg. En treåring sover vel rimelig tungt, og man rekker da fint å våkne selv med babycall feks. Å dele rom så lenge de er under skolealder er vel null problem, over skolealder blir verre da de begynner å ha mye overnattingsbesøk og trenger mer privatliv. Anonymous poster hash: 62c90...895
bush babe Skrevet 20. juni 2015 #9 Skrevet 20. juni 2015 Våre har alltid delt rom og ingen av de har blitt vekt av den andre enten det har vært skriking eller sykdom. De koser seg sammen. 3 år mellom.
Sushi Skrevet 21. juni 2015 #10 Skrevet 21. juni 2015 Ser ikke hvorfor det skulle vært et problem. Jeg hadde kommet til å putte de på samme rom med en gang jeg. En treåring sover vel rimelig tungt, og man rekker da fint å våkne selv med babycall feks. Anonymous poster hash: 62c90...895 Jeg ville aldri putta den nyfødte på rom med treåringen. For det første skulle han jo ha mat om natta, og det var mye enklere å ha babyen like ved eller sammen med meg i dobbelsenga. For det andre ville jeg vært redd for at noe skulle skje, at han skulle snu seg over på magen eller få dyna over seg seller noe sånt. Det føles veldig riktig at en voksen er i umiddelbar nærhet når babyen er liten, synes jeg. For det tredje skreik vår minste såpass høyt og mye som baby at storesøster våkna selv om hun var på et annet rom. Minsten var mye syk. Det kommer nok veldig an på ungene hva som er riktig tidspunkt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå