Gjest Somij Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 Hi Jeg en en ung jente som elsker te. Jeg samler på det å tar meg alltid en kopp med te om kvelden. Jeg synes dette er en morso hobby å ha. Jeg har masse løs te i kroker og dekorerer de. Er det flere som har denne hobbyen? Og vet noen om noen kule nettsider å titte på? Eller morsome te butikker. Sånne søte butikker som ofte liger på gjørne som lukter krydder når man går inn. Jeg elsker disse butikkene og det er så hjemme koselig der. Så vis noen har felles interesse så gjerne skriv her Jeg føler også at te kan fikse humøret litt. Få deg til å slappe av og bare nyte en kopp te. Så enkelt men godt<3 Jeg er også på jagt etter noen kule te kopper. Kanskje dere har noen morsome å vise fram? Vil gjerne høre hva favoritt te deres er. Og favoritt butikk. love from the heart Somij 1
Duckie Skrevet 21. juni 2015 #2 Skrevet 21. juni 2015 Så gøy! Jeg er ikke så dreven på te, går mest i vanlig earl grey på pose. Men vil følge med på denne tråden så kan jeg utvide reseptoaret litt! Hvilke er dine favoritter? Og blir ikke te fort gammelt, sånn at om man samler så blir det for gammelt til å drikkes etterhvert?
Chizue Skrevet 21. juni 2015 #3 Skrevet 21. juni 2015 (endret) Elsker te jeg også x) Te har en holdbarhet på mellom 6-12måneder, står den for lenge etter "best før" dato, så kan teen miste all smak eller den blir mer bitter. Beste måten å finne ut på en teen bør kastes er å lukte på den, lukter den ingenting så er den ikke noe å samle på, men er ikke farlig å lage en kopp te, men om den har mistet all smak så sier det seg vel selv at man bare bør kaste den Te som står mørkt f.eks. i skap har lenger holdbarhet enn te som står slik at den får sol på seg, varme..Og om teen er blitt fuktig så får du mugg også og da må du kaste den uansett ^^ Har ikke så mye løsvekt akkurat nå, men har fått super hekta på: Praana-Peppermint & Licorice x) Endret 22. juni 2015 av Chibi
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #4 Skrevet 21. juni 2015 Kul hobby, Somij! Te er undervurdert. Anonymous poster hash: 60b5a...85a
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #5 Skrevet 21. juni 2015 Har så lyst å åpne en type te, dilldall butikk jeg Tror dessverre ikke det vil bli noen suksess nå i disse supermarkedtider. VIl du leve av te vil jeg heller anbefale å starte et importfirma. Anonymous poster hash: 60b5a...85a
Chizue Skrevet 21. juni 2015 #6 Skrevet 21. juni 2015 Tror dessverre ikke det vil bli noen suksess nå i disse supermarkedtider. VIl du leve av te vil jeg heller anbefale å starte et importfirma. Anonymous poster hash: 60b5a...85a Ok.... Men så spurte jeg ikke deg om råd heller, så hva du synes og anbefaler gir jeg F i :D
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #7 Skrevet 21. juni 2015 Du spurte meg ikke om råd, men jeg tenkte jeg skulle være grei og komme med et råd. Så kommer du med det bitch-svaret der. Glad jeg ikke kjenner deg. Anonymous poster hash: 60b5a...85a 7
Chizue Skrevet 21. juni 2015 #8 Skrevet 21. juni 2015 Du spurte meg ikke om råd, men jeg tenkte jeg skulle være grei og komme med et råd. Så kommer du med det bitch-svaret der. Glad jeg ikke kjenner deg. Anonymous poster hash: 60b5a...85a Ja, men ville ikke ha ett slikt råd, om jeg ønsker å åpne en slik butikk, så gjør jeg det.. Vil ikke starte med noe import, det er butikk jeg vil ha. Glad jeg ikke kjenner deg heller, for det rådet du kom med er typisk råd for å få folk til å legge vekk drømmene sine... La oss ikke spore av ok?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #9 Skrevet 22. juni 2015 Chibi: Hvis du vil ha en tebutikk blir du nok å importere selv, hvis du ikke skaffer deg en Black Cat- eller Kusmi-franchise eller noe sånt. Det kan kanskje la seg gjøre, Black Cat har mye koselig dilldall også. TS: jeg er veldig glad i både hvit og svart darjeeling. First flush darjeeling er alltid verdt pengene, synes. jeg. Second flush assam er perfekt i vinterhalvåret. Te Anonymous poster hash: e276c...9f4 1
Nevian Skrevet 22. juni 2015 #10 Skrevet 22. juni 2015 Elsker te! Drikker kaffe på jobb, men når jeg kommer inn døra hjemme er jeg en te-mann på min hals I Trondheim er det Te & Kaffehuset (google it) som er plassen for meg i hvert fall. Ikke at jeg har så mye "peiling" på te, jeg koser meg like mye med en kopp Twinings som med noe mer ukjent og eksotisk, men te gruser i hvert fall kaffe any day. 1
Tvist Skrevet 22. juni 2015 #11 Skrevet 22. juni 2015 Liker ikke kaffe, men er glad i te. Favoritten nå er peppermynte, men er veldig glad i grønn te og kamillete.
Gjest earlgrey Skrevet 23. juni 2015 #12 Skrevet 23. juni 2015 Elsker te! Et merke som er kjempegodt som jeg har intrykk av at få vet om er vata te, selges på helsekostbutikker. Den er kjempegoood, og koffeinfri så kan drikkes på kvelden inneholder kun lakris, kardemomme, kanel og ingefær <3
Gjest Somij Skrevet 23. juni 2015 #13 Skrevet 23. juni 2015 Nå ble jeg kjempe glad :D mange flere som har samme interesse jo ! så koselig :D Jeg samler te i noen krokker som det ikke kommer luft inn i sånn at teen holder seg mye lenger men selvfølgelig etter lang tid så vil jo alt sånt bli dårlig men da har jeg nok drukket det opp allerede. Jeg kjøper ganske mye te når jeg reiser bort til andre steder. Det er sykt mye rart du kan finne av det i andre land. For eksempel jeg kjøpte en te i marrakes, Det er som en blomst som er krøllet sammen men når du slipper den i varmt vann så åpner den seg opp som om den blomstrer :D kjempe stilig. Det finnes en te butikk her i sandefjord som selger både te og kaffe i løs vekt. Du kan jo starte med det Chibi? :D Sånn søt liten butikk på gjørne sånn at folk kan sitte der og kjøpe en kopp te de vil prøve og vis de liker den så kan de ta og kjøpe te i poser med hjem. Sånn at man kan velge hvor mye man vil ha. Sånn butikk vil jeg jobbe i! Lyse opp dagen til folk med en smil om munnen og en kopp te i hånden. :D Er jo som en drøm synes jeg<3 Mine favoritter akkurat nå er faktisk en mango te i løsvekt fra søstrene grenes, den er så god. Også har indiska te også fant jeg ut. kjøpe en te om heter jordbær & ingefær. den er også kjempe god :D tar men alltid en kopp te før jeg legger meg og mens jeg skriver på pc. Oså fant jeg ut en ny te vis noen er intressert i å høre om det! Teapigs er en kjempe kjent te i england som vi faktisk er så heldig å ha i Norge nå på jorbærpikene :D Jeg hørte om dette får noen dager siden så gjett hvem som skal ditt ved neste lønning! :D haha <33 C-kjendis jeg har veldig lyst til å reise ditt å se, jeg skal til trøndelag i august så da vil jeg sjekke det ut :D Sorry for sent svar men jeg vil fortsette og poste der jo mere jeg finner ut egentlig :D Jeg elsker den lille hobbien min å det lyste opp kvelden min at folk faktisk svarte meg her! yay!
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #15 Skrevet 24. juni 2015 Jeg digger te. Har selv lyst å kjøpe meg noen fine/tøffe te-kopper. Fant litt inspo på google. Anonymous poster hash: 4a95d...ef1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #16 Skrevet 24. juni 2015 Lapsang souchong (røkt te) er den soleklare favoritten med litt melk og bittelitt stevia. Anonymous poster hash: ab417...4e6
wintergirl Skrevet 24. juni 2015 #17 Skrevet 24. juni 2015 Hat fått smaken på celestial teen. Helt nydelig på smak Er glad i te, men drikker det i perioder. Syns både te-kopper og sånne te-siler er skikkelig fint. Har bare et par siler, men ingen te-kopper enda.
Gjest Somij Skrevet 24. juni 2015 #18 Skrevet 24. juni 2015 Tenkte jeg skulle legge ut flere innlegg her når jeg finner mere te jeg kan fortelle om :D men hvor får jeg tak i Lapsang souchong ? hørtes intressangt ut :D Skal prøve noen av de tepigs te. Når jeg får min neste lønning :D Håper på og finne noen supre te typer. Også skal jeg sjekke ut den te butikken her i Sandefjord.
Gjest Somij Skrevet 15. juli 2015 #19 Skrevet 15. juli 2015 (endret) Hi alle sammen. Jeg ville bare legge inn en liten anbefaling om prøve hibiscus te. Teen er en bedre version av nype te ville jeg sagt. men det er en syrlig tone ved den. Og den er kjempe god. Jeg kjøpte min første hibiscus te i Egypt. Grunnen til at jeg kjøpte det er pga vi var en vennegjeng som røyka vannpipe i egypt. Og når man gjør det på sånne steder sitter man ofte ut på tepper på bakken og under himmelen, mens man kan få en kopp med te eller noe annet å drikke på. Jeg fikk ofte te pga jeg får litt vondt i hode av all røyken. Den snille gutten som jobbet der ga meg da 2 type teer som han ville jeg skulle prøve fordi det hjalp med hodepine. Og hibiscus var en av de to. Jeg kjøpte da 2 store poser med løsvekt te og har elsket denne teen siden. I egypt så fikk jeg kjøpt dette i løsvekt men de er som en hell blomst. jeg har ennå ikke sett det er i norge. de er liksom mye mere delt opp her. Men ville bare anbefalle denne teen til dere. hvert å prøve <3 Endret 15. juli 2015 av Somij
peppermyntete Skrevet 16. juli 2015 #20 Skrevet 16. juli 2015 Elsker te! Drikker kaffe på jobb, men når jeg kommer inn døra hjemme er jeg en te-mann på min hals I Trondheim er det Te & Kaffehuset (google it) som er plassen for meg i hvert fall. Ikke at jeg har så mye "peiling" på te, jeg koser meg like mye med en kopp Twinings som med noe mer ukjent og eksotisk, men te gruser i hvert fall kaffe any day. Hit går jeg også! Elsker de forskjellige typene hvit te de har! Smaker så mildt men samtidig mye ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå