AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 Hei,i dag opplevde jeg at det kom vann opp av sluket i vasken da jeg hadde på vaskemaskinen. Dette har aldri skjedd før, og jeg lurer derfor på om noen andre har erfart dette, og vet hva det kan komme av? Min første tanke er jo at det er tett et sted, men da jeg er så lite handy at det er flaut, så jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne:/ På forhånd takk for svar:) Anonymous poster hash: 1f97f...528
PPM Skrevet 20. juni 2015 #2 Skrevet 20. juni 2015 Det er tett, eller begynner å bli tett noe sted ja. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #3 Skrevet 21. juni 2015 Skru av vannlåsen under vaske og rensk opp i den. Men nummerer alle deler før du skrur noe fra hverandre så du får det sammen igjen, etterpå. Pass på at du får det tett. Mudin avløpsåpner fra Coop OBS, er bedre enn plumbo. Men dette er en dårligere løsning enn å renske opp. Anonymous poster hash: 2aa86...939
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #4 Skrevet 21. juni 2015 Hei,i dag opplevde jeg at det kom vann opp av sluket i vasken da jeg hadde på vaskemaskinen. Dette har aldri skjedd før, og jeg lurer derfor på om noen andre har erfart dette, og vet hva det kan komme av? Min første tanke er jo at det er tett et sted, men da jeg er så lite handy at det er flaut, så jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne:/ På forhånd takk for svar:)Anonymous poster hash: 1f97f...528 Da er det nok tetthet lengre ned i systemet (ettersom vannet trenger seg helt opp gjennom sluken i vasken) Hva med sluket i gulvet? Kom det ikke vann opp gjennom det? Du bør nok kanskje få høytrykkss-spylt sluken av en rørlegger Anonymous poster hash: 39c5e...085
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #5 Skrevet 21. juni 2015 Da er det nok tetthet lengre ned i systemet (ettersom vannet trenger seg helt opp gjennom sluken i vasken) Hva med sluket i gulvet? Kom det ikke vann opp gjennom det? Du bør nok kanskje få høytrykkss-spylt sluken av en rørlegger Anonymous poster hash: 39c5e...085 Jeg mener sluken i gulvet og rørene nedover i systemet Anonymous poster hash: 39c5e...085
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #6 Skrevet 21. juni 2015 Jeg mener sluken i gulvet og rørene nedover i systemet Anonymous poster hash: 39c5e...085 Ps Har erfart tilsvarende selv Anonymous poster hash: 39c5e...085
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #7 Skrevet 21. juni 2015 Hei,i dag opplevde jeg at det kom vann opp av sluket i vasken da jeg hadde på vaskemaskinen. Dette har aldri skjedd før, og jeg lurer derfor på om noen andre har erfart dette, og vet hva det kan komme av? Min første tanke er jo at det er tett et sted, men da jeg er så lite handy at det er flaut, så jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne:/ På forhånd takk for svar:)Anonymous poster hash: 1f97f...528 Hmm Hvor er avløpsslangen til vaskemaskina koblet til? Er det koblet til avløpet fra vasken, over eller under vannlåsen til vasken, er det mulig at tettheten ligger i rørene under vasken. Åpne manuelt og fjern slam, hår m.m. Det er det beste. Avløpsåpnere på flaske o.l. forskyver bare problemet slik at det blir tett lengre ned i rørsystemet Anonymous poster hash: 39c5e...085
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #8 Skrevet 21. juni 2015 Som tidligere nevnt, rens sluket/rørene før det tettere seg enda mer. Er du usikker, kontakt en rørlegger. Utgiften for å rense en LITT tett sluk, er langt mindre enn å rense en HELT TETT sluk...... Etter det må du rett og slett ha rutine på å holde rørene åpne. Selv gjør jeg slik : jeg er Trumf medlem (Kiwi, Meny osv). Ca 6 ganger i året er det trippeltrumf. Da kjøper jeg to flasker med edikk og en boks med bakepulver. Går hjem og blander ca 2 teskjeer bakepulver og 2 dl edikk i en kopp, og heller blandingen i vasken, dusjen osv (en blanding per rør). Venter 1 time, og skyller med varmt vann. På denne måten vet jeg at det blir tatt jevnlig uten at jeg trenger å tenke på mer enn å alltid ha det på handlelisten i forbindelse med trippeltrumf torsdagen (og den har jeg som en fast liste på notatapp på mobilen), og så gjøre det når jeg kommer hjem. Lykke til med sluket ! Anonymous poster hash: c77d4...b12
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #9 Skrevet 22. juni 2015 Det opplevde jeg også, bare at vannet kom opp i dusjen og det fra vaskemaskinene og ut på gulvet i stedet for ned i rørene. Jeg kjøpte plumbo heavy gel, og tømte hele flaska ned i sluket i dusjen og i vasken. Det funka som bare det! Plumbo heavy gel er mye bedre enn den originale plumboen, fordi geleen er tyngre enn vann, så den beveger seg ned i rørene helt til den treffer proppen som forårsaker at vannet ikke renner ned. Det er også mindre skadelig for rørene, ettersom det ikke klumper seg og blir sittende fast og etse. Kan absolutt anbefales! Jeg har ikke hatt problemer siden jeg brukte det, og det er nesten et år siden. Anonymous poster hash: 20009...f4c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå