Gå til innhold

Hvor mye bruker du på sommerferien i år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi blir vel å bruke 120-130.000,-

Anonymous poster hash: 055ac...3ab
AnonymBruker
Skrevet

Familie på fem. Det blir nok brukt godt under 10 000. Ferien tilbringes hjemme og til fjells.

Anonymous poster hash: e8b1c...172

AnonymBruker
Skrevet

New York: 20k

Kreta: 24k

Totalt nesten 50k :s pleier ikke bruke så mye på ferie til vanlig.

Anonymous poster hash: 025e2...e2a

Skrevet

Mye mindre enn jeg bruker ellers pr måned. Skal på hytta og der er det ingenting å bruke penger på foruten mat/drikke og noen bøker :)

Skrevet

Så langt ser det ut til å ikke bli noen ferie, så null kroner. Ble valg mellom sparing og ferie i år også, og sparingen vant. Dvs, har kjøpt meg telt til 1400, så forhåpentligvis får jeg tatt meg noen teltturer i løpet av sommeren :)

Skrevet

I år skal vi til hytta til mine foreldre en liten uke. Det blir sikkert 1000 kr i ferge og grillmat. Orker ikke reise langt i år mtp at det snart blir familieforøkelse. Hytta i finvær er det uansett ingenting som slår! Bading, fisking, grilling...

Resten av ferien skal brukes på flytting, og det er jo ikke gratis heller :P

AnonymBruker
Skrevet

Ca 20000. Danmarksferie, reiser fra Bergen, 2 voksne og 4 barn, overnatting i hytte. :)

Anonymous poster hash: 1083c...3b2

• 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

På tide å bumpe denne. Trenger jo ikke opprette en ny når vi har en her :) 

Anonymkode: af368...bdc

Skrevet (endret)

Vi skal 2 uker til Sør-England og 5 netter i London. Vi er 2 voksne. Vi har et budsjett på 80 000 kr i år, men antagelig blir det mindre enn dette. Budsjettet ligger nå på 77 000 kr, men da har jeg tatt litt i for å ha noe å gå på.

Prisen inkluderer:
* 15 000 kr til shopping for meg selv, 10 000 kr til shopping for samboer
* Suite i 15 dager ved den engelske riviera
* 5 netter på hotell i London
* Transport f.eks fly, tog rundt omkring i Sør-England, påfylling av Oyster-card, busskort i Sør-England
* En haug med utflukter hvor vi reiser til 7 byer/tettsteder i tillegg til London og Torquay, f.eks 2 x afternoon tea, 2 dyreparker, akvarium, billetter til både musikalen The Book of Mormon og teaterstykket The Mousetrap, Madame Tussauds + London Eye, besøk på ulike gods (manors) og mye mye mer
* Mat/drikke. Vi har satt av 25 000 kr kun til dette, men denne gangen skal vi nemlig besøke alle de restaurantene vi har hatt lyst til å besøke, men som vi ikke har kunnet ta oss råd til tidligere. Gleder oss spesielt til The Orange Tree Restaurant, The Elephant Restaurant og OXBO Bankside.

Dette er drømmeferien, for å si det så enkelt. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 5
Skrevet

Regner med å bruke ca 4000 på en bitteliten Norgesferie i sommer, og eventuelt samme sum pluss litt på en weekendferie til høsten litt avhengig av hvordan det blir med jobb og studier.

Skrevet

Vi skal til Paris i 15 dager. Det blir en tur i Eiffeltårnet, museer og en uke i Disneyland. Ender vel opp med cirka 40 000,- for to voksne og to barn med alt inkludert.

AnonymBruker
Skrevet

70.000. Vi skal til Hellas og til Sverige. To voksne og to barn.

Anonymkode: 30e09...569

Skrevet

Allerede vært på en ferie i Tokyo med kjæresten. 

Fly og hotell kom på ca. 27 000 kr for to. 

Shopping 15-17 000. Ble litt mer enn planlagt.. 

Mat ca 12 000. Ble noen flotte middager, men noen kvelder kunne vi spise for 250 kr for begge. Veldig varierende! 

Aktiviteter ca 4000 kr. Var i DisneySea og Disneyland, Tokyo tower, Tokyo Skytree og dyrepark. 

Ferien kom på ca 60 000 ut ifra enkel utregning. 

Skal ta oss en liten tur til varmere strøk i september/oktober. Da håper jeg å få hele ferien på under 20 000 kr. 

Ferie er dyrt! 

AnonymBruker
Skrevet

For 2 voksne har vi brukt ca 8 000 på hotell i tre netter + fly til Utlandet, så kan vi legge på  ca 2 000 til severdigheter og utespising (vi hater shopping begge to). 

Utenom det skal vi bare på en liten norgesrundtur til slekta (mannens familie bor langt vekke). Det blir en hotellovernatting, fly for en person en vei, og drivstoff for å kjøre tur/retur nordtrøndelag/hordaland via litt omveier for å se litt på veien. Regner med det kommer totalt på max 5 000, da inkludert is og boller og brus på veien ;)

Så totalt bruker vi max 15 000 på sommerferie i år, på to voksne. 

Anonymkode: 3e0cc...870

AnonymBruker
Skrevet

Ettersom jeg fikk beskjed om at avtalen jeg hadde med arbeidsgiver ikke var gjennomførbar 2 dager før ferielønn og utbetalingen ble nesten 20.000 mindre enn forventet, er jeg sjeleglad jeg kun har bestilt tur i Norge og skal overnatte hos en venninne. Håper på å bruke ca 4000 (meg + 1 barn), utenom flybilletter som allerede er betalt. 

Anonymkode: 45aa4...ce3

AnonymBruker
Skrevet

Har satt av ca. 30.000 til ferie. Det innebærer en tur til New York og en tur til dyreparken i Kristiansand.

Anonymkode: e5bef...acc

Skrevet

To uker til Italia, fly, leiebil og hotell for to ca 30000. I tillegg kommer mat og drivstoff. Vi har med sykler så aktiviteter blir rimelig, slite seg opp mange fjell som mulig 🚴

AnonymBruker
Skrevet

15 000 på Norgesferie,ca 20 000-25 000  i Sverige.

Pluss lommepenger 4 dager i København,fikk selve oppholdet gratis. 

I tillegg kommer forbruk ila sommeren,litt ekstra is,kino på regnværsdager,et par familieparker osv. 

Vi har 4 barn og bruker mye penger om sommeren,er ganske nøysomme ellers. 

Anonymkode: 84865...5b2

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker 6000 på fly, 12000 på overnatting. Regner med et par tusen til på mat, kommer til å bli lite shopping, men kanskje ca 10000 for oss begge. Skal en uke til Island.

Anonymkode: dfbd8...0c4

Skrevet

Jeg kommer ikke til å bruke noe på ferie i år, faktisk. Jeg skal flytte i juli, og bruker penger på det denne sommeren. Nye møbler, flyttebil, osv.

Uansett så er jeg i den situasjonen at jeg får ikke "feriepenger" som vanlige arbeidstakere, jeg er uføretrygdet. Det vi uføretrygdede får, er en skattefri utbetaling i juni. Det blir ikke så veldig mange tusenlapper ekstra. Skal man reise for de pengene, må det bli en restplass av den skittbillige sorten, f.eks. bestilt et par dager før avreise, for å få det så billig som mulig. Har en sønn som har null interesse av å reise til syden, han bryr seg ikke om det, og vil heller være hjemme. Så det er lite trolig at jeg graver i sparepengene og kjøper noen restplass-reise til syden i år.

KANSKJE, hvis vi føler for det, så tar vi en langhelg i Edinburgh eller Glasgow i Skottland. Dit har jeg alltid hatt lyst til å reise:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...