Gå til innhold

Hvor mye bruker du på sommerferien i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke noe mer enn vanlig, tror jeg. Samboer har ikke ferie i år og jeg er gravid. Blir kanskje noen turer på hytta, men jeg drømmer også litt om en storbyweekend før baby kommer. Vi får se. :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva alle dager er dette for noe summer? ikke rart nordmenn har høy kreditt gjeld. De meste minnerike turene er ikke der du har gullkraner på hotellet. :0

Anonymous poster hash: ed958...985

• Liker 2
Skrevet

Hva alle dager er dette for noe summer? ikke rart nordmenn har høy kreditt gjeld. De meste minnerike turene er ikke der du har gullkraner på hotellet. :0

Jeg bruker aldri penger jeg ikke har.

Og hva andre opplever som de mest minnerike turene er det ikke du som har fasitsvaret på. Jeg skal love deg at jeg gleder meg til tre uker med luksus, og det skal nytes til det fulle. Og jo: det går an å ha to tanker i hodet: det betyr ikke at man velger samme type reise hver gang man reiser. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Uansett om du har dem eller ikke, så er det store summer for en ferie. Men folk er forskjellig. Hadde uansett vært smartere med pengene mine:)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Uansett om du har dem eller ikke, så er det store summer for en ferie. Men folk er forskjellig. Hadde uansett vært smartere med pengene mine:)

Kommer vel an på hva man verdsetter og hva man legger i være smartere. Jeg tjente mye på et boligsalg, og til tross for at vi nettopp har kjøpt ny bolig har vi lite boliglån, eller lån generelt. Etter boligsalget har jeg valgt å bruke en del penger på akkurat de tingene vi aldri tidligere kunne ta oss råd til fordi jeg følte det var for dyrt (selv om vi egentlig hadde råd), som ny kjøkkenmaskin til 3000 kr, eller spill-pc til 15 000 kr.

Vi har det vi trenger, vi sparer pensjon, vi har forsikringer og vi har sparekontoer. Når alt dette er dekket opp så bruker jeg gjerne penger på det som er viktigst for oss etter å ha betalt gjeld, nemlig reiser. Det er det som gir oss et rikt og spennende liv. 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

0,- I år går feriepenger og skattepenger inn i en stor pott som skal brukes til kjøp av neste bolig. Ferietur blir det ikke før i 2017 :) 

Anonymous poster hash: 55f88...59e
AnonymBruker
Skrevet

Hotell og flybilletter har allerede kostet 8 000. Dette er da tre hoteller og tre flyvninger spredt utover tre uker. På toppen av dette kommer mat, drikke, inngangspenger og eventuelle innkjøp. Regner med å bruke totalt 12-13k på ferien.

Anonymous poster hash: 2a362...003
AnonymBruker
Skrevet

Brukt ca 5000 på flybilletter å så kommer vel lommepenger for 2,5 uker på rundt 10 000kr. Betaler kun for meg selv, sambo betaler for seg selv.

Anonymous poster hash: 96db7...db7
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig lite interessant at dere trygdemottakere fra NAV skriver at dere skal bruke null kroner på ferien. Denne tråden er for oss som har ting på stell.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hva alle dager er dette for noe summer? ikke rart nordmenn har høy kreditt gjeld. De meste minnerike turene er ikke der du har gullkraner på hotellet. :0Anonymous poster hash: ed958...985

Jeg sparer et fast beløp i måneden til ferie. For meg er gullkraner og spa helt uvesentlig, mens sentralt beliggende hotell i forhold til hva jeg skal gjøre på reisemålet er vesentlig. Min ferie blir ikke finansiert av kreditt men av oppsparte midler og litt feriepenger.

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er veldig lite interessant at dere trygdemottakere fra NAV skriver at dere skal bruke null kroner på ferien. Denne tråden er for oss som har ting på stell. Anonymous poster hash: 2a362...003

Hvor står det? Trådstarter har ikke nevnt det, og du er vel ikke trådstarter?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke trådstarter, men ingen er interessert i at Bruker x bruker null kroner fordi h*n ikke har penger til å reise på ferie.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Uansett om du har dem eller ikke, så er det store summer for en ferie. Men folk er forskjellig. Hadde uansett vært smartere med pengene mine:)Anonymous poster hash: ed958...985

Nå aner ikke jeg hva du bruker pengene dine på og ikke blander jeg meg i det heller. Men livet er til for å leves og nytes mens man kan det. Å spare alt at man eier og har til en eller annen fremtid for så å dø med gjeldfri og med 500.000 på konto uten å ha kunnet unne seg noe som helst er ikke et liv i min bok.

For de som både betaler sin gjeld og sparer til kortsiktige og langsiktige mål bør det ikke være noe å si på at man bruker noen kroner på ferie. Reising er en av mine svært få hobbier - helt klart den dyreste - men det er nå en interesse jeg har.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er ikke trådstarter, men ingen er interessert i at Bruker x bruker null kroner fordi h*n ikke har penger til å reise på ferie. Anonymous poster hash: 2a362...003

Så, ikke bare skal de ikke ha råd til å reise, men du skal ekskludere de fra å delta i denne tråden også? Kan du ikke bare la være å lese innleggene da?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så mye, har nettopp kjøpt hus og jeg er student, så må spare opp litt buffer. Har heldigvis ei hytte vi kan bruke, og det meste av utstyr til å dra på telttur. Så det blir nok "bare" litt ekstra på god mat og drikke, og det av teltutstyr som vi mangler. 

Anonymous poster hash: 24bc6...22c
Skrevet

Det er veldig lite interessant at dere trygdemottakere fra NAV skriver at dere skal bruke null kroner på ferien. Denne tråden er for oss som har ting på stell.

Jeg har uføretrygd, men allikevel "ting på stell". Vi har penger til å reise på ferie, men har ikke bestemt noe enda. Noen lang ferie blir det neppe, mest på grunn av helseproblemer, men vi kommer nok til å ta noen dager på hotell ikke alt for langt unna.

Skrevet

Ca 30k for 2 voksne og 1 barn i 2 uker på all inclusive hotel. 

Har ikke kredittkortgjeld i det hele tatt, faktisk :) Turen er betalt av  penger jeg har satt av hver mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 5stk som reiser på den årlige sommerferien på familiehytta i Troms. Med flybilletter og bidrag til hushold og drivstoff til båten kommer det på ca 17000 for 3 uker, hvor 12500kr er flybilletter

Anonymous poster hash: 7c558...6ac
AnonymBruker
Skrevet

Nå aner ikke jeg hva du bruker pengene dine på og ikke blander jeg meg i det heller. Men livet er til for å leves og nytes mens man kan det. Å spare alt at man eier og har til en eller annen fremtid for så å dø med gjeldfri og med 500.000 på konto uten å ha kunnet unne seg noe som helst er ikke et liv i min bok.

For de som både betaler sin gjeld og sparer til kortsiktige og langsiktige mål bør det ikke være noe å si på at man bruker noen kroner på ferie. Reising er en av mine svært få hobbier - helt klart den dyreste - men det er nå en interesse jeg har.

Bruke 50.000kr på en liten tur på sommeren mener jeg at ikke er smart pengebruk. Jeg sa folk er forskjellig. Jeg ville aldri brukt så mye penger selv om jeg har det. Mener nå det er tullete. Er du millionær og bader i penger, så selvfølgelig så skjønner jeg det. Men trur verken dere er millionærer eller bader i penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...