Gå til innhold

Hva er jeg? (farger)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er mørkøyd brunette og kler veldig godt fargene hvitt/svart/beige/kamel/grønt/ceriserosa/lyng/turkis (+aqua)/lyseblått/mørk og lys denim. Kler også rødt til en viss grad. (Spørs hvilken nyanse det er snakk om)

Hva er jeg, vår, sommer, høst eller vinter? Noen som kan se det utfra disse fargene jeg har ramset opp ovenfor? Kler ikke så godt gult, lys rosa, grått, oransje, lilla og mørk brunt. Kler bedre gull enn sølv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg trodde gult og oransje var sommer?

Er vel vår, da. :) Takk...

Gjest Ethereal
Skrevet

Du er sannsynligvis en blandingstype; er huden din gulaktig eller mer rosaaktig i undertonen? Blir du fort brun, og blir du rødaktig eller gulaktig brun? Jeg er også mørk, litt gultone i huden, og kler best kalde farger. Jeg er en blandingstype, vil jeg si.

Du er ganske sikkert ikke vår eller sommer; vår er varm i fargene, men har lysere hår og øyne enn du har, og sommer er som oftest blondiner med lys hud med kald undertone og blå øyne.

Slik JEG vil tippe etter å ha sett bilder av deg, vil jeg tro at du er en vintertype, men som også kan bruke enkelte varmere farger.

Skrevet

Er det noen som kan si hva jeg er? :-) Jeg er veldig lys i huden, muligens litt rosaskjær i ansiktet, blir overhodet ikke brun, men heller ikke brent. Håret mitt er blondt, ikke helt lyst, men litt sånn kornaktig. Øynene mine er blågrønne med noen små gulaktige spetter, og ganske lyse. Jeg kler ikke gult i noen som helst nyanse, og heller ikke for mørke eller sterke farger. Blått og lys turkis finnes det derimot mye av i klesskapet mitt, og på sminkefronten går det i nøytrale farger - brune, beige og litt gylne øyenskygger, og grønt/blått kan også gå an så lenge det er litt duse farger.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg vil TIPPE at du kan være en sommertype, siden du er blond, har blå øyne og kald undertone i huden. Da kler du godt kalde, lysere farger, mens du i varme farger kan se trøtt og syk ut. Jeg vil tippe at bruntonene du bruker, er kalde?, og at du helst heller mot kalde, nøytrale glosser og leppestifter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Gulaktig undertone har jeg; blir gyllenbrun i sola, ikke rødbrun.

Gjest Anonymous
Skrevet

En tommelfingerregel: De som kler gull er enten vår eller høst, og kler varme farger. Høsten gjerne dypere, mer mettede farger enn våren, men begge skal ha varme farger. De som kler sølv er sommer eller vinter og skal ha kalde farger. Sommerens er gjerne lyse og svale kalde farger, mens vinterens kalde farger er klare og skarpe.

Skrevet

Ethereal; det stemmer veldig godt. Er det sommer det regnes som, altså? Takk. :-)

Gjest Ethereal
Skrevet

Såvidt jeg vet, er det slik at sommer og vinter er kalde typer, som kler kaldere farger, mens vår og høst er varme typer, og kler varme farger. Intensiteten varierer; høst og vinter tåler sterkere farger enn vår og sommer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er vår og kler ikke turkis og lyseblå. Det (og rosa) er typiske sommerfarger. Jeg kler mer grønt og mørke blå. Jeg har også blitt sminket med litt oransj, men jeg synes det er en pyton farge, derfor kler jeg meg ikke med det. Har en tendens til å være litt "vinter" også siden jeg kler litt mørkere av de kaldere fargene.

De blonde er gjerne vår eller sommer. Mørkhårete er gjerne vinter. Rødhårete er omtrent alltid høst. Jeg er vår og kler de fargene, men er ikke fin med høst farger selv om de er varme...

Skrevet

Det er nok ikke så enkelt som at er man blond er man som regel sommer. Det finnes høst og vår også som er blonde, og vintere som er hvite eller grå i håret.

De med sort hår er alltid vintere, og egentlig de eneste som kan bruke sort med hell.

Jeg selv er sommer selv om jeg er brunette... kommunefarget hår er gjerne sommere, men håret er mørkt ergo er jeg en contrasting summer. Nå har det seg imidlertid sånn at jeg farger håret i varme nyanser, og vips er jeg vår, men også her en contrasting spring.

Min mor og min kusine som har helt lik hudtone er imidlertid sommer og høst, som et resultat av hår og øyenfarge. Skal du få full klarhet i dette bør du bestille time hos f.eks. Beauty for All Seasons. De tar en mer nøyaktig analyse enn de gjør f.eks. hos Astrid Thomas hos Color me beautiful.

En rettesnor er forøvrig hvilke farger du kler. I en pallett kan du godt få hele regnbuen av farger, men med varme eller kalde undertoner. Det finnes kalde røde like mye som det finnes varme blå.

Skrevet

Hallo folkens!!!

Bare så det er sakt så FINNES det varme og kalde nyanser i alle fargene, det finnes både varm og kald turkis, cerise, sort, grønn...osv.

Jeg tar fargeanalyse på folk.

Varme farger er høst og vår.

Kalde farger er vinter og sommer.

For meg kan du være både sommer og vår, men forskjellen kan du se. Har du en blålig/lilla tone i underhuden, så er du sommer, det finnes to såkalte hvite farger, offwhite og kritthvit(som snø)hvilke av disse to kler du? noen nevnte her hvorvidt man kler gull eller ikke? Det er mange sommrer som kler gull!!

Alle værdamene på tv2 var vår.....men ser det er begynt noen nye der nu....

Jeg selv er vår men min vennine er sommer. Vi begge kler gull, vi begge blir veldig brune om sommeren, vi begge er lyse i håret, det er KUN undertonen i huden hennes som skiller oss!

Hilsen lillemor.

Skrevet

Jeg er blond og blåøyd og kler varme farger (men også blåfarger).

Har fått fargeanalyse og jeg er VÅR.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...