AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 Skal være fadder til et familiemedlem om to måneder, men vet ikke hva jeg kan gi i gave. Har aldri vært i dåp før. Har dere noen anbefalinger? Var innom en gullsmed butikk i dag for å se, men det som var der var ikke då fint.. Anonymous poster hash: 36ee4...23c
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #2 Skrevet 20. juni 2015 Skal være fadder til et familiemedlem om to måneder, men vet ikke hva jeg kan gi i gave. Har aldri vært i dåp før. Har dere noen anbefalinger? Var innom en gullsmed butikk i dag for å se, men det som var der var ikke då fint.. Anonymous poster hash: 36ee4...23c Gutt eller jente? Mye skal du bruke?Anonymous poster hash: 726ad...ee9
DobbelX Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 Bokhandlerne har fine eventyr- og sangbøker som jeg gjerne bruker som gave i slike anledninger. Et annet alternativ kan være et servise (kopp, asjett, bestikk) med fint motiv på. Det finnes bl.a. et populært servise med Thorbjørn Egner-motiv i de fleste butikkene som fører servise. Noen ganger har jeg kjøpt slipsnål for barn hos gullsmeden (hvis det er en gutt selvsagt).
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 Kaj Bojesen har jo designet mange søte trefigurer, apen feks. Fin på rommet, og noe de kan ta med seg videre når de blir voksne.Anonymous poster hash: 726ad...ee9
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #5 Skrevet 20. juni 2015 Hva med en barnesovepose (en skikkelig en altså, ikke sånn Disney-pose) eller liten tursekk? Eller en barnestol? Vi har kjøpt fine små barnestoler til våre barn på tusserogtroll.no, og de brukes daglig.Anonymous poster hash: 56340...fff
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #6 Skrevet 20. juni 2015 Et varig minne, mener jeg fadderne bør gi til fadderbarnet. Anonymous poster hash: 59d39...3ea
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #7 Skrevet 21. juni 2015 Er en jente Takk for tips!Anonymous poster hash: 36ee4...23c
LilleBallerina Skrevet 21. juni 2015 #9 Skrevet 21. juni 2015 Våre har fått barnemedlemsskap hos Turistforeningen og Bergans-sekk hos tantene sine. Stor stas for oss voksne!
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #10 Skrevet 21. juni 2015 Som fadder får du være med på å gi barnet et kristen oppdragelse. (Om det er en kristen dåp da:) Hva med en barnebibel/bibel eller et enkelt smykke i sølv med et kors? Andre ting som kan være fine og få er Rørospledd, obosmedlemskap, smykkeskrin eller kanskje en sangbok? Lykke til☺️Anonymous poster hash: d8e9b...41a
Millimani Skrevet 22. juni 2015 #11 Skrevet 22. juni 2015 -Smykker -Penger -Gavekort -Bunadsølje som hun kan spare til hun en gang får bunad (kjenner til noen som gjorde dette med sine to barnebarn) -Sølvbestikk -Barneservise med barnets navn -Eventyrbøker, abonnement på barnebok-serier, andre bokklubber.. -Sølvforgylt smokk eller rangle (få tak i barnets første, og "forevige" den i sølv som et minne, evt med navn på) -Aksjefond -Porselensdukke -Broderi eller "sølvfat" med barnets navn, fødselsvekt og lengde, dato og klokkeslett for fødsel, og dåpsdato. -Smykkeskrin -Sparebøsse i sølv og gravering -Barnebilder -Barnemøbler, f.eks. en malt krakk med navn og fødselsdato -BSU-sparing -Bankkonto Et enkelt søk: "dåpsgave fadder jente" så får du en haug med idéer
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #12 Skrevet 22. juni 2015 Til mine fadderbarn har jeg gitt: Hjemmebrodert dåpsstreng, malt barnestol (navn, fødselsdato) og et armbånd, eller smykke som heter "min første ring" Anonymous poster hash: 89c9d...1e0
Gjest Solstråla88 Skrevet 22. juni 2015 #13 Skrevet 22. juni 2015 Her fikk minien gravert sølvskje av ene fadderen og hjemmestrikket teppe og eventyrbok av andre. Synes det er supre gaver
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #14 Skrevet 22. juni 2015 Til mine "fadderbarn" har jeg gitt barnebestikk fra Hardanger eller medlemsskap i boligbyggelag. Når det ikke er dåp er det jo offisielt faddere, så da har foreldrene valgt deg ut fordi de ønsker å knytte deg nærmere til familien. Anonymous poster hash: 7f7d0...b24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå