AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 I klassen til dattra mi går det en jente som alltid skal være best- i alt, og hun kommer med små utsagn som bryter ned de andre. Har feks dattra mi fått noe nytt og er spent på å vise det frem, kan det svært ofte hende at hun ikke går med det igjen etter første dag. Da har hun fått en kommentar, litt indirekte, om at det er "feil" farge eller feil mønster. Jenta mi sier ikke til meg at det er derfor hun ikke vil bruke tingen igjen, så hun beskytter henne veldig. Jeg vet med sikkerhet at dette er noe som rammer alle jentene i Kl. Og at alle er lei av det. Jeg har forsiktig tatt det opp med foreldrene men de virker ikke til å forstå hva deres datter holder på med.... Hun er jo så grei, Min datter vil ikke lengre leke med denne jenta. Hun unngår henne og tar aldri kontakt. Jeg ser hun har det vondt men hun vil ikke snakke om det. Foreldrene til denne andre jenta er nok veldig opptatt av at alt skal være perfekt, best i skole, idrett og alt. De har et større barn som har tendenser til ME i en alder av 15😕 er til utredning for dette nå. Så hva kan jeg gjøre for å hjelpe jenta mi til overse venninnens væremåte, ikke bli lei seg eller styrt av det? De går sammen på dans så de må ha kontakt og de er få elever i Kl så ikke så mange å spille på. Anonymous poster hash: 385bb...d73 1
Gjest Snuppi Skrevet 20. juni 2015 #2 Skrevet 20. juni 2015 Du kan ta det opp med foreldrene en gang til. Ikke vær så forsiktig denne gangen. Si det som det er. Involver kontaktlærer også da dette foregår på skolen.
Florence Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 Ja, gjør som Snuppi sier. Du kan også jobbe litt med datteren din. Hvor gammel er hun? Sånne som hun venninnen finnes overalt, og de holder på fordi folk lar de holde på. Noen på hennes eget nivå må rett og slett stå mot og ikke la henne holde på som hun vil. Jeg liker den fargen, jeg liker det mønsteret, så derfor går jeg med det, og gir blaffen i hva du synes. Det kan bli en verdifull lærdom til voksenlivet 2
Gjest O.G. Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 Enn om du gir datteren din beskjed om at hun har lov til å ta igjen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå