Gå til innhold

Problem med p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har brukt Yasmin p-piller i 2,5 år nå. Bruker av og til og hoppe rett fra et brett til et nytt uten å ta de hvite pillene, dette gjør at jeg ikke får noen blødning. Men nå for et par dager siden, 7 dager inn på et nytt brett fikk jeg plutselig blødninger. Ikke store, men små. Noen ganger med helt mørk farge. Det har vart i 3 dager nå. Noen som har opplevd dette? Jeg har aldri hatt det tidligere i løpet av disse to og et halvt årene....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånt som kan skje når du utsetter mensen..spesielt med Yasmin som har relativt lavt hormoninnhold.

Skrevet

Men hvorfor har det aldri skjedd før?? :-?

Skrevet

I hine hårde dager da jeg tok p-piller opplevde jeg dette hver gang jeg hadde gått på ett pillemerke i omtrent et år. Da måtte jeg skifte merke, så gikk det over. Jeg aner ikke hva det var eller hvorfor det skjedde, og dette i seg selv syntes jeg var litt urovekkende. Jeg tok bare enfase-piller, fordi alle andre forvandlet meg til en humørsykt og deprimert monsterkvinne....

Skrevet

En gang må være den første, dessverre... Veldig vanlig problem. Løsningen er som regel å bytte merke (til et som inneholder mer hormoner) - i hvert fall hvis det gjentar seg. Har selv byttet fem ganger, og nå har problemet også dukket opp med Marvelon, som jeg har gått på i tre år uten problemer. Det er noe dritt :wink:

Skrevet

Hvorfor ikke bare la vær å hoppe over mensen da?

Og bare akseptere at det er slik vi er.. :roll:

Lett for meg å si som bare har mensen i 3-4 dager.

:vinke:

Skrevet

Det kan like gjerne skje selv om du ikke hopper over.

Skrevet

ok... :oops:

var ikke klar over det.

Har selv gått på det samme merket i over 3 år, og det har aldri skjedd. Har heller aldri hoppet over en mens, bare utsatt den noen dager..

:vinke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Har også hoppet over mens med Yasmin, nå har jeg blødd i snart tre uker.....Tenkte å se det an etter neste mens. Hvis det ikke har gitt seg da, får jeg bytte merke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...