AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #1 Del Skrevet 20. juni 2015 Hei! Av en eller annen rar grunn kunne jeg tenke meg å jobbe på en flyplass, ved gateutgangen og sjekke boarding pass osv, hvor kan jeg finne disse stillingene? Er det hvert flyselskap som man må jobbe hos eller er det på selve flyplassen? Hva heter jobben?Anonymous poster hash: a4f6b...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #2 Del Skrevet 20. juni 2015 A, søk hos SAS, Norwegian, Widerøe, ol for den type jobb.Anonymous poster hash: f1c59...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #3 Del Skrevet 20. juni 2015 Ja*Anonymous poster hash: f1c59...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #4 Del Skrevet 20. juni 2015 De som jobber ved gateutgangen er som regel flyverter. Anonymous poster hash: 0b18f...82f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettina82 Skrevet 20. juni 2015 #5 Del Skrevet 20. juni 2015 Prøv Avinor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 20. juni 2015 #6 Del Skrevet 20. juni 2015 De som jobber ved gateutgangen er som regel flyverter. Anonymous poster hash: 0b18f...82f Nei, og heller ikke Avinor. Ei heller flyselskapene. Dette er vel folk fra holdingselskapene. Altså samme som har ansvar for innsjakk, bagasjehåndtering pushback med mere. Så det er de selskapene du må henvende deg til. Type Aviator, SGS, Røros Flyservice med mere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lisske Skrevet 20. juni 2015 #7 Del Skrevet 20. juni 2015 Har en venninne som jobber med dette, mener hun jobber i SAS. Men mulig jeg tar feil, og at det er Avinor. SYKE arbeidstider er det iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 20. juni 2015 #8 Del Skrevet 20. juni 2015 http://forum.flyprat.no/archive/index.php/t-85441.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 20. juni 2015 #9 Del Skrevet 20. juni 2015 Har en venninne som jobber med dette, mener hun jobber i SAS. Men mulig jeg tar feil, og at det er Avinor. SYKE arbeidstider er det iallefall Da jobber hun nok for noe som heter SAS Ground handling, (Der jeg skrev SGS som var det gamle). Dette er forsåvidt et handlingselskap eid av SAS, men det er et eget selskap som sådan. Så de som jobber der er ansatt i SGH og ikke i SAS. SGH og Aviator er jo de ledende handlingselskapene ihvertfall på OSL. På mindre flyplasser kan dette dog stille seg anderledes, vet at på mange av våre kortbaneflyplasser (sansynligvis alle) så har Widerøe egne folk som tar seg av bakketjenestene. Ikke noe de leier inn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 20. juni 2015 #10 Del Skrevet 20. juni 2015 Avinor, muligens også Røros flyservice? Du jobber jo på en måte for et flyselskap men via et handlingselskap. For eksempel så er du på innsjekkskranken og gaten for Norwegian, men ikke andre flyselskaper. Du kan derimot ta kurs for å få tillatelse til handling for andre selskap som for eksempel KLM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 20. juni 2015 #11 Del Skrevet 20. juni 2015 Avinor, muligens også Røros flyservice? Du jobber jo på en måte for et flyselskap men via et handlingselskap. For eksempel så er du på innsjekkskranken og gaten for Norwegian, men ikke andre flyselskaper. Du kan derimot ta kurs for å få tillatelse til handling for andre selskap som for eksempel KLM. Avinor har ingen ting med dette å gjøre. Røros Flyservice var på Gardermoen tidligere menn ikke nå lenger. Mulig de kan være på andre flyplasser men ikke på Gardermoen. Avinor har ikke handling overhode. Men du har kanskje sett det stå Aviator (Som faktisk er et handlingselskap) og så tenkt at det er Avinor det står. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #12 Del Skrevet 20. juni 2015 Har du sett på sidene til flyplassen du vil jobbe på ? Flyplassen her har "ledige stillinger" på nettsiden sin. Anonymous poster hash: c1838...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 20. juni 2015 #13 Del Skrevet 20. juni 2015 Avinor har ingen ting med dette å gjøre. Røros Flyservice var på Gardermoen tidligere menn ikke nå lenger. Mulig de kan være på andre flyplasser men ikke på Gardermoen. Avinor har ikke handling overhode. Men du har kanskje sett det stå Aviator (Som faktisk er et handlingselskap) og så tenkt at det er Avinor det står. Ja,muligens. er ikke sikker på navnene, vet om Avinor,røros flyservice og aviator. har jo ikke jobbet der selv, men kjenner 2 som har og de ble vel ansatt av røros flyservice og jobber for Norwegians avganger:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 20. juni 2015 #14 Del Skrevet 20. juni 2015 Ja,muligens. er ikke sikker på navnene, vet om Avinor,røros flyservice og aviator. har jo ikke jobbet der selv, men kjenner 2 som har og de ble vel ansatt av røros flyservice og jobber for Norwegians avganger:) Stemmer at Røros Flyservice var handlingsagent for Norwegian en periode. Men mener de er helt ute av fra Gardermoen nå. Avinor er det uansett ikke, Avinor er jo det som het Luftfartsverket tidligere og har ingen ting med dette å gjøre. Det er de som eier og styrer (de fleste av våre flyplasser) blant annet Gardermoen. Og det er de som står for all kontrolltjeneste. Men de har null og niks å gjøre med innsjekking og andre handlingopperasjoner for de enkelte flyselskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #15 Del Skrevet 20. juni 2015 Ah jeg blir jo ikke klokere. Jeg har sjekket både osl.no etter ledige stillinger, og de ulike selskapene. Til og med Avinor. Muligens er det bare ikke noen ledige stillinger innen akkurat det, nå, men når det er, så vet jeg ikke engang hva jeg skal se etter. Jeg har holdt øynene oppe i hele år og ikke funnet noe. Ser jeg på feil steder? Forøvrig vet jeg om flere som jobber som det (venner av venner, samme årskull osv, så faller uanturlig å spørre om hvordan de fikk jobben sin), og de er ikke flyvertinner. :-)Anonymous poster hash: 40f31...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 20. juni 2015 #16 Del Skrevet 20. juni 2015 Ah jeg blir jo ikke klokere. Jeg har sjekket både osl.no etter ledige stillinger, og de ulike selskapene. Til og med Avinor. Muligens er det bare ikke noen ledige stillinger innen akkurat det, nå, men når det er, så vet jeg ikke engang hva jeg skal se etter. Jeg har holdt øynene oppe i hele år og ikke funnet noe. Ser jeg på feil steder? Forøvrig vet jeg om flere som jobber som det (venner av venner, samme årskull osv, så faller uanturlig å spørre om hvordan de fikk jobben sin), og de er ikke flyvertinner. :-)Anonymous poster hash: 40f31...50d Du kan jo få en av deres felles bekjente til å spørre da, ingenting i veien med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 20. juni 2015 #17 Del Skrevet 20. juni 2015 Stemmer at Røros Flyservice var handlingsagent for Norwegian en periode. Men mener de er helt ute av fra Gardermoen nå. Avinor er det uansett ikke, Avinor er jo det som het Luftfartsverket tidligere og har ingen ting med dette å gjøre. Det er de som eier og styrer (de fleste av våre flyplasser) blant annet Gardermoen. Og det er de som står for all kontrolltjeneste. Men de har null og niks å gjøre med innsjekking og andre handlingopperasjoner for de enkelte flyselskap. ok,da sier vi det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå