Gå til innhold

Hvilken innboforsikring er mest rimelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg min første leilighet, og skal nå bestille innboforsikring. Det er snakk om en 2-roms hvor kun jeg bor. Hvilken innboforsikring er billigst? :)

Anonymous poster hash: 9dae8...290
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en komboforsikring fra DNB, det er innboforsikring, reiseforsikring og skadeforsikring om jeg ikke husker helt feil. Innbo er forsikret for 500.000. Koster 150 kr måneden. Siden det er en såpass billig komboforsikring har den noen begrensninger; reiseforsikring gjelder f.eks. kun når man tilbringer mer enn 24 timer hjemmefra. Men i forhold til prisen, synes jeg det er en knallforsikring :) Nå er vi to stykker som begge har den forsikringer da, så til sammen er vi forsikret for en million på innbo. Men selv om du bare er en, vil jeg si 500.000 holder i lange baner. Skulle det verst tenkelige skje, og du mister alt du eier i en brann f.eks, så får du kjøpt inn alt det mest nødvendige av klær, hvitevarer, møbler osv til den summen :)

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ulykken være ute, så vil du fort oppdage at det vil være smartest å velge den forsikringen som dekker dine behov, ikke nødvendigvis den som er billigst.

Anonymous poster hash: 67a93...30d
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en komboforsikring fra DNB, det er innboforsikring, reiseforsikring og skadeforsikring om jeg ikke husker helt feil. Innbo er forsikret for 500.000. Koster 150 kr måneden. Siden det er en såpass billig komboforsikring har den noen begrensninger; reiseforsikring gjelder f.eks. kun når man tilbringer mer enn 24 timer hjemmefra. Men i forhold til prisen, synes jeg det er en knallforsikring :)Nå er vi to stykker som begge har den forsikringer da, så til sammen er vi forsikret for en million på innbo. Men selv om du bare er en, vil jeg si 500.000 holder i lange baner. Skulle det verst tenkelige skje, og du mister alt du eier i en brann f.eks, så får du kjøpt inn alt det mest nødvendige av klær, hvitevarer, møbler osv til den summen :)

Om jeg forstår deg riktig så har du en innboforsikring, og samboer har en innboforsikring, en kan ikke forsikre samme innbo 2 ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp kjøpt forsikringer i Storebrand. Innboforsikringen koster 76,- kr mnd og vi er da forsikret for en million, noe som er mer enn nok for enebolig. Vil tro du klarer deg godt med 500 000. Så sjekk ut Storebrand :)

Gjensidige kan også gi gode priser dersom du er medlem i f.eks en YS-organisasjon.

Anonymous poster hash: 4229b...f97
Skrevet

Om jeg forstår deg riktig så har du en innboforsikring, og samboer har en innboforsikring, en kan ikke forsikre samme innbo 2 ganger.

Vi har da forskjellige eiendeler :P Hehe.

AnonymBruker
Skrevet

Er dette en borettslagsleilighet så får du gunstigst forsikring via boligbyggelaget, OBOS f.eks. dersom du er medlem der.

Er du fagorganisert, så får du og gunstig innbo og andre forsikringer der.

Hos oss svarer deg seg faktisk å betale medlemskap i boligbyggelag og ha forsikring på innbo via boligbyggelaget her vi bor, selv om vi ikke bor i bolig tilknytettet dette boligbyggelaget.

Så her må du snu deg rjndt og undersøke hva og hvor du kan få i markedet. Husk og at forsikring har to priser, en når du tegner forsikring, og en når du får bruk for forsikringen.

Anonymous poster hash: 51481...85c

Gjest Halvveis
Skrevet

Innboforsikring på ca. 500k + helårsforsikring for hele familien ligger på rundt 1k i året hos endel forsikringsselskaper. Betaler du (mye) mer så kaster du sannsynligvis penger til grådige selskaper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...