AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 Da hun var 7 år ble hun av en gymlærer utsatt for overgrep. Saken ble anmeldt og hun fikk en større erstatning som hun nå hsr brukt opp. Hun har fullført vg1 og vg 2 men fikk ikke lærlingplass.Men har søkt om ny skolerett og søkt skole til neste år.Problemet er at hun snur døgnet og har veldig mye fravær.Og kalkulerer sannsynligvis også med å skulke også til neste år for da slippet hun mas fra familien om å finne jobb siden lærerene står maktesløse og taushetsplikten beskytter henne. Hun har gått i terapi men avsluttet og har ikke ønske om terapi lenger.Hun drikker røyker og snur døgnet. I fjor arbeidet hun litt og har fått masse feriepenger og penger igjen på skatten som hun også søler bort uten tanke på neste år og at hun da mest sannsynlig ikke har rett på stipend. Når foreldrene forsøker å veilede henne truer hun med å flytte sier at Nav vil dekke bolig for henne så hun trenger ikke jobbe. Siden hun går på skole vil Nav sende regningen tilbake til foreldrene selv om hun har glimrende bomuligheter hos begge foreldre bare at der stilles det krav til henne nemlig at hun står opp om morgenen Struktur og frihet under ansvar. Familien kjenner seg maktesløse. Noen dom har råd å komme med?Anonymous poster hash: 295ed...deb
ilane Skrevet 20. juni 2015 #2 Skrevet 20. juni 2015 etter at man er fylt 18 år har ikke foreldrene noe ansvar lenger vel? Jeg hadde nektet å betale noe for den VOKSNE jenten.
Pengebingen Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 Det eneste jeg kan tenke meg er om noen klarer å forklare/vise henne fordelene med et bedre liv enn hva NAV kan tilby... Typ får hun aldri råd til å eie egen bolig, hus til familien sin osv om hun går på NAV. Men trolig klarer hun heller ikke se fremover, og da er det ganske håpløst. Dessverre har hun rett i at NAV vil sørge for at hun overlever, så kanskje det beste er å la henne styre som hun vil. Men si at dere kan komme med råd om hun en dag skulle ønske seg et liv med bedre økonomi og flere muligheter. Dessverre må alle få leve det livet de selv vil. Synd hun ikke ønsker noe bedre. Kan overgrepene være noe som hun fortsatt sliter med? Kanskje hun ikke selv vet at det påvirker henne i dag? Kanskje burde hun få oppfølging av psykolog. Det er ikke utenkelig at det påvirker hennes holdning til livet, selv om det er lenge siden... 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 Hun får ikke bolig av NAV og vil heller ikke få noen andre penger fra NAV sålenge hun ikke gidder å jobbe og følge aktivitetskravene. Hun havner nok på gata med de andre snylterne og slaskene som ikke gidder å ta seg sammen. Anonymous poster hash: 023d6...9cf 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #5 Skrevet 21. juni 2015 Hun får ikke bolig av NAV og vil heller ikke få noen andre penger fra NAV sålenge hun ikke gidder å jobbe og følge aktivitetskravene. Hun havner nok på gata med de andre snylterne og slaskene som ikke gidder å ta seg sammen. Anonymous poster hash: 023d6...9cf Det er svært vanskelig å havne på gata i Norge skal jeg si deg... (Så lenge man er norsk)Anonymous poster hash: 7b901...b9f
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #6 Skrevet 21. juni 2015 Visst du trur det er så lett og få penger fra Nav, så syns jeg dere skal la henne prøve det. Hun kommer til og få minimalt med penger og de har oppfølging. Syns dere skal la henne flytte ut, så kan hun se hvordan det er. Hva gjør nå det? Hun kommer ikke til og ha råd til røyk, drikke og slike ting uten å jobbe. Anonymous poster hash: 0ed4d...f1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå