Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Urinveisinfeksjon

Anbefalte innlegg

Gjest Tristessa
Skrevet

Ok, dette er litt ekkelt, men jeg må nesten bare spørre:

Har søkt på "uvi" her i forumet, og fått mange gode råd (det gjenstår bare å se om de funker), men jeg stusser på et av dem. Det sies at man ikke skal holde seg, fordi det ikke er bra. Gjelder dette i ikke-uvi-tilstander, eller også når man har uvi? Synes det er helt forj***** å gå på do i denne tilstanden - det gjør så grådig vondt! Fant ut at det ikke er sååå ille hvis jeg heller drøyer en stund mellom hvert besøk, men jeg er uansett like tissetrengt. Egentlig vil jeg helst slippe å fly på do slik jeg måtte i natt, det endte nemlig opp med gråt og tenners gnissel.

Og til sist - jeg skal jo drikke mye, og helst surt. Har trøkket i meg nærmere to liter cola/vann + en uanstendig dose tranebærskapsler til nå i dag. Er øl et greit botemiddel? Er drittlei brus, jus og orker ikke tanken på lime/sitronsaft nå... :-?

Skrevet

Du må nok tvinge deg til å komme deg på do - det er den eneste måten å få renset systemet.

Pass også på at du ikke går for lenge (ikke for mange dager) med UVI - hvis du ikke blir bedre etter f.eks. 3 dagers tid bør du ta kontakt med lege. UVI kan gå over til nyrebekkenbetennelse, og det er au-au. Hvis du får vondt i ryggen (over korsryggen - ut mot sidene) bør du ta kontakt med legen, da har du mest sannsynlig en begynnende nyrebekkenbetennelse.

Skrevet

Og drikk masse! Jeg pleier å drikke så mye at det alltid er litt mer enn to dråper som må ut..

Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg jobber med det! Synes bare det er enerverende å gå på do, og lide kun for noen dråper... Er obs på faren med nyrebekkenbetennelsen, fikk denne faenskapen i går ettermiddag en gang og hvis jeg ikke viser tegn til bedring i løpet av helgen, skal jeg gå til legevakten (har nettopp flyttet, og har ikke fastlege enda, derfor prøver jeg å fikse det selv først...).

Skrevet

Ikke drikk brus når du har UVI eller så mye brus til vanlig hvis du er plaga av UVI. Det er mye sukker i brus og det gjør det bare værre og at du lettere får UVI. Og det er også kullsyre i det som gjør at det kødder til i kroppen. Juice er heller ikke så bra for den inneholder mye sukker. Det beste å rense kroppen med er vann.

Jeg har vært veldig plaga med UVI i mange år. Jeg gikk til en akupunktør og han råda meg til å slutte med brus fordi den "forurenser" kroppen. Og det har hjulpet mye. Når man drikker mye brus får man sur ph i kroppen og det gjør at man lettere blir mottakelig for sykdommer og basselusker.

Og når du er frisk er det viktig å tømme blæra når du kjenner at du må på do. Hvis du holder deg blir det masse bakterierer inne i blæra som gjør at du lettere kan få en infeksjon.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette er tredje dagen min med det samme. Jeg kjører i meg juice hele tiden, og faktisk så er jeg nsten bra.

Allerede etter en dag forsvant de smertene som stråler helt ut i fingrene du vet......Juice er tingen.

Ikke hold deg, men gå å do.

Skrevet

Hør på Pussicat: hold deg langt borte fra brus!

Tranebærkapsler og appelsinjuice er bra!

Hilsen Ella

Skrevet

Jeg pleier å få kraftige anfall av uvi, og følger en egenkomponert standardoppskrift hver gang.

Jeg spiser c-vitaminer som snop. Mye fordi jeg ikke takler juice. Tranebærkapsler i hopetall, selvfølgelig. Kaffe i kombinasjon med masse vann, det får fart på systemet.

Man må ikke holde seg, for hele poenget er å få tatt knekken på basseluskene, og helst skylle de ut. Så alt vanndrivende er bra. Men kanskje ikke øl... Grønn te er også fint, tror jeg. Det smaker godt iallfall :)

Skrevet

Hvis du skal bli bra uten medesin må du drikke masse, man skal vel egentlig det når man går på medesin også men jeg får sånne sinnsyke smerter og tisser blod klumper (æsj) når jeg blir dårlig. Når det er som værst prøver jeg ikke å gå så mye på do - det er helt sinnsykt vondt! Tar ca 4 timer fra jeg tar medesin til de værste synptomene forsvinner har jeg funnet ut.

Hvis du klare å gå masse på do så er det det beste!

Har flere ganger klart å drikke bort begynnende UVI. Drikk vann og jucie, men du klarer ikke å drikke like mye brus eller jucie som vann.

Gjest Tristessa
Skrevet

Er lei av brus også nå, drikker te, kaffe, øl (i går kveld i det minste, pleier også å få fart på systemet) og vann med en dæsj Rose's lime i og tar tranebærskapsler. Har hatt mye problemer med for mye magesyre før, så her er det tydelig at jeg må velge mellom to onder. Men! Første natten med dette utysket sprang jeg på do med fem minutters mellomrom, og gråt og bar meg - det var noe av det aller, aller verste jeg har vært med på. Men i natt sov jeg faktisk fra 11 til 9 uten å gå på do, og i dag morges kunne jeg konstatere at jeg holder på å bli bedre. Det går litt i perioder da, håper bare det holder seg...

Skrevet

Jeg var mye plaget av urinveisinfeksjoner en periode da jeg var liten, og husker at det hjalp litt mot smertene hvis jeg tisset i en bøtte med glovarmt vann.

Skrevet

Jeg fikk urinveisinfeksjon mens jeg var i usa. Det som reddet meg da var c-vitaminer og tranebærkapsler. Jeg ble faktisk helt bra. Jeg kunne jo selvsagt ha gått til lege, men nå slapp jeg jo det.

Skrevet

Spis yogurt det er mage regulerende og surt......drikk maaaaaase vann og apelsinjuce..

Ser at mange har sakt at det er dumt å holde seg det er sant og så må du tøme bløren helt presse ut hver dråpe slik at baktereiene ikke ligger å god gjør seg i blæren din.

Pass bare på at det ikke begynner å verke i nyrene for det er faktisk godt mulig og få nyrebekken betennelse og det er mye verre en urinveis innfeksjon.

Skrevet

Her kommer et kjempetips fra en med kjempeerfaring med UVI.

Dette sammen med masse vann og tranebær, det hjelper det kan jeg love deg. Det vil minske infeksjonen betraktelig

Jeg har alltid en medisin som heter Seleksid liggende hjemme, siden jeg i gjennomsnitt har hatt 8 UVI pr år. Helt Jæ..ig!!!

Lykke til :klem:

Skrevet
Tapp en bøtte med kokende vann. Hell i 3-4 dl grønnsåpe. Sitt over bøtten uten underklær, og med et håndkle hengene over lårene for å stoppe dampen. Sitt i 1-2 timer ( varm gjerne vannet opp igjen etter hvert.)

Meget mulig at det var sånn vi gjorde det også. Jeg husker bare at å sette seg på den bøtta var som å komme til himmelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...