Gå til innhold

Enkelt bryllup i utlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg håper noen som har erfart eller som har tips og råd om å gifte seg i utlandet er villige til å hjelpe meg litt :)

Vi har nettopp forlovet oss, og er enige i at vi ikke ønsker et tradisjonelt bryllup med gjester, kirke-gåing, kaker og taler. Han er rett og slett ikke typen, og jeg har en familie spredt over tusen vinder som er vanskelig å samle.

Vi ønsker å gifte oss i utlandet et sted. Det bør være billig da jeg fremdeles bare studerer. Helst ikke kirke. Vi vil gjerne kunne være der en uke eller to, men kan også bare være en langweekend. Det eneste festlige vi krever er at vi skal kunne spise en god middag etterpå, og gjerne på et sted med utsikt.

Har sett på Santorini og bryllupspikene. Syns kanskje det blir litt dyrt med bryllupspikene når det ikke er mye vi krever, samt at Santorini virker som et litt dyrt feriested. Men det hadde vært perfekt å kunne gifte seg der på stranda med utsikt over havet! Har også tenkt på langweekend i Paris.

Tips??

Anonymous poster hash: f6438...213

Gjest ulvepopcorn
Skrevet

Tenker dere å gifte dere alene eller med familien?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo sjekke hvor det er norske ambassader som foretar vielser hvis dere ikke ønsker kirkelig vielser. Så tar dere det derfra. Noen har lang ventetid.

Jeg syns det ser romantisk ut med "bryllup på stranda" med sommerbrun brus, flagrende hår og kjole... Men så er jeg typen til å bli solbrent og oppspist av mygg, så ser for meg ei rødglinsende brud med store, hovne myggstikk og oppsvulmede føtter av varmen... Det romantiske bildet blekner... Men du er kanskje en helt annen type og tåler sola bedre enn meg  :-)

Anonymous poster hash: ad1e0...a0c
Skrevet (endret)

https://www.sjomannskirken.no/arbeid/bryllup/

De behøver ikke nødvendigvis snakke masse om Gud og Jesus under vielsen og det er jo et godt alternativ. Står at det koster 4500kr, men kan være dyrere hvis det skal være ute eller et annet sted enn der kirken er.

Ser ut til at det er gratis ved de ambassadene som har vigselsrett. Men hvertfall i Roma stod det at vielsen finner sted på et møterom, da ville nok jeg valgt å betale litt ekstra for at de er litt mer fleksible i Sjømannskirken. 

Kan jo være verdt å sjekke:

Vielse utendørs i Torrevieja
Vi har ett uteområde vi tilbyr som vigselssted i Torrevieja. Det er ved et sted som heter Torre del Moro, blant gamle ruiner og med utsikt over Middelhavet. Forutsetningen er imidlertid at brudeparet selv ordner alle praktiske forhold rundt seremonien, enten selv eller gjennom bryllupsplanlegger. Sjømannskirken stiller kun med prest når vigsel skjer andre steder enn i Sjømannskirken. Andre alternativ utenfor Sjømannskirken er kirker og kapell innen rimelig avstand.

Endret av funginger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...