Badehette Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 Min kjære og jeg er snart klare til å sende ut invitasjonene til bryllupet vårt. Han mener det ser mer ordentlig ut å ha med etternavnet i invitasjonen. F.eks.: "Vi ønsker Ole og Kari Olsen hjertelig velkommen(...)". Dette også når vi skal sende til foreldrene våre. Jeg syntes det blir rart å inkludere etternavn, ettersom nordmenn snakker til hverandre med fornavn. I tillegg føler jeg det blir mer personlig å kun bruke fornavn. Er det vanlig å bruke etternavn i invitasjonen?
Gjest Sleeve Skrevet 20. juni 2015 #2 Skrevet 20. juni 2015 Vi gjorde ikke det på våre invitasjoner. Aldri selv mottatt med etternavn heller, men synes ikke det er rart om dere velger fult navn. For vår del hadde og invitasjone fått dårlig plass dersom etternavn også skulle ha stått.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #3 Skrevet 21. juni 2015 Jeg har fått med bare fornavn i de jeg har fått. Et argument mot etternavn er at det blir veldig mye å skrive fordi det kan være mange etternavn i en familie. I min kjernefamilie er vi 3 stk som alle har forskjellige etternavn. Anonymous poster hash: a5644...e19
SiMa Skrevet 21. juni 2015 #4 Skrevet 21. juni 2015 De vi inviterte i bryllupet var folk vi kjente godt nok til at vi er "på fornavn" med dem, så for oss var det ikke naturlig å bruke etternavn i tillegg. Som den over nevner kan det bli mange etternavn også, det er flere som er samboere/ikke skiftet navn da de giftet seg. Jeg kan også forstå din forlovede, bryllupsinvitasjoner er ofte formelle, og i formelle sammenhenger er det naturlig å bruke etternavn. Vi løste det på den måten at vi skrev en liten hilsen til hver enkelt under navnet, og skrev våre navn under der.
melatonin Skrevet 21. juni 2015 #5 Skrevet 21. juni 2015 jeg tenker at det er noe man gjør hvis det er et veldig formelt bryllup.. eller kongelig
Badehette Skrevet 22. juni 2015 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2015 Takk for innspill! Tror jeg nå skal klare å argumentere meg til kun fornavn
Adara Skrevet 22. juni 2015 #7 Skrevet 22. juni 2015 Hvis mannen din vil bruke etternavn, kan ikke du bare si deg enig også gjør dere det?
Brud2014 Skrevet 22. juni 2015 #8 Skrevet 22. juni 2015 Vi brukte bare fornavn - hadde ikke plass til etternavn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå