Gå til innhold

Barnedåp... Svigermor ber inn uten vårt samtykke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha en liten barnedåp med våre nærmeste.

Svigermor forteller at hun i tillegg har bedt sin tante, fordi hun vil at hun skal delta.

Vi ønsker ikke dette og kjenner dama knapt.. Hun er borti 90 år, og dårlig både i kropp og hørsel.

Svigermor har fått beskjed om å trekke tilbake invitasjonen, men nekter.

Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: ddc48...d47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket forhold har din mann til sin grandtante?

Dårlig gjort å invitere uten lov! Men leit for tanten å bli u-invitert. Forklar heller til svigermor at dette ikke blir akseptert neste gang.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

La dama komme. Det betyr mye for din svigermor, og kan vel ikke gjøre så mye fra eller til for dere.

Anonymous poster hash: 28e91...18a

• Liker 27
Gjest chisandra
Skrevet

Du kan da ikke få svigermor til å trekke innbydelsen...hvis det kun gjelder den gamle tanten, så ville jeg latt det passere.

Svigermor har sannsynligvis skjønt at dette ikke ble mottatt med glede.

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har ikke noe spesielt forhold til henne.

Svigermor spurte om vi kunne be henne, vi sa nei. Hun gjorde det likevel.

Vi blir kun 11 stk i barnedåpen og min mann er den eneste som kan hente henne på gamlehjemmet som er 45 minutter unna oss. Dette ødelegger mye av dagen vår.

AnonymBruker
Skrevet

La dama komme. Det betyr mye for din svigermor, og kan vel ikke gjøre så mye fra eller til for dere.

Anonymous poster hash: 28e91...18a

Tuller du TS?! Prøver å trekke innbydelsen(ja, grufullt med gammelt menneske døden nær du ) til 90 år gammel dame? Nei fytterakkern så stygt gjort!

Anonymous poster hash: 6ffb2...b6f

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Vi blir kun 11 stk i barnedåpen og min mann er den eneste som kan hente henne på gamlehjemmet som er 45 minutter unna oss. Dette ødelegger mye av dagen vår.

Åh stakkar deg! Hold opp med sutringen din ! får håpe ingen er så stygge og inviterer deg den gang du er 90 år da.

Anonymous poster hash: 6ffb2...b6f

• Liker 7
Skrevet

Jeg ville ønsket tanten hjertelig velkommen. Så ville jeg sjekket om transportbiten kunne ordnes på noe vis, taxi for eksempel. Hør med svigermor og sykehjemmet der hun bor, om mulighet for hjelp på den biten.

Svigermor overkjører dere på denne, fordi svigermor har antageligvis rett i dette tilfellet, hun bør få komme, og setter sikkert stor pris på det.

Å trekke innbydelsen er direkte hjerteløst. Det er bra for barnet og familien at dere er en inkluderende familie, og barnet er født inn i en større sammenheng, hun/han er en del av samfunnet og familien nå.

At grandtante har dårlig helse, dårlig hørsel, er 90 år og din mann kjenner henne knapt, er argumenter FOR at hun skal komme, ikke mot.

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at svigermor ikke burde blandet seg inn, men på hvilken måte ødelegger det deres dag at mannen må hente henne, og at hun er tilstede under selskapet?

Som sagt forstår jeg frustrasjonen din over at svigermor har tatt seg friheter, men når skaden først har skjedd synes jeg dere bør gjøre det beste ut av det, og det å snakke om at det ødelegger dagen deres blir i mine øyne for dumt.

Anonymous poster hash: 1c2af...6d6

• Liker 8
Skrevet

Vi blir kun 11 stk i barnedåpen og min mann er den eneste som kan hente henne på gamlehjemmet som er 45 minutter unna oss. Dette ødelegger mye av dagen vår.Anonymous poster hash: ddc48...d47

La grandtanta komme, men be svigermor hente henne i taxi. Skjønner at du ikke vil at mannen skal være borte så lenge - jeg hadde blitt veldig stressa dersom mannen hadde vært borte tre timer på dåpsdagen (regner da med at du mener at reisen er 45x4 min for tur-retur på både henting og hjemtur). Jeg syntes dåpsdagen var travel nok for oss begge to med å gjøre i stand, lage mat, rydde, fordi amminger og bleieskift tar en del tid det også, og alt kan ikke gjøres/ forberedes dagen før. Men er det virkelig bare din mann som har førerkort av en familie på 11?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig frekt å invitere noen uten deres samtykke, så langt er vi enige. Men nå har skaden skjedd, og å ville trekke tilbake en invitasjon til en gammel dame er så kaldt og hjetterått at jeg får helt vondt bare av tanken. Er dere SÅ selvsentrerte!?

Anonymous poster hash: d0803...ea7

• Liker 12
Skrevet (endret)

Pleier svigermor og gjøre sånt eller er dette første gang?

Er hennes egne foreldre død og hun føler det er viktig for henne

og ha denne tanten med som en erstatter for egne foreldre?

Det er selvfølgelig ikke riktig av svigermor og be denne tanten etter

at dere har sagt nei, men noe sier meg dere burde sagt ja fordi det

betyr mye for svigermor og sikkert denne tanten! Det er dette vi lærer

barna våre; noen ganger må man gjøre ting for andre selv om det

er noe en ikke har så lyst til selv; for å glede andre!

Hvis det ikke finnes noen annen mulighet enn at mannen din henter

beregner dere god tid på morgenen, svigermor får ta seg av tanten

når hun kommer og dere har tid til de siste forberedelsene!

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter dere. Dama på 90 vet ikke at hun ikke er velkommen vel? Skaden er skjedd, så jeg ille gjort det beste ut av det.

Samtidig (!) er det på sin plass at din svigermor ordner med transport for henne. DET skal IKKE dere stresse med den dagen. Om ikke svigermor kan gjøre det, da får hun si til 90-åringen at hun dummet seg ut der.

Anonymous poster hash: bfcc5...88d

• Liker 13
Skrevet (endret)

-

Endret av Frk.34
AnonymBruker
Skrevet

I vår familie så går eldre, ensomme mennesker utenfor det vi bestemmer som grense for invitasjoner. Om vi setter grensen ved søsken/foreldre, inviteres fortsatt min mors gammeltante, fordi hun er alene og har ikke mange rundt seg. 

Kan ikke fatte og begripe hvorfor man ikke kan inkludere denne gamle damen som sikkert ikke har så mye som skjer i livet. Det er sjelden jeg er enig i å overkjøre noen, men akkurat på dette mener jeg svigermor gjør helt rett. Skyss bør forresten ordnes på annet vis. 

Anonymous poster hash: 325e5...494
  • Liker 15
Skrevet

La nå den 90 år gamle grandtanta til mannen din få komme, kan ikke forstå hvordan dette kan ødelegge dåpsdagen deres, herregud. 

Jeg hadde nektet å kjøre tre timer for å hente/kjøre hjem, da. Det burde svigermor tenkt på før hun inviterte. 

• Liker 2
Skrevet

Må si jeg blir litt sjokkert over at dette er et stort problem og ødelegger dagen deres.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Himmel og hav,sier jeg. Kan damen virkelig ødelegge dagen for dere.? Dårlig hørsel....når ble det ekskluderingsgrunn? Da har hun høreapparat til bruk. Når dere ikke tenkte på henne, så tok svigermor grep. Transport er vel ikke største problemet. Er hun som du beskriver, så har hun tt kort. Sikkert ikke mye ute, så da har hun vel nok på kortet til å komme seg til dere. Dere er vel så unge at dere tenker på gamle folk som bry. Skam dere. Hun burde vært på gjestelisten.er hun veldig dårlig, så vil ikke hjemmet ordne henne og sende henne fra seg, om det ikke er tilrådelig.Jeg blir bare flau på deres vegne

Anonymous poster hash: df071...31e

• Liker 2
Skrevet

Jeg såg for meg at Svigermor inviterte i øst og vest da jeg trykket på linken, men da det bare gjalds ei gammel tante så må jeg innrømme at jeg ikke ser hvor hen problemet ligger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg såg for meg at Svigermor inviterte i øst og vest da jeg trykket på linken, men da det bare gjalds ei gammel tante så må jeg innrømme at jeg ikke ser hvor hen problemet ligger.

Det samme tenkte jeg da jeg så overskriften. 

Anonymous poster hash: 56996...ea6

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...