AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 Dere må da ha en veldig stabil økonomi? Jeg selv har to jobber, hvorav den ene er en ekstrajobb med ulikt antall vakter hver mnd og har også div trygder som har et helt annet skattetrekk enn vanlig inntekt. Jeg har lån som jeg betaler inn litt ekstra på i ny og ne slik at rentene ikke blir helt som det er skissert på betalingsplanen. Rentene endrer seg jo også for tiden slik at summen renter endrer seg. For meg er det helt håpløst å regne ut nøyaktig hva skatten blir. Ser ut til å være litt vanskelig for skatteetaten også, for på selvangivelsen påsto de at jeg skyldte 26000, og eneste endring jeg gjorde var å legge inn litt kjøring som skulle utgjøre noen tusen i fradrag, men nå er de plutselig kommet til at jeg skylder bare 4500. Anonymous poster hash: b6441...da1
nordlending Skrevet 20. juni 2015 #2 Skrevet 20. juni 2015 Nå jobber jeg kun deltid (er student), men pleier å "anta" mer inntekt enn nødvendig på skattekortet, så slipper jeg å tenke på at jeg kanskje skatter for lite
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 Dere må da ha en veldig stabil økonomi? Jeg selv har to jobber, hvorav den ene er en ekstrajobb med ulikt antall vakter hver mnd og har også div trygder som har et helt annet skattetrekk enn vanlig inntekt. Jeg har lån som jeg betaler inn litt ekstra på i ny og ne slik at rentene ikke blir helt som det er skissert på betalingsplanen. Rentene endrer seg jo også for tiden slik at summen renter endrer seg. For meg er det helt håpløst å regne ut nøyaktig hva skatten blir. Ser ut til å være litt vanskelig for skatteetaten også, for på selvangivelsen påsto de at jeg skyldte 26000, og eneste endring jeg gjorde var å legge inn litt kjøring som skulle utgjøre noen tusen i fradrag, men nå er de plutselig kommet til at jeg skylder bare 4500.Anonymous poster hash: b6441...da1 Jeg beregner å betale inn så lite skatt som mulig, og betaler baksmellen minus 98 kroner innen fristen. Dermed kommer jeg ut i null. Ser det ikke som noe poeng å komme i null før ekstrabetalingen, bedre å få de små rentene man kan i mellomtiden. Og ikke minst kunne disponere pengene når man vil, istedenfor å vente på skattepenger man aldri vet sikkert når kommer. Anonymous poster hash: df002...324
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå