AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #21 Del Skrevet 22. juni 2015 Jeg tenker at det kommer mye dritt inn i en sandal som vil sette seg i sokker/strømpebukse/svette føtter. Og dette vil vel gi ganske mye ekstra støv og dritt i barnehagen så sant barna skal inn å leke igjen.... Da får de faktisk skifte sokker på barnet. Barnehagen skal kle barna etter årstiden, om vinteren må de noen ganger/ofte skifte våte klær så får de noen ganger skifte skittne/sandete klær om sommeren. Blir som å si at barna ikke får leke ute om vinteren det fordi de blir våte og drar med sørpe inn. Anonymous poster hash: 0e2d3...a2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 22. juni 2015 #22 Del Skrevet 22. juni 2015 Kanskje barnet ditt ikke vil bruke sandaler i barnehagen? Min nektet konsekvent å bruke sandaler i hele fjorsommer, så han gikk i joggesko. Funket fint det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 22. juni 2015 #23 Del Skrevet 22. juni 2015 Jeg sier som en annen bruker: SPØR barnehagen Ingen vits i å spekulere her inne. Det kan godt være ditt barn valgte støvlene selv, eller de skulle et eller annet der støvler var et bedre valg. Min datter velger ofte støvler fremfor joggesko, selv om jeg selv ikke vil bruke støvler hvis jeg ikke MÅ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #24 Del Skrevet 22. juni 2015 Det er ikke fordi at barnehagen er redd for sand fra sandalene inne. --. Har dere aldri opplevd at deres barn klager på at de har sand mellom tærne eller inni sokkene når de går i sandaler i sandkassa eller på stranden (som visuelt kan sammenlignes med store sandkasser det alltid finnes i de fleste barnehager.) I barnehagen klager små barn på dette hele tiden, og foretrekker joggesko som holder mere tett. Støvler får barnet ha på i tilfeller hvor personalet har latt barnet få kle seg selv. Barn liker støvler. Barnehagen vil ikke ødelegge gleden med mestring av å ordne seg selv. Barnehagen prøver å rettlede, men barnets ønsker går først når det er slike enkle ting . Det er ellers mye barn ikke får lov til å gjøre, eller må følge av regler, så man ser sine kamper ann. Barfota er ikke å foretrekke i barnehager, det skjer ofte at barn tråkker på veps, eller ødelegger tær i sykling på trehjulsykkler osv. Eller blir tråkket på foten av andre barn.Anonymous poster hash: f93e4...959 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. juni 2015 #25 Del Skrevet 23. juni 2015 Våre har aldri brukt sand i barnehagen. Det er veldig ubehagelig med sand mellom tærne og de leker jo mye i sand så det føles bedre med joggesko og sokker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piri Formis Skrevet 23. juni 2015 #26 Del Skrevet 23. juni 2015 De er akkurat passe, hekter seg ikke fast, ikke vanskelig å løpe i, de var ikke på tur. Som sagt er det skotøy jeg bruker hjemme stort sett hver dag det står navn på innsiden og de var på plassen til ungen. Synes støvler var litt dårlig valg på en så varm dag... Klamt og fælt.Anonymous poster hash: b7ee4...b29 Kanskje ungen valgte det selv? Her løper jenta rundt i bomullsjakka når det blåser, i stedet for vindjakka, fordi hun velger det selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå