Gå til innhold

Bruker dere ikke sandaler i barnehagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Varmt og godt, sendte med sandaler. Bruker de endel hjemme. Ble ikke brukt......

Anonymous poster hash: b7ee4...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror jeg tok hjem joggeskoene i fjord for at sandlene skulle bli brukt. Hadde sandaler med lukka tå, syntes det var tryggers i barnehagen.

Anonymous poster hash: 0e2d3...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir det ikke mye sand i sandaler?

Anonymous poster hash: e1166...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror jeg tok hjem joggeskoene i fjord for at sandlene skulle bli brukt. Hadde sandaler med lukka tå, syntes det var tryggers i barnehagen. Anonymous poster hash: 0e2d3...a2c

De tok på støvler istedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir det ikke mye sand i sandaler? Anonymous poster hash: e1166...88e

Blir det ikke mye sand i sandaler? Anonymous poster hash: e1166...88e

Nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke spørre de ansatte i barnehagen hvorfor de ikke ble brukt? Det er vel ingen her inne som vet hvorfor.

Men jeg kan jo spekulere: Sandalene er for små/store, vanskelige å løpe i, kan hekte seg fast? De skulle på tur i skogen og ville beskytte barneføttene mot kvister, brennesle etc.? Det var ikke så varmt som du trodde, eller ble kaldere utover dagen? De ansatte oppdaget ikke at sandalene var med, eller visste ikke hvem de var sine?

Jeg kan jo fortsette å gjette, men det enkleste er å spørre de som vet svaret. Vi sender noen ganger barnet i barnehagen med sandaler, hvis det er skikkelig varmt, men vi har med joggesko i tillegg. Da kan de tilpasse sko etter aktivitet. Vårt barnehagebarn liker aller best å gå barbeint når det er varmt, men det er jo ikke alltid det går an heller. :)

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye sand ja, sokkene blir aldri rene, ha ha. Men er godt og luftig.

Men din bhg tar det på barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ikke spørre de ansatte i barnehagen hvorfor de ikke ble brukt? Det er vel ingen her inne som vet hvorfor.

Men jeg kan jo spekulere: Sandalene er for små/store, vanskelige å løpe i, kan hekte seg fast? De skulle på tur i skogen og ville beskytte barneføttene mot kvister, brennesle etc.? Det var ikke så varmt som du trodde, eller ble kaldere utover dagen? De ansatte oppdaget ikke at sandalene var med, eller visste ikke hvem de var sine?

Jeg kan jo fortsette å gjette, men det enkleste er å spørre de som vet svaret. Vi sender noen ganger barnet i barnehagen med sandaler, hvis det er skikkelig varmt, men vi har med joggesko i tillegg. Da kan de tilpasse sko etter aktivitet. Vårt barnehagebarn liker aller best å gå barbeint når det er varmt, men det er jo ikke alltid det går an heller. :)

De er akkurat passe, hekter seg ikke fast, ikke vanskelig å løpe i, de var ikke på tur. Som sagt er det skotøy jeg bruker hjemme stort sett hver dag :) det står navn på innsiden og de var på plassen til ungen. Synes støvler var litt dårlig valg på en så varm dag... Klamt og fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er akkurat passe, hekter seg ikke fast, ikke vanskelig å løpe i, de var ikke på tur. Som sagt er det skotøy jeg bruker hjemme stort sett hver dag :) det står navn på innsiden og de var på plassen til ungen. Synes støvler var litt dårlig valg på en så varm dag... Klamt og fælt.

Igjen: Spør de som jobber i barnehagen om grunnen.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si fra bhg da vel :) Og ta med støvlene når du leverer dersom det er en tørr og varm dag, så er du bombesikker på at de ikke blir brukt.

Anonymous poster hash: abee3...817
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil vel bli en del ekstra sand inne i barnehagen hvis barnet går ut på tur/i sandkassen på formiddagen og så skal inn og leke etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det vil vel bli en del ekstra sand inne i barnehagen hvis barnet går ut på tur/i sandkassen på formiddagen og så skal inn og leke etterpå?

Hvorfor tror alle at bhg sitt uteområde er en stor sandkasse? ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men barna skal da få ha på gode luftige sko om det er varmt vel? Blir det mye sand får de ta av skoene utenfor døra. Barnets komfort er jo viktigst. Går jeg i lette sko/sandaler skal barna slippe varme joggesko.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller beste er uansett å spørre barnehagen om slike ting. Kanskje har de en god grunn, kanskje ikke? Og fortell hva du ønsker for ditt barn. Og veldig viktig: Merk tydelig med barnets navn, at fottøy er umerket, er en veldig god grunn til at barnet  måtte ha på seg noe annet på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ren gjetting: hvis barnet ditt er ett av dem som klarer seg selv, har kanskje han/hun selv valgt skotøy?

I bhg jeg jobber har vi noen barn som hopper oppi det letteste, uansett vær og vind ;)

Å dere: blir sand i joggesko å! Det er faktisk fordel med sandaler, sanden detter ut igjen når ungen løper rundt:)

Anonymous poster hash: bc857...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Hvor tafatt er ikke du da, TS, som ikke kan ta opp dette med de ansatte i barnehagen, i stedet for å lage en tråd her inne. En tråd hvor du skriver en setning i annet hvert innlegg...

Er du en av dem som hele tiden har ting du er misfornøyd med, men som du aldri tør ta opp, men klager om til alle andre i stedet? Kommunikasjon med de ansatte er den beste måten å få til et godt samarbeid på. 

Her har det vært fint vær siste uken, og en gutt kom sprettende ut i shorts og støvler. Jeg spurte om han ikke heller ville ha joggesko - spurte han flere ganger - men neida, han ville ha støvler. Ok, helt greit for meg, man velger sine kamper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men barna skal da få ha på gode luftige sko om det er varmt vel? Blir det mye sand får de ta av skoene utenfor døra. Barnets komfort er jo viktigst. Går jeg i lette sko/sandaler skal barna slippe varme joggesko.

Jeg tenker at det kommer mye dritt inn i en sandal som vil sette seg i sokker/strømpebukse/svette føtter. Og dette vil vel gi ganske mye ekstra støv og dritt i barnehagen så sant barna skal inn å leke igjen.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi det sikkert er på landet slik alle KG-innlegg er?

Anonymous poster hash: 459a0...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...