AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 Ja, egentlig vet jeg ikke helt hvorfor jeg reagerer på dette. Men i 8 tiden i dag tidlig hørte jeg en konstant bjeffing, noe som så klart er vanlig å høre til tider i et borettslag. Etter en stund tenkte jeg at kanskje det var en hund som hadde slitt seg løs, siden bjeffing var så konstant, så jeg åpnet døren til vårt hus, gikk rundt det som er vår "kant", og så at naboene hadde satt sin relativt lille hund i et bånd som de hadde festet på døren. Jeg er så klart klar over at det er helt vanlig å sette hunder ut i hagen osv, men disse folkene har satt hunden på bakken, rett på asfalten, der alle må gå forbi for å komme seg til husene (selv om de har hage). Jeg vet egentlig ikke helt hvorfor jeg reagerer så mye på dette, kanskje det er litt fordi jeg har sett før at naboene har virket veldig irriterte på hunden før og at dette farger min oppfattelse av situasjonen. Nå har hunden sluttet å bjeffe og har lagt seg ned på asfalten. Så da er spørsmålet, er dette noe å bry seg om? Overreagerer jeg veldig? Eller er ikke dette helt greit? Anonymous poster hash: 3f7f5...df0
paperlily Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 Herregud, er ikke naboene redde for at hunden deres skal bli angrepet av en annen hund? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 Nei, om det er greit at de bare har festet båndet på inngangsdøra, satt hunden ut på asfalten den alle må gå for å komme seg til og fra husene sine, og om det er greit at de har latt han sitte ute og bjeffe i en time (han hadde stoppet når jeg skrev innlegget, men nå har han startet igjen). Tenker at de kunne ha satt han ut i hagen med en bedre plass å sitte/ligge på enn rett på kald asfalt hvor alle går forbi.Anonymous poster hash: 3f7f5...df0 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #5 Skrevet 20. juni 2015 Nei, om det er greit at de bare har festet båndet på inngangsdøra, satt hunden ut på asfalten den alle må gå for å komme seg til og fra husene sine, og om det er greit at de har latt han sitte ute og bjeffe i en time (han hadde stoppet når jeg skrev innlegget, men nå har han startet igjen). Tenker at de kunne ha satt han ut i hagen med en bedre plass å sitte/ligge på enn rett på kald asfalt hvor alle går forbi.Anonymous poster hash: 3f7f5...df0
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #6 Skrevet 20. juni 2015 Høres ut som at de ikke bryr seg om hundens ve og vel. Det er ikke rette måten å gjøre det på. Anonymous poster hash: 190c5...18c 5
Brimi Skrevet 20. juni 2015 #7 Skrevet 20. juni 2015 Høres ut som at de ikke bryr seg om hundens ve og vel. Det er ikke rette måten å gjøre det på.Anonymous poster hash: 190c5...18c Enig, hvorfor i all verden skal bikkja stå ute på asfalten hvis de har en fin hage? 1
Jobbermedbarn Skrevet 20. juni 2015 #8 Skrevet 20. juni 2015 Hørtes ikke bra ut! Er soverommet deres på den andre siden? Høres ut som de vil sove videre og ikke ta sitt ansvar....Trist! 1
FantasDick Skrevet 20. juni 2015 #9 Skrevet 20. juni 2015 Høres litt spesielt ut å sette hunden utenfor døra når de har hage den kunne vært i. At den bjeffer en time er jo heller ikke bra, den trives tydeligvis ikke utenfor døra alene. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #10 Skrevet 20. juni 2015 Putt en lapp i postkassen deres om at det er deres ansvar som hundeeier og sørge for dyrets ve og velferd og sørge for å aktivere og gi den nok stimulans slik at den ikke bjeffer konstant. Og kontakt dyreforeningen eller dyrevernforeningen for videre råd, for her høres det ut som hunden ikke har det bra. Eiernes sitt ansvar! Anonymous poster hash: f2c99...d24 4
Ruccula Skrevet 20. juni 2015 #11 Skrevet 20. juni 2015 Det høres ikke ut som denne hunden har et godt hjem Jeg ville fulgt nøye med på situasjonen der fremover og konfrontert dem og ringt mattilsynet om ikke situasjonen bedrer seg. Dette er en uskyldig liten skapning, det er viktig at folk holder øynene åpne og gjør noe om man ser urett mot dyr 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #12 Skrevet 21. juni 2015 Takk til alle som har svart! DA var det altså ikke bare jeg som overreagerte litt. Etter to timer tok de hunden inn igjen, og siden har jeg ikke sett den. Husene her i borettslaget er bygd slik at en må gå ut i hagen fra soverommet, så jeg regner med at de ikke ville sette hunden i hagen for å selv slippe å høre på bjeffingen. Men jeg skal følge litt med, skjer det flere ganger kommer jeg nok til å si noe. Om ikke annet, bare for å gi beskjed om at de ikke kan la hunden stå ute og bjeffe slik at alle plages. Hunden er forresten en Bolonka, så når jeg sa at den var liten mente jeg ikke at det var en valp. Tenkte jeg skulle få med det, slik at ingen misforstod Anonymous poster hash: 3f7f5...df0
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #13 Skrevet 21. juni 2015 Neste gang kan du bare ta med hunden og gi den til Falken, si den hadde rømt. Da må de betale 1000kr for å få den ut igjen. Tror ikke de gidder å sette hunden der lengre etter det. Anonymous poster hash: bf8f5...750 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #14 Skrevet 21. juni 2015 Og atter en gang Salman få bevis for at folk ikke passer sine egne saker! Er det noe galt i å sette hundre ute? Hva så om den bjeffer? Her jeg bor står det flere hunder ute i godværet og noen bjeffer. Hallo! Det er tross alt hunder. Det er hunden måte å kommunisere på! Kanskje litt dumt at det var asfalt, men kjære deg. Hunder dør faktisk ikke av det! Hva om det var skygge der??? Hunder er rovdyr som vi mennesker har bestemt at VI skal bestemme over. Hunder skal ikke bjeffe, for det bestemmer VI. Hunder skal holdes i fangenskap fordi VI mennesker er egoistiske. VI skal bestemme over alle dyrene hele tiden, og hjelpe meg dersom naboen IKKE gjør som jeg gjør. Da skal de anmeldes, klages på og hetses med. Skjerp dere!! Kan heller ringe barnevernet på ungen som gråter til alle døgnets tider og politiet på fulle voksne mennesker som går og roper på vei hjem fra byen, eller på søppelkjørere kl halv syv om morningen. Nei, kjære meg. La folk være i fred snart!!Anonymous poster hash: e63b4...ba4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #15 Skrevet 21. juni 2015 Jeg hadde ringt på og sagt at de nok har glemt hunde ute. Anonymous poster hash: e8880...cdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå