AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 Beklager langt innlegg, men håper virkelig at dere vil lese gjennom det likevel... Greia er, at jeg bor i et boligsameie, der mange har hunder. Selv om det står i ordensreglene at hund skal holdes i bånd på området rundt blokkene, er det flere som bryter denne regelen. Og det er såklart de med unghunder som har minst kontroll over (fille-)bikkjene sine som gjør dette. Jeg har en gammel og sær hund som over hodet ikke er interessert i å hilse på hundene, og som begynner å bjeffe høylydt når de kommer løpende og egler seg innpå ham (de er løse og han er i bånd). Jeg har mange ganger vært nødt til å fjerne hunden selv ved å prøve å kysje dem vekk, men de fortsetter å være innpåslitne! Og at eierne roper 'stopp', 'sitt' osv på avstand har jo null effekt på unghunder som ikke er ferdig dressert og som syns min hund er mye mer interessant enn å høre på eieren sin. Jeg har forsøkt å ta det opp med dem ved å si at min hund ikke er helt "god" (skylder på han) og at han ikke vil hilse. Men problemet fortsetter å vedvare og jeg er MØKK lei! Hva ville dere ha gjort? Si fra til eierne i klartekst, og på hvilken (høflig helst) måte? Jeg har allerede kjeftet på en nabo som ikke behandlet hunden sin bra (hun la den i bakken og rett og slett satte seg på den fordi den bjeffet to ganger), så jeg er nok allerede kjent som 'den sinte hundedama' i sameiet. Jeg ønsker jo å ha en god tone med naboene, men dette går ut over hunden min og vår trivsel ute. Det er forøvrig et stort område rett ved blokkene der hunder kan løpe løse og ikke plage noen, samt et skogsområde ved siden av sletta- men går de dit- neida.. Har vurdert å ta det opp med styret i sameiet, men syns samtidig at det er å dra den litt langt. Håper noen kan gi meg råd om hva jeg bør gjøre. Hilsen sint hundedame. Anonymous poster hash: 65ce1...d23
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #2 Skrevet 20. juni 2015 Det er jo båndtvang nå for tiden, så ja det er på sin plass og si i fra. Både til styret og evt politiet. Anonymous poster hash: 3cefb...74d 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 Det er jo båndtvang nå for tiden, så ja det er på sin plass og si i fra. Både til styret og evt politiet.Anonymous poster hash: 3cefb...74d Takk for svar! Det er sant, det er jo faktisk båndtvang nå. Tenkte jeg ikke på.. (sint hundedame) Anonymous poster hash: 65ce1...d23
daemonia Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 Gi dem en advarsel om at hvis de ikke holder hunden i bånd så sier du fra til styret. Og gjør de ikke det så gjør du alvor utav det. Regler er regler, og i et sameie vil deres hunder fort bli til sjenanse for flere enn bare deg. Det er de sikkert allerede.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #5 Skrevet 20. juni 2015 Gi dem en advarsel om at hvis de ikke holder hunden i bånd så sier du fra til styret. Og gjør de ikke det så gjør du alvor utav det. Regler er regler, og i et sameie vil deres hunder fort bli til sjenanse for flere enn bare deg. Det er de sikkert allerede. Jeg er så enig, bare har ikke så lyst å være enda mer sint hundedame. Men kanskje jeg bare må manne meg opp og si fra på en direkte måte. Min hund har det jo ikke hyggelig ute, så må tenke på hans ve og vel også. (s.h.) Anonymous poster hash: 65ce1...d23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå