Gjest Mocchhaa Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 Har drevet å prøvd å "manne meg opp" i flere uker nå, men ender alltid opp med "bare en boks/pakke til, så slutter jeg" Får liksom litt angst av og ikke kjøpe og bare slutte brått, men har det funket for noen av dere? Kan jo kansje prøve å trappe ned, men hvor effektivt er det? Er nikotintyggis eller lignende effektivt?
Chizue Skrevet 20. juni 2015 #2 Skrevet 20. juni 2015 Neeii... Slutte brått fungerte ikke på meg...Da jeg oftest kom hjem igjen, pakket ut varene mine fra butikken og DER lå det en ny pakke...Og jeg tenker "hvordan...hva...hæ?Skulle jo ikke ha dette" og minutter, kanskje timer senere går jeg fram og tilbake forbi snusboksen og ender opp med å ta en liten pris likevel og så har vi det gående og jeg tenker "Jeg slutter etter neste boks..Vent neste etter der og der"-10bokser senere *oops* Men jeg har kuttet ned..Nå er jeg 1 uke uten, kunne alltids kjøpt niktofri snus, bare for å ha den følelsen under leppa, men da kan jeg like gjerne putte munnvann på en bomullsdott eller lignende Sukkerfrie pastiller fungerer også, for hver gang man har lyst på snus, så tar man en pastill, eller tyggis.. Jeg trodde at det å slutte å røyke kom til å bli ille, så jeg startet å snuse istedet, det er den dummeste avgjørelsen min hittil, for snus er absolutt vanskeligere å slutte med
Gjest Mocchhaa Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 Neeii... Slutte brått fungerte ikke på meg...Da jeg oftest kom hjem igjen, pakket ut varene mine fra butikken og DER lå det en ny pakke...Og jeg tenker "hvordan...hva...hæ?Skulle jo ikke ha dette" og minutter, kanskje timer senere går jeg fram og tilbake forbi snusboksen og ender opp med å ta en liten pris likevel og så har vi det gående og jeg tenker "Jeg slutter etter neste boks..Vent neste etter der og der"-10bokser senere *oops* Men jeg har kuttet ned..Nå er jeg 1 uke uten, kunne alltids kjøpt niktofri snus, bare for å ha den følelsen under leppa, men da kan jeg like gjerne putte munnvann på en bomullsdott eller lignende Sukkerfrie pastiller fungerer også, for hver gang man har lyst på snus, så tar man en pastill, eller tyggis.. Jeg trodde at det å slutte å røyke kom til å bli ille, så jeg startet å snuse istedet, det er den dummeste avgjørelsen min hittil, for snus er absolutt vanskeligere å slutte med Sånn det er hos deg også ser jeg! Har tenkt på nikotinfri også men føler liksom.. vet ikke trur kansje ikke det blir å funke så bra? Er jo verdt å prøve med pastiller eller noe sånt kansje Haha samme ting gjorde jeg. Røykte først, så sluttet jeg med røyk ved å snuse istedenfor, og nå kan jeg gå fram og tilbake, men føler kansje det er litt bedre å snuse for helsa, men går litt att og fram. Tror kansje snus er værre å slutte med. Er så lett å bare ta seg en snus når man kan snuse inne, mens røyken må man oftest ut for å ta, så er litt mere ork
Gjest Belle âme Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 Eg slutta berre med ein gang, men det trenger heilt sinnsjuke mengder med viljestyrke.
_LanciA_ Skrevet 20. juni 2015 #5 Skrevet 20. juni 2015 Etter å røykt i 14 år slutta jeg med Champix. Gikk mye lettere enn jeg trodde. Prøvde flere ganger med nikotin tyggis og bare slutte. Men jeg sprakk flere ganger. Etter champix kuren har jeg ikke tatt et trekk. Hver gang jeg kjenner lukta av røyk blir jeg kvalm. Det er straks 2 år siden jeg slutta
FantasDick Skrevet 20. juni 2015 #6 Skrevet 20. juni 2015 Jeg slutta det sekundet jeg stod med en positiv graviditetstest i hånda. Slutta å drikke kaffe i samme slengen fordi kaffe og røyk hører sammen i pausene på jobb. Hadde en e-sig uten nikotin liggende og brukte den et par ganger om dagen i 2-3 dager når jeg holdt på å klikke (gjerne pausene på jobb). Nå drikker jeg litt kaffe igjen.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #7 Skrevet 20. juni 2015 Champix og sterk vilje for 4 år siden. Anonymous poster hash: 02f46...4c9
Gjest Castielz Skrevet 20. juni 2015 #8 Skrevet 20. juni 2015 Jeg sluttet å kjøpe snus eller røyk, og holdt meg unna alkohol i 2 mnd. Etter det har det bare gått av seg selv.
Gjest Skrevet 20. juni 2015 #9 Skrevet 20. juni 2015 Jeg har røyket i 20 år. Sluttet med røyk på dagen og gikk over til snus. Etter en stund så bestemte jeg meg for å kun snuse 5 ganger om dagen. Så gikk jeg ned til 3 snus om dagen. Så sluttet jeg helt. Nedtrappingen tok meg 1 mnd Nå har jeg vært nikotinfri i 7 mnd uten noen problemer. Har forsøkt å slutte å røyke utallige ganger, og tryna etter en dag hver gang Uten snusen hadde jeg aldri klart det
Gjest Mocchhaa Skrevet 20. juni 2015 #10 Skrevet 20. juni 2015 Jeg har røyket i 20 år. Sluttet med røyk på dagen og gikk over til snus. Etter en stund så bestemte jeg meg for å kun snuse 5 ganger om dagen. Så gikk jeg ned til 3 snus om dagen. Så sluttet jeg helt. Nedtrappingen tok meg 1 mnd Nå har jeg vært nikotinfri i 7 mnd uten noen problemer. Har forsøkt å slutte å røyke utallige ganger, og tryna etter en dag hver gang Uten snusen hadde jeg aldri klart det Denne hørtes ikke så dum ut Får prøve nedtrapping jeg da. Typisk å gå over til snus når man prøver å slutte å røyke Sitter her nå, to snus jeg skal prøve å overleve på til jeg legger meg, og kjenner allerede suget, sikkert pga jeg skriver om det Bra du klarte å slutte da. Sparer jo masse penger og tenner og det som er! Hehe
Gjest Skrevet 20. juni 2015 #11 Skrevet 20. juni 2015 Jeg skal ærlig innrømme at jeg ofte får lyst på både røyk og snus, men det store suget er borte så det er ikke vanskelig å legge fra seg den tanken. Jo mer man fokuserer på hvor lite man skal snuse den dagen, jo vanskeligere blir det. Porsjoner ut snusen til satte klokkeslett, og IKKE ta en snus før du skal. Imellomtiden så finner du på ting. Jeg vasket MYE her hjemme i den perioden
Gjest Mocchhaa Skrevet 20. juni 2015 #12 Skrevet 20. juni 2015 Jeg skal ærlig innrømme at jeg ofte får lyst på både røyk og snus, men det store suget er borte så det er ikke vanskelig å legge fra seg den tanken. Jo mer man fokuserer på hvor lite man skal snuse den dagen, jo vanskeligere blir det. Porsjoner ut snusen til satte klokkeslett, og IKKE ta en snus før du skal. Imellomtiden så finner du på ting. Jeg vasket MYE her hjemme i den perioden Haha det er nokk sant. Vurderte å spille litt, da får jeg tankene over på noe annet, selvom det dog også er litt vanskelig da jeg alltid sitter med snus i leppa når jeg spiller! Men da får jeg trent på det også Skal sette ut til klokkeslett, takk for gode tips!
Gjest Skrevet 20. juni 2015 #13 Skrevet 20. juni 2015 Ja spill er også fint å bruke, for da kan man glemme tiden litt
liraj Skrevet 20. juni 2015 #14 Skrevet 20. juni 2015 Var det Mark Twain (?) som sa: Det ikke er noe lettere enn å slutte å røyke: jeg gjorde det utallige ganger !
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #15 Skrevet 20. juni 2015 Sluttet å snuse ved å begrense snusen til tre ganger om dagen (en på morgenen, en midt på dagen og en før jeg la meg) Resten av dagen brukte jeg nikotinfri snus og kick-up. Etter noen dager kuttet jeg ut snusen midt på dagen, så om kvelden, og da var det ingen sak å kutte ut morgensnusen også. Sukkerfrie pastiller, kjærlighet på pinne osv. hjalp også. Lykke til! Anonymous poster hash: 8d648...a18
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #16 Skrevet 20. juni 2015 Jeg slutta røyke med nikotin tyggis, trappet ned med røyk, og erstattet med tyggis, fungerte supert for meg, gikk mye bedre enn forventet. Har vært røykfri siden 2010 nå Anonymous poster hash: 1cff9...e5d
Thessandra Skrevet 20. juni 2015 #17 Skrevet 20. juni 2015 Jeg og kjæresten bestemte oss for å slutte sammen. Vi sparte pengene og brukte dem til å gjøre noe koselig sammen isteden
Gjest Mocchhaa Skrevet 20. juni 2015 #18 Skrevet 20. juni 2015 Sluttet å snuse ved å begrense snusen til tre ganger om dagen (en på morgenen, en midt på dagen og en før jeg la meg) Resten av dagen brukte jeg nikotinfri snus og kick-up. Etter noen dager kuttet jeg ut snusen midt på dagen, så om kvelden, og da var det ingen sak å kutte ut morgensnusen også. Sukkerfrie pastiller, kjærlighet på pinne osv. hjalp også. Lykke til! Anonymous poster hash: 8d648...a18 Takk!
Gjest Mocchhaa Skrevet 20. juni 2015 #19 Skrevet 20. juni 2015 Jeg og kjæresten bestemte oss for å slutte sammen. Vi sparte pengene og brukte dem til å gjøre noe koselig sammen isteden Åh, så koselig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå