AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Jeg har drevet med kampsport i en 3-4 år, og i løpet av den tiden har jeg fått (vonde) muskelknuter langsmed høyre skulderblad. Har forsåvidt muskelknuter på andre siden også, men de er ikke vonde. Jeg får skryt av god teknikk så dem jeg trener med vet ikke hva det kan være som gjør det. Aller verst er sånn "skyggeboksing," der jeg ikke har noe motstand(partner, boksesekk e.l), men får det litt ellers også. Det har blitt gradvis verre med årene så det er tydelig at det er slag-trening som gjør det. Har prøvd å gå regelmessig til profesjonell massør, men det virker bare å være lindrende i ettertid, og hjelper ikke på å unngå problemet:\ Jeg elsker å holde på med dette, men nå begynner det å bli så vondt at jeg snart må gi meg:( Noen råd? Anonymous poster hash: 0aa51...527
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 Jeg ville prøvd en fysioterapeut. Anonymous poster hash: 94312...d31
Supraspinatus Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 Jeg ville også prøvd en fysioterapeut. Om du bare trener boksing og ikke noe drag eller stabiliseringstrening for scapula så er det ikke helt usannsynlig at du har skader der, og ikke nødvendigvis bare muskelknuter.
fotosyntesen Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 Dette har hjulpet meg mye. Det krever litt egeninnsats. Bruk av tennisball eller massasjeball mot en vegg. https://www.youtube.com/watch?v=WZokan5cldE
Basun Skrevet 20. juni 2015 #5 Skrevet 20. juni 2015 Regner med at du trener en kampsport som fokuserer på hofterotasjon. Dersom fysioterapeuten ikke finner ut av det vil jeg råde deg til å enten ta en pause fra slag eller bruke kroppsvekt fremfor rotasjon. Vet at dette gjør deg mindre effektiv i en del kampsporter, men det kan fungere på trening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå