Gjest Sobril Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Er velsignet med en god hud, og har bare vært solbrent tre-fire ganger i løpet av livet. Nå er jeg i Syden, og flesket til med faktor 10 over hele kroppen. Men - jeg lå nok så lenge på ryggen at da jeg snudde meg over på magen har solkremen bak blitt gnidd av. Nå er jeg rosa som en gris på hele baksiden. Aldri vært så solbrent før. Nuvel... I tillegg til å være velsignet med denne gode(?) huden, er jeg også velsignet med en god posjon paranoia. Jeg tenker selvsagt hudkreft med det samme Hvor ofte skal man være solbrent før det er fare på ferde?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 Godt spørsmål, ingen kan gi deg svaret, beklageligvis. Men faktor 10 er veldig lavtni suden nå når solen er på sitt sterkeste. Selv i april må min gode hud ha 15 eller høyere for å unngå å bli brent. Kos deg i nydelig vær! Du fortjener det. (Kom over dagboka di, for noen uker siden, har ikke ord....)Anonymous poster hash: 1e58b...2e6
Gjest Sobril Skrevet 19. juni 2015 #3 Skrevet 19. juni 2015 Takk Ting går MYE bedre, og akkurat nå er vi på bryllupsreise Faktor 10 ser ut til å ha holdt foran i hvert fall, men heretter skal jeg bruke 20 for sikkerhets skyld. Har ikke solt meg skikkelig på årevis, både fordi jeg setter pris på huden min og fordi jeg ikke følte meg så lekker under og etter svangerskapet. Nå har jeg tydeligvis tatt litt av når jeg skulle svinse med den nye bikinikroppen min
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 Smør deg i alle fall med parfymefri aloe vera og unngå mer sol på ryggen:) Jeg har vært mer eller mindre solbrent omtrent hver sommer fra barneskolealder, nå er jeg 40 og har nå ikke fått noen problemer enda(bank i bordet!). Men kommer vel litt gener inn i bildet, noen er sikkert mer disponert til å utvikle hudkreft enn andre. Så husk minst 20faktor! Anonymous poster hash: b3f5d...29c
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #5 Skrevet 20. juni 2015 Man bør faktisk ikke være ute i solen når den er som sterkest - dvs mellom 12-15. Anonymous poster hash: 607a4...4f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå