AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Hvordan opplevde familien dette? Var storesøsknene sjalu, eller mest glad for den lille?Anonymous poster hash: 3a1c4...6d7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 Her er storesøster helt fantastisk! Ikke vært sjalu i det hele tatt. Hjelper til med den lille og underholder henne. Helt fantastisk å se på ☺ det er ca 5 år mellom dem.Anonymous poster hash: 9b013...eb0
skruf Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 Det er nesten 6.5 år mellom mine, og det har aldri vært et problem med sjalusi. Tvert i mot så var størstejenta ei hengiven storesøster da de var små. Det var litt greit og, for hun var så gammel at hun hadde forståelse for at jeg måtte amme og at jeg da ikke akkurat kunne gjøre andre ting. Hun var også så gammel at hun kunne høre etter/leke med lillesøster mens jeg tok en dusj eller f.eks lagde middag. Nå er størstejenta myndig, og lillesøster er straks 12 år. Merker jo såklart avstanden mellom de mtp at den eldste er voksen og den minste et barn, men det er ikke et problem. Søstrene har en god tone, vi reiser fortsatt på ferie sammen, og de liker seg i hverandres selskap. Lillesøster ser veldig opp til storesøster. En annen ting som er praktisk nå når den eldste er så gammel er at hun kan være barnevakt når mannen min eller jeg er på jobb i helgene eller kveldene (turnus begge to). Det var heller ikke like stressende som hva jeg har sett at det kan være med barn som er tette i alder (har venninner som har fått barn med 2 år i mellom, og jeg vokste opp med to søsken som bare har 14mnd i mellom seg) Jeg synes iallefall at det har vært veldig greit å få barn med såpass aldersforskjell i mellom de.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 Jeg er gravid nå, føder om ikke så lenge. Har et barn på 6,5 år som har mast lenge om å få søsken, så h*n er i ekstase å gleder seg veldig, koser med magen og prater med babyen! Håper det går like bra når den lille kommer!Anonymous poster hash: 09d0a...f79
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #5 Skrevet 20. juni 2015 7,5 år mellom meg og broren min. Var stas da han var baby og fram til han ble 5-6 år. Etter det har det bare vært krangling og uenigheter. Først nå når vi begge er voksne er vi blitt venner og kan omgås som folk, men vi har ikke den gode kontakten, nei. Vi er som enebarn begge to, egentlig. Hvis vi var av samme kjønn hadde det kanskje vært annerledes?! Skulle fortsatt ønske vi hadde et søsken til, en eller ei i mellom.Anonymous poster hash: a9151...524 1
Rilum80 Skrevet 20. juni 2015 #6 Skrevet 20. juni 2015 Har en h*n på 7 mnd nå og har to fra før på 11 og 14 år . Var veldig spent , men de er bare helt fantastiske og omsorgfulle med masse kjærlighet . Viktig at de to elste får sin oppmerksomhet også .
Carro123 Skrevet 20. juni 2015 #7 Skrevet 20. juni 2015 Aldri vært sjalusi hjemme hos oss. Oss søsken har alt fra 3 år til 17 års mellomrom. Duvilnok ha mye mer hjelp nå enn om de hadde vært 3-4 år. Sjalusi kommer vell ann på, ofte er søsknene bare veldig stolte
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #8 Skrevet 20. juni 2015 Aldri sjalusi her. 6,5 år i mellom. De er samme kjønn begge toAnonymous poster hash: 97210...ef4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #9 Skrevet 22. juni 2015 5 år mellom broren og meg. Mora mi sier at det har vært en drøm. Broren var stor nok da jeg kom. Men slik jeg ser det,jeg husker bare krangling,slåsskamper osv. Broren passet på meg,ja,men han ville ikke det egentlig,fordi det var et must og da kunne han ikke leke med vennene hans. Etter at han flyttet ut,vokste jeg opp som enebarn nærmest. Jeg har to tette bar, 14måneder mellom,de er nå 4 og 5 år. Kanskje det kommer en attpåklatt også men da skal de være to om å passe på den nye. Vi får se.Anonymous poster hash: 0a2ab...a44
Ulrikke Skrevet 22. juni 2015 #10 Skrevet 22. juni 2015 Her er den minste 5, 6 og 10 år yngre enn de tre andre. Problemfritt absolutt hele veien! Ingen sjalusi å spore (annet enn at de tre eldste kunne diskutere hvem av dem som skulle "drive" med babyen sånn helt i starten )
RightNow Skrevet 22. juni 2015 #11 Skrevet 22. juni 2015 Her gikk det så som så. Han var 5 1/5 år da hun ble født. Var en del sjalusi, så vi måtte passe på at ikke klemmene ble for harde og gi en del beskjeder. Men nå har det blitt bedre (hun er 11 mnd). Han har jo blitt vant til henne og er begynt å dulle mer med henne. Men han kan fremdeles være litt hærjete. Nå er jeg gravid med NR 3... Og ser for meg en litt annen sjalusi fra hun når denne kommer 😱 iik
LatersBaby Skrevet 22. juni 2015 #12 Skrevet 22. juni 2015 Det har gått over all forventning. Eldstejenta var 6 år da yngste ble født. Ingenting sjalusi, og forståelse for at det blir litt annerledes en periode grunnet babyen (amming, lite "alenetid" med bare henne osv.) Hun er en super storesøster som er kjempe flink med lillesøstra, hun er kjempe stolt av henne og skryter av "verdens beste lillesøster" til alle hun treffer.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #13 Skrevet 23. juni 2015 Har bror i nær alder og søster som er 6 år yngre enn meg. Lekte mye mer med han og kranglet mye mer med henne. Nå i voksen alder er vi gode venner alle tre. Men jeg mener likevel at søsken bør være ganske tette i alder.Anonymous poster hash: fd3e9...49e
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #14 Skrevet 23. juni 2015 Jeg var ikke sjalu på min yngre bror som er 6 år yngre, og det er også han jeg har mest kontakt med i voksen alder selv om jeg har to søsken av samme kjønn i langt nærmere alder.Anonymous poster hash: 1841b...578
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå