AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Jeg har jogget mye de siste årene, men i vinter har jeg ikke løpt i det hele tatt. Begynte å løpe igjen på våren, men det har ikke blitt så mange joggeturer. I dag, under en joggetur, fikk jeg kjempevondt i korsryggen, og aner ikke hva dette kan være for noe. Har også opplevd å få vondt i nakken under joggeturer. Hva kommer dette av? Kan det være at jeg har en dårlig løpeteknikk? Noen som kan hjelpe meg? Anonymous poster hash: fdb1f...135
Basun Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 Det kan komme av flere ting som feks. skjevhet i ryggen, anspenthet eller belastning. Dersom du tidligere har vært i god form kan hjernen din "tvinge" kroppen din til å arbeide hardere enn den takler. Dette kan gi skader. Ujevn vektfordeling kan også være en faktor. Anbefaler at du tar en tur til fysioterapeut.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #3 Skrevet 19. juni 2015 Jeg har jogget mye de siste årene, men i vinter har jeg ikke løpt i det hele tatt. Begynte å løpe igjen på våren, men det har ikke blitt så mange joggeturer. I dag, under en joggetur, fikk jeg kjempevondt i korsryggen, og aner ikke hva dette kan være for noe. Har også opplevd å få vondt i nakken under joggeturer. Hva kommer dette av? Kan det være at jeg har en dårlig løpeteknikk? Noen som kan hjelpe meg? Anonymous poster hash: fdb1f...135 Tror nok det bare er fordi det er lenge siden du har jogget, eg i hvert fall alltid slik med meg etter lange pauser. Anonymous poster hash: c412f...562
Poppie Skrevet 19. juni 2015 #4 Skrevet 19. juni 2015 Har opplevd å få "hekseskudd" etter løpeturer, er da gjerne så godt som immobil i flere dager før det går over etter ca en uke. Så vidt jeg vet er det ikke noen forklaring på det (har snakket med lege), det bare oppstår, og det beste man kan gjøre er å myke opp område med varme, massasje og bevegelse (selv om det gjør skitvondt). Om du er stiv i korsryggen i morgen, og i tillegg har heftige smerter, er det godt mulig det er dette du har fått. Kjipt, men lite man får gjort med det .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå