Blablaa Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Hei, vi er to venninner på 19 og 20 år som skal til Praha neste helg Er det noe veldig viktig vi må huske på? Gruer meg litt da jeg er litt naiv, og veldig lettlurt. Har hørt så mye prat om at de lurer turister veldig ofte og vi er to jenter som reiser alene. Tips mottas med stor takk!
Guybrush Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 Hold dere unna gamlebyen og sentrum-sentrum med tanke på restauranter. Anbefaler heller å stikke vest over brua for gode restauranter og mer normale priser som tjsekkerne selv også benytter
Blablaa Skrevet 19. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2015 Hold dere unna gamlebyen og sentrum-sentrum med tanke på restauranter. Anbefaler heller å stikke vest over brua for gode restauranter og mer normale priser som tjsekkerne selv også benytter Hmm, ja det sa meg ikke så mye hehe. Vi skal bo på Andel's Hotel & Suites Prague. Hvor ligger det i forhold til brua? Jeg er ikke så flink med geografi, og eier null retningssans. Men sentrum og gamlebyen bør vi helst holde oss vekke fra? Hvorfor det?
Blondinka Skrevet 19. juni 2015 #4 Skrevet 19. juni 2015 Hmm, ja det sa meg ikke så mye hehe. Vi skal bo på Andel's Hotel & Suites Prague. Hvor ligger det i forhold til brua? Jeg er ikke så flink med geografi, og eier null retningssans. Men sentrum og gamlebyen bør vi helst holde oss vekke fra? Hvorfor det? Antakeligvis for å unngå å spise unødvendig dyrt. Ellers er Praha en ganske trygg by, oppfør deg på samme måte som du ville gjort i en hvilken som helst annen (fremmed) by, antar jeg.
jordbarn Skrevet 19. juni 2015 #5 Skrevet 19. juni 2015 Bruk sunn fornuft og pass på tingene deres, så går det nok bra. Er en veldig fin by
Blablaa Skrevet 19. juni 2015 Forfatter #6 Skrevet 19. juni 2015 Okei! Har hørt mye om lommetyveri der, noen tips til det? Tenkte å putte penger og kort i bh, men vet ikke hvor jeg skal legge tlf. Haha, jeg gruer meg litt, aldri vert i en sånn storby. Utelivet da, noen som vet hvordan det er?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #7 Skrevet 19. juni 2015 Hold deg unna britene. De har NULL kontroll over seg selv når de er fulle. Veninna mi ble klådd på mens vi gikk langs gatene en gang, det skulle mye hyling til for at han skulle gi opp og gå sin vei... Tydeligvis er Praha en av de Europeiske byene som lider av "british stag party"-syndromet, så vær forsiktig.Anonymous poster hash: 9b60f...51b
Blablaa Skrevet 19. juni 2015 Forfatter #8 Skrevet 19. juni 2015 Hold deg unna britene. De har NULL kontroll over seg selv når de er fulle. Veninna mi ble klådd på mens vi gikk langs gatene en gang, det skulle mye hyling til for at han skulle gi opp og gå sin vei... Tydeligvis er Praha en av de Europeiske byene som lider av "british stag party"-syndromet, så vær forsiktig.Anonymous poster hash: 9b60f...51b hjelpe meg. Bare mens hun gikk på gatene en kveld så kommer det briter og kladder? Æsj.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #9 Skrevet 19. juni 2015 Hold dere unna gamlebyen og sentrum-sentrum med tanke på restauranter. Anbefaler heller å stikke vest over brua for gode restauranter og mer normale priser som tjsekkerne selv også benytter TGI Friday i gamlebyen var faktisk beste måltidet vi fikk i løpet av vårt besøk, mye bedre en i Oslo. Ta normale forholdregler i forhold til lommetyver, pass på i store folkemengder. Ikke drikk for mye, gatene i byen er ikke nødvendigvis rette så det er fort gjort å gå seg vill, selv edru. Anonymous poster hash: 85644...ac9
jordbarn Skrevet 19. juni 2015 #10 Skrevet 19. juni 2015 Vi var 3 kusiner som reiste der alene for noen år siden. Vi var vell 18, 21 og 22. Hadde skulder veske som jeg gikk med tvers over hele tiden. Vi var over alt, gamlebyen osv. Tenkte ikke noe over at det var mye tyveri da, men så jeg litt vandt med storbyer :-P Ikke ta med deg alle pengene på en gang. Gjem litt her og der for nødstilfeller. Eks i koffert med lås og bare ta med deg det du trenger der og da. Ha med deg MasterCard i tillegg til visa for nødstilfeller, men hjem det en annen plass enn lommeboka :-) 1
Blondinka Skrevet 19. juni 2015 #11 Skrevet 19. juni 2015 (endret) Hold deg unna britene. De har NULL kontroll over seg selv når de er fulle. Veninna mi ble klådd på mens vi gikk langs gatene en gang, det skulle mye hyling til for at han skulle gi opp og gå sin vei... Tydeligvis er Praha en av de Europeiske byene som lider av "british stag party"-syndromet, så vær forsiktig.Anonymous poster hash: 9b60f...51b Oi, britene hadde jeg nesten glemt. Du har helt rett, de klår, de maser, de er rett og slett ganske intense. Og, ja, man får ikke gå urørt om man så bare passerer en full brite på gaten nattestid, men det gjelder jo så og si alle typiske europeiske feriesteder. Endret 19. juni 2015 av Blondinka
Guybrush Skrevet 19. juni 2015 #12 Skrevet 19. juni 2015 Ja altså det jeg mente var at alt av butikker og restauranter er ekstremt mye dyrere der og skikkelige turistfeller. Ikke at dere ikke skal gå der på sightseeing. Jeg tenkte bare nevne det siden det er utrolig mange gode steder ellers å besøke som er rimeligere og bedre. Gamlebyen ligger nord i sentrumskjernen, der hvor det kjente klokketårnet ligger. Vest er over den kjente Karlsbrua. Anbefaler også å skaffe multibillett som gir dere full tilgang på alt av buss, trikk og tbane. Spesielt tbanen er svært god i Praha. Følte aldri at det var noe negativt med Praha med tanke på bråk og kriminalitet sammenlignet med eksempelvis Oslo. Var faktisk renere og mer ryddig også. Mye mindre herverk, tagging osv. Og folk var MYYYE flinkere til å gå av og på eksempelvis buss/tbane.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #13 Skrevet 19. juni 2015 På trikkene og bussene så stiller lommetyvene seg tett inntil dere slik at dere skal føle dere skikkelig utilpass og bli stresset og så stikker en av de av med lommeboken fordi dere ikke er oppmerksomme (fordi dere syns det er ubehagelig å bli presset slik av en gruppe med menn) Så alt av penger må helt inn på kroppen. Bruk gjerne veske, men der har dere kun vann og slike ting som tåler å bli stjålet. De klarer fint å lukke opp glidelåsen på veska uten at du får det med deg. Pass på drinkene, ikke drikk av de om dere ikke har fulgt med på de, da kjøper der heller nye. Ellers er det vel bare å kose seg Anonymous poster hash: 14c90...f27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå